Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Hier was ik ook net achter gekomen nadat ik uit verbazing zijn Wikipedia pagina had gelezen haha

Maar als je tegelijk afstudeert hoef je toch niet even oud te zijn?

Danny Vera 1977
Jacqueline Govaert 1982
Floor Janssen 1981

Oke ik dacht wel dat Danny Vera nog wat ouder was, haha, kom ik ook nog ergens laat achter. :sweat_smile:

Dat Jet van die kookshows de dochter is van Matthijs van Nieuwkerk :scream:

1 like

Volgens mij is dat ook de enige reden dat ze bekend is, want haar kookkunsten zijn niet zo boeiend

8 likes

Hahah nee daar heb je gelijk in :joy:

1 like

Ik kwam er gister achter dat 1 van mijn favoriete comediennes Maya Rudolph al zowat 20 jaar samen is met 1 van mijn favoriete regisseurs Paul Thomas Anderson en zij 4 kinderen samen hebben. Ik weet niet, maar was helemaal obsessed en wilde alle interviews lezen waar ze over hun relatie praten maar dat doen ze dus echt amper en daarom wist ik het waarschijnlijk ook niet.

5 likes

En dat zij de dochter van Minnie Ripperton is, wist je dat al?

4 likes

Dat Suzanne en Freek vriend en vriendin zijn? Ik dacht dat het broer en zus waren

13 likes

Ik typ op windows altijd gewoon een apostrof en dan de e, dus voordat die ’ in beeld is verschenen typ je een e en dan wordt het é

Ja dat wel! :innocent: ook heel tof, wel sneu verloop verder.

1 like

Hier kom ik NU dus achter😅

1 like

half mijn leven keek ik tijdens het naar de wc gaan tegen een spreukje aan:
met een wc-papiertje van te voren voorkom je “vette sporen”!
ben je klaar met je spuit, doe dan het licht uit
en die vette sporen, daar begreep ik geen moer van. waarom zou ik eerst een doekje over de wc bril houden? om zo iemand anders vette billen sporen ofzoiets weg te vegen? ik heb daar zo vaak over zitten peinzen.

nou meer dan tien jaar later is het kwartje gevallen hoor. ik snap nu eindelijk dat het gaat om een wc papiertje in de pot zelf gooien, zodat je poep niet allemaal (vette) sporen achterlaat in de pot.

8 likes

Doe jij dit? Ik heb nog nooit tussendoor gespoeld. Altijd na het afvegen. Ik wist niet eens dat de afvoer in Nederland te smal kon zijn. Heb ik geluk gehad?

Ik doe dat ook, maar meer omdat het gewoon “prettiger” zit ofzo tussendoor eens spoelen. Zit tussen de oren en ja ook zonde vh water

Ik doe dit puur zodat de drol niet kan liggen fermenteren en geur kan blijven verspreiden

1 like

Ik moet dan altijd denken aan alle bacillen die omhoog dwarrelen en dus op je lichaam terechtkomen. Vandaar de deksel toch?

Nog even over Danny Vera. Ik dacht dus dat hij 50 ofzo was, maar hij is uit 1977. Was ik hier dus achter gekomen. :sweat_smile:

Ik tegen mijn vriend: hoe oud denk jij dat Danny Vera is?
Hij: als je het vraagt zul je wel verbaasd zijn geweest, ik zeg 39 jaar.
Ik: hij is uit 77.
Hij: IS DIE 77?!?!?

:older_man:t4:

25 likes

Dat een portebella een volgroeide kastanjechampigon is. en dat je kastanjechampigons zelfs rauw kan eten?!

2 likes

Ik kom er echt nu net door een liedje van snollebollekkes achter dat ik al mijn hele leven omblaag zeg. Ik weet dat het omlaag moet zijn en schrijf het altijd goed. Maar ik heb nu echt een mega error. Waarom zeg ik dit? Is dit een dialect ding? Is dit niemand ooit opgevallen?

Het is ook niet een duidelijke ‘b’ maar hij is er wel.

Edit: oh gelukkig het is gewoon Brabants https://wikimiddenbrabant.nl/Taal_overbodige_letter

3 likes

Is een wouwer(d) wat ik denk wat het is? Als in: gvd wa is da unne wouwert, hij hield nie op nie!