Waar erger je je aan? #9

Geen oude zielige mannetjes met zelfgesmeerde bammetjes zijn harmed hoor, de schilder mocht zijn eten gewoon in de koelkast zetten zonder gezucht of oogrollen.
Maar ik vind het alsnog heel ergerlijk dat vreemden je hele huis overnemen en niks meer privé is. Dat kan gewoon naast elkaar bestaan he.

7 likes

Wat heb jij normaal in je koelkast staan dat zo prive is? :stuck_out_tongue_winking_eye:

21 likes

No hate naar jou absoluut niet!! Maar meer in het algemeen: mijn vader had een bouwbedrijf en ik vind dit altijd een beetje lastig. Er zijn namelijk ook klanten die niet eens iets te drinken aanbieden als het 36 graden is en je het dak staat te maken. Overigens ging mijn vader dan niet zelf in de ijskast staan roeien.

Maar, ik vind wel dat je zelf de keuze maakt om je huis te laten overnemen omdat je zelf iets wilt laten maken/uitvoeren waar je zelf geen zin in hebt of wat je zelf niet kan. Pap had altijd een koelbox in de auto omdat hij niemand tot last wou zijn, en daar mochten de jongens ook hun eten en drinken in bewaren. Dus dat is ook een oplossing, maar het blijft natuurlijk mensenwerk! En mensen hebben behoeftes zoals naar de wc gaan en eten, en met bepaalde weersomstandigheden is het gewoon prettiger om dat eten koel te kunnen bewaren ivm bederven. Het is niet de klant zijn/haar verantwoordelijkheid maar wel (met de nadruk op) soms de ‘opoffering’ die je moet doen.

38 likes

Hmm dat valt wel mee inderdaad!
Het punt was eigenlijk dat ik het netjes vond dat hij het vroeg, ipv gewoon de koelkast open te trekken en het er in te zetten.
Als hij dat had gedaan had ik het alsnog niks van gezegd trouwens, want natuurlijk moeten ze ook normaal kunnen eten.
Maar dat iemand dus én de koelkast gewoon opentrekt, én er iets uithaalt om op te drinken vind ik wel te ver gaan ja.

Aan al die losse artikelen die ik moet lezen ipv gewoon een boek. Ik kan echt niet van een scherm lezen en leren, dus ik print alles en het is behoorlijk veel. Maar verder ben ik in m’n nopjes met deze master, want het is wel echt leuk

2 likes

Ah ik vind niks aanbieden of in huis hebben net zo asociaal als iemand die zomaar je koelkast in gaat hoor. Die mensen zijn wel gewoon aan het werk en zeker bij extreme temperaturen hoor je daar toch gewoon rekening mee te houden?

Iets heel anders, maar toch. Mijn vader was vroeger postbode en ik weet nog hoe dankbaar hij altijd was als hij op warme dagen ergens iets simpels als een flesje water of een waterijsje kreeg. Of rond de kerstperiode als hij écht lange dagen maakte (ja dat was nog in de tijd dat mensen kerstkaarten verstuurden kinderen) dat hij dan wat warms te drinken kreeg of een soepje ofzo.

11 likes

Omg hier heb ik nooit bij stil gestaan wat jij zegt over de postbode maar ik weet nu wel wat ik voortaan maar eens zal doen voor die van ons!!! Voel me direct echt een gigantische lul dat ik hier nooit eerder bij stil gestaan heb.

En ja ik vind inderdaad dat je daar ook een beetje rekening mee mag houden. Alleen het een groot deel van Nederland denkt daar anders over. Een beetje zoals de bezorgkosten discussie en gezeik en fooi die we hier wel eens hebben.

3 likes

Ahh dat vind ik heel lief van je haha. Ik snap ook dat je daar niet aan denkt hoor, ik weet het dus puur omdat ik de verhalen ken van mijn vader en zelfs dan kan ik er nu alsnog wel wat beter mee om gaan. Post komt bij ons niet zo vaak, maar voor pakketbezorgers geldt hetzelfde.

2 likes

Ja same :weary: Op mijn ene wang zitten nu allemaal rode krassen van het krabben in mijn slaap. Scheelt wel dat door het mondkapje niemand verder het ziet.

1 like

Scheissse hè!! Zat gisteravond echt zo van ik ga zometeen een vork pakken om te krabben.

1 like

heee ben je aan je master begonnen? Ik heb geen idee wat je doet hoor maar ik kan me nog herinneren dat je een bepaald cijfer nodig had om te weten of je kon beginnen, fijn dat het gelukt is!

1 like

Ja we mochten sowieso starten in afwachting van het cijfer. Als je het niet gehaald had mocht je nog een her doen en als je die niet hebt moet je weer stoppen. Heb de eerste kans gehaald gelukkig, dus kon gewoon lekker verder!

4 likes

Je hebt hier natuurlijk ook gewoon helemaal gelijk in. Ik vind het heel fijn dat er mensen zijn die dingen in mijn huis die ik zelf niet kan maken oplossen en ik bied ook altijd eten en drinken aan. Ik ben door Corona wat minder happig op onbekende mensen in huis (en probeer het langskomen van een monteur dus ook uit te stellen als dat kan), en had gelezen dat je juist ook door het delen van het toilet elkaar kan besmetten. Normaal had ik dat ondergespetterde toilet alleen maar irritant gevonden, nu had ik er daarom best wel stress van, maar ik wilde de beste man geen toiletbezoek weigeren. Anyway :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ik check nu altijd of ze zelf een toilet meenemen, zeker bij langere werkzaamheden :sweat_smile: Vond 1,5 week je toilet delen met 6 vreemde mensen die rustig een halfuur per keer gaan vreselijk.

1 like

Dat is ook allemaal heel begrijpelijk, zeker met corona! And don’t get me wrong, ik ben ook niet blij als een onbekende het hele wc hok loopt onder te schijten. Excuse me for my language, maar dit is vaak wel het geval. Een plasje moet kunnen en als je echt naar de wc moet ja niet fijn maargoed kan je moeilijk weigeren natuurlijk. Het mes snijdt aan twee kanten, en als werkpersoneel gebruik moet kunnen maken van bepaalde faciliteiten is het niet meer dan normaal dat daar dan ook op een respectvolle en hygiënische manier mee om wordt gegaan.

Nu ik het zo over mijn vader heb herinner ik me zelfs dat ie een van de jongens een keer op zn falie heeft gegeven omdat hij asociaal gebruik heeft gemaakt van de wc. Classic dad heeft toen geopperd dat hij het maar moest vertellen aan de klant zodat hij om een doekje en schoonmaakmiddel kon vragen. Hahahahaha… je kunt je voorstellen dat de rest van het personeel voortaan wel twee keer nadacht voordat ze die wc uitliepen :joy: Bijzondere man was het ook hahahaha

8 likes

Haha, dat vergeten ze nooit meer denk ik!

Doet me denken aan de ventilatiemonteur die ooit bij ons kwistig met de toiletverfrisser had gespoten na het poepen, haha, zo keurig

1 like

Mijn concentratieboog van een doperwt. Als ik het journaal kijk, weet ik bij het tweede item niet meer wat ik eigenlijk aan het kijken ben. Mijn lievelingsprogramma’s HHB en WIDM gaan volledig aan mij voorbij. Ik ben zo ontzettend afgeleid.

2 likes

Ja ik had dat dus ook. Wilde gisteren Love & Other Drugs kijken. Gaat dat hoofdpersonage bij Pfizer werken :expressionless: maar weer afgezet. Kijk juist films en series om er niet aan te hoeven denken.

1 like

Duurde lang, maar ben uiteindelijk wel nog veilig thuisgekomen. Lief dat je het vraagt!

1 like

Ben echt helemaal klaar met die Swan Market. Ze zouden mijn deelname geld van afgelopen november en december terugstorten drie weken geleden en ze reageren nergens meer op. Biedt het dan niet zelf aan :mad: