Waar erger je je aan #6

God ik word niet goed van mn kutburen. Geen idee wat daar de fucking situatie is maar er lopen de hele godganse dag mensen in en uit en ik hoor steeds de bel van de deur en van de hun voordeur, dan weer dat groeten en de slaat de deur weer dicht. En als mensen weggaan gooien ze ook met de deur. Fuck off echt. Ik heb een beetje omgekeerd ritme deze dagen en ben al zo vaak wakker geworden van hun.

Volgens mijn laatste loonstrook heb ik in januari 2,5 uur (!!!) gewerkt. LOL was het maar waar. Maar daardoor heb ik nu dus veeeeeeeeel te weinig loon gekregen. Ben al uit dienst dus kan niet meer in het digitale systeem, dus nu moet ik dit via de oude manager gaan regelen en ik heb zo geen zin om dat te doen. Maarja ik wil wel mijn geld.

Ah wat shit zeg! Dit is voor mij best herkenbaar. Weet je familie wel echt dat je het zo vervelend vind dat ze niet zijn komen kijken naar je huisje?

Soortgelijke situatie, misschien heb je er iets aan.

Toen ik in een soortgelijke situatie zat, dacht ik namelijk van wel - maar hadden ze echt niet door dat ik daar blijkbaar zoveel waarde aan hechte. En juist doordat ik toen ook de reactie had van “zoek het maar uit dan, dan kom ik ook niet meer” dachten ze helemaal dat zulk soort bezoekjes en ĂŒberhaupt de familie mij vrij weinig konden schelen. En mijn ergernis werd met de week erger. Terwijl mijn zus zelf er niet eens ook perse echt iets aan doen kon, vond ik haar al helemaal elke week vervelender worden.

Uiteindelijk heb ik me er kwetsbaar (voelde heel zeikerig) over opgesteld en de familie laten weten dat ik het heel jammer vond en niet goed begreep waarom ze niet langs waren geweest. Daar schrokken ze van want ze dachten dat ik het zelf niet wilde
 ze zijn toen alsnog geweest en het contact is veel leuker dan hiervoor doordat ik het zo geuit had! En mijn ergernis is weg, scheelt veel energie en haat hehe.

1 like

Ik wil eten halen voor mijn werk vanavond
 trek ik aan de deur van de toko zijn ze nog gesloten. Dus nu moet ik 10 minuten wachten en kom ik eigenlijk een beetje laat voor mijn werk

Er is een lezing aan de gang bij de stichting naast mijn huis en ik kan het horen, maar niet goed genoeg om het te verstaan. Dus ik hoor versterkt gemompel. En ik voel me kut en wordt er heel gespannen en geĂŻrriteerd van.

Ajax

1 like

Staan in de bus

1 like

Interviewers van NOS Sport. Mogen van mij allemaal hun tyfusbek houden

2 likes

Net in de supermarkt zo’n moment dat ieeedereen in de weg liep, en daarna ging ik bij de balie iets checken omdat de caissiùre het raar had aangeslagen en toen stond daar een chagrijnig wijf dat me behandelde alsof ik een achterlijke vraag had, terwijl het daadwerkelijk raar/verkeerd was.
Ennnn nu ben ik ook chagrijnig :triumph:

2 likes

Maar woont jouw zus ook op kamers/studio?

Ik denk oprecht dat je familie het niet in de gaten heeft. En ik moet zeggen dat ik op kamers en ieder weekend thuis ook wel een andere situatie vind. Ik denk dat je het beste aan kunt geven dat je het jammer vindt, weet zeker dat ze het niet zo bedoelen.

6 likes

Hm ja ik snap je ergernis. Denk alleen dat je alleen verder komt (en van die ergernis afkomt) als je je ergernis uitspreekt. En niet verwijtend naar je familie toe, maar dat je het gevoel wat het bij je oproept vervelend vind en dat je het niet zo goed begrijpt.

2 likes

@anon44204370 Ik kan me heel moeilijk inleven hierin. Ik woon ook op een studentenkamer en vind het totaal niet boeiend genoeg dat mensen per se langs moeten komen om “mijn plekje” te zien. Als het gaat over op mezelf wonen zal ik altijd antwoorden met “ik woon in een studentenflat en ik heb een huisgenoot”. Een appartementje is toch heel anders? Daar zou ik misschien wel “trots” op zijn en het zien als helemaal mijn plek, maar een studio/kamer
 Tja. Helemaal als je studeert en vaak nog bij je ouders komt.

14 likes

Ja opzich is het ook niet heel gek als mensen dat onderscheid maken, als het ook nog eens best ver is. Maar zij denken waarschijnlijk dat jij daar begrip voor hebt. Ik snap wel dat het zeikerig voelt om het aan te geven (maar eigenlijk kom je gewoon puur op voor wat jij belangrijk vindt en hoe je je voelt). probeer het eens om te draaien:

Stel een nichtje van jou woont op kamers doordeweeks aan de andere kant van Nederland, en jij hoort dat. Zou je dan gaan kijken bij haar huisje? Ik zou persoonlijk alleen gaan kijken als ze een housewarming houdt en het mij dan uitkomt. Maar als ze mij zou aangeven van: hé wat jammer dat je nog niet naar mijn huisje bent komen kijken. Ik hecht er veel waarde aan als je eens langs zou komen om het te zien. Dan zou ik wel gaan
 jij niet?

1 like

Altijd als ik met m’n vriend koffie ga drinken en ik een koffie bestel en m’n vriend een Chai Latte, dan zet de ober altijd de Chai Latte bij mij neer. Zo van, en een Chai Latte voor mevrouw :hot_face: nee.

11 likes

Heb je ze al een keer zelf uitgenodigd? Misschien hebben ze er gewoon nooit bij nagedacht dat je dat zou willen en lees je er nu meer in dan nodig is.

4 likes

Ik had dit altijd met een vriend van me die vegetariër is. Elke keer die burger voor zijn neus en de geitenkaas salade voor die van mij. Zó stom. We maakten er dan altijd een heel punt van om ze heel duidelijk om te draaien.

4 likes

Misschien komt jouw nichtje ook niet bij jou kijken omdat jij niet bij haar komt. :sweat_smile: Zo is het cirkeltje weer rond hĂš. Ik snap dat het voelt alsof ze jou als minder zien, maar dat is vast en zeker echt niet zo.

Het komt over alsof je geen oplossing wilt zoeken want je blijft in je ergernis hangen. Dat is niet erg, je plaatst het ook niet voor niks in het “waar erger je je aan” topic. :grimacing: Maar zolang je blijft wijzen en blijft hangen in je eigen gevoel dat ze jou minder vinden dan je zus, zul je je dat ook altijd blijven voelen. Jij bent zelf degene wie jou die rol geeft, dus misschien zou je je meer aan jezelf moeten ergeren dan aan je familie die hoogst waarschijnlijk zich van geen kwaad bewust is omdat jij niks zegt.

Ik hoop dat je je over een tijdje goed erbij gaat voelen om je gevoel richting je familie uit te spreken. Dat zal vast veel ergernis wegnemen! :slight_smile:

6 likes

Maar voor jou voelt die studio wel als een echte woning en dat telt. Dus als je dat aangeeft, snapt men echt wel dat je daar waarde aan hecht. En ookal vinden ze het aanstellerig, het is jouw gevoel. Jij mag aangeven wat je belangrijk vindt. Dan zetten ze hun gevoel maar even opzij en komen ze gewoon voor jou. Omdat ze interesse willen tonen in wat voor jou belangrijk is.

Mij boeit het bijvoorbeeld geen flikker als ik mijn verjaardag niet vier of als iemand mijn feestje mist (ĂĄls ik het al vier), zolang ik maar niet de hele dag alleen zit - vind ik het prima. Mijn bff moet en zal elk jaar haar verjaardag vieren en hecht daar ontzettend veel waarde aan. Ik weet dat zij het vreselijk vindt als ik niet zou komen, dus kom ik elk jaar. En zij komt nooit bij mij en dat roest me mijn reet. En dat weet zij ook. Soms doe je iets voor een ander omdat je weet dat diegene er waarde aan hecht, al boeit het je zelf niks en vind je t overdreven.

Dus zeg je familie dat je er waarde aan hecht! :blush:

1 like

De airfryer reclame. 100% meer smaak? Hoe dan? Smaakt alles 2x zo heftig in de airfryer?

Oh en help mijn man is klusser met twee vrouwen. Sowieso dus de titel van het programma, maar ook dat nu het twee vrouwen zijn, ze ineens allebei mee moeten klussen terwijl normaal de vrouw lekker gaat chillen :mad:

8 likes

Mensen die op Facebook op zoek zijn naar een bepaald boek en vragen of iemand het te koop het voor een prijsje, of te koop heeft voor een lief prijsje. Praat normaal joh!

1 like