Waar erger je je aan #6

Maar ik heb dit dus ook vaak met mensen die in de schulden zitten/in relatieve armoede leven. Ik weet statistisch gezien niet hoe het zit, misschien is de meerderheid wel ‘gewoon dom’ geweest (in zoverre je dat uberhaupt kunt stellen), maar heel veel mensen zitten gewoon echt door heel erge kutsituaties in financiele nood, niet doordat ze 26 tv’s hebben gekocht en die mensen zie ik juist meestal voorbij komen in media.

6 likes

Ja vind ik ook apart. Soms ook de linkerbaan 65 en rechts 60 ofzo. Maar ik merk dat altijd vooral in de spits. Misschien detecteren ze ook of het druk is en wordt het daar op aangepast.

Aan van die filmpjes van ‘best way to eat pinapple on pizza’ of ander eten zag net een met champignon en dat ze het dan voor de lol in de prullenbak flikkeren want haha het is niet lekker!!

Lekkere voedselverspilling

7 likes

Oh en in dezelfde categorie artikelen over buitenlandse studenten die geen kamer in Amsterdam kunnen vinden. Nou boehoe dat je als universitaire student een semester aan een buitenlandse universiteit gaat studeren en je je van tevoren niet even hebt verdiept in de woningsituatie in de meest populaire stad van een land.

9 likes

Ja dan vaak van die redelijk geprivilegieerde figuren die op de bonnefooi nog even een leuke woonruimte denken te scoren. Wat denk je student als het allemaal zo makkelijk te regelen was in de hoofdstad dan hadden veel mensen er in Amsterdam wel zonniger bijgezeten met meer meters. :upside_down_face:

3 likes

Ik loop in een rechte lijn naar de tram, hoor ik opeens een vrouw achter me zeggen: sorry, je loopt de hele tijd enorm voor me. Kijkt ze mij aan. Ik weet niet hoor, maar misschien moet je dan niet zo dicht achter me gaan lopen? Wtf.

54 likes

Jeetje wat heeft die een zwaar leven zeg

4 likes

Ik heb een opkomende pukkel op het puntje van mijn neus… heb op het puntje echt zo’n rode vlek zitten :sob:

Nou niks, ik dacht dat een collega toevallig achter me liep en een geintje maakte. Tegen de tijd dat ik het doorhad was ze me al voorbij gebeend.

Van die mensen die zich passief agressief opstellen maar dan niet gewoon ZEGGEN wat er is. Kan daar zo slecht tegen, hoezo denk je hiermee iets op te lossen? Nu krijg ik bijvoorbeeld van die passief agressieve antwoorden op mijn berichtjes van mijn zus. En als ik dan vraag of er iets is zegt ze “niks”. Ja hallo, ik kan toch niet ruiken wat er is. Waarom zo moeilijk doen?

14 likes

ik erger me hier niet aan, dit HAAT ik.

2 likes

Ik had ooit een collega die heel vaak zei “ik vind daar wat van”
OKE LEUK VOOR JE ALS JE WILT DAT IK LUISTER ZEG DAN GEWOON WAT JE VINDT

13 likes

Ik word zeker 5 keer per dag gebeld door een bedrijf dat me een zakelijk energie/internetabonnement aan wil smeren want “dat is veel goedkoper!!” Nouja prima, het is hun werk, maar nadat ze zeggen “ik heb een mooie zakelijke aanbieding voor je” bedank ik ze heel vriendelijk dat ik geen interesse heb en blijf ECHT heel aardig. Heb er vandaag al 2 gehad die dan dus gewoon ophangen?? Ik snap wel dat zij met targets werken en die willen halen, maar wtf zeg gewoon “oké geen probleem fijne dag”

4 likes

Haha mijn ouders hebben dit vaak en dan moet ik het aanhoren. Dus laatst zei ik maar van ‘dus wat is je punt dan, als je dat gewoon meteen tegen elkaar zegt dan is dat misschien beter voor de communicatie?!?!’ Maar ergens vraag ik me af of ze het gewoon leuk vinden ergens om zo tegen elkaar te doen soms, misschien een soort van pieken en dalen ff lekker irritant tegen elkaar doen.
Maar aanhoren is echt vreselijk.

Ik was nooit te beroerd om af en toe een pakketje voor mijn buurvrouw aan te nemen, maar inmiddels hebben alle pakketbezorgers door dat ik thuis werk. Nu bellen ze meteen bij mij aan zodra iemand in de straat niet thuis is. Uit principe doe ik de deur dus niet meer open, maar ik erger me dood als ik voor de vijfde keer in een week zo’n bezorger voor de deur zie staan. Heb eigenlijk de neiging om een briefje op te hangen dat ik geen pakketpunt ben, maar dat staat weer zo tokkie.

5 likes

Of je meldt jezelf aan als pakketpunt en dan krijg je er geld voor

4 likes

Als introvert die een hekel heeft aan onverwachte mensen aan de deur is dit mijn nachtmerrie. En verderop in de straat is er al een officieel pakketpunt dus de bezorgers en buren moeten voortaan even twee deuren verder mikken.

1 like

Oke nog eentje

Waarom op de onderkant???

5 likes

Van die mensen die bij een facebookaankondiging van een geboorte / verloving gaan reageren met ‘Nogmaals gefeliciteerd!!’

Nee jíj gefeliciteerd dat je het al wist.

26 likes

‘Eindelijk mag het plebs het ook weten!!! xxx No. 1 OG Friend’

5 likes