Vogels tam krijgen

Ben je er al over uit wat je gaat doen? Lijkt me echt lastig. Ik denk wel dat je baby er aan gewend raakt, omdat ie met de vogels opgroeit. Maar ik heb er ook geen verstand van.

Wij kunnen volgende week vrijdag terecht voor een hormoonstaafje bij het mannetje. Nog even volhouden dus, maar dat komt wel goed. @inezweski nog bedankt voor je bericht, want daardoor voelden we ons aangemoedigd om door te zetten. Eerder werden we een beetje afgescheept, maar nu hebben we alles geprobeerd en lijkt dit de enige oplossing te zijn.

Ik had echt geen idee van dat ze dat soort dingen ook bij vogeltjes kunnen plaatsen. Hopelijk werkt het goed! Misschien dat het voor hem dan ook gewoon het beste is.
Wij hebben zelf twee mannetjes en vorige maand zaten ze ook ineens wat te etteren. Gelukkig maar van korte duur.

Ik hoop het ook! Hij viel me vanochtend weer aan toen ik het voerbakje weer terug hing in de kooi. Ik kon net op tijd het deurtje dichtdoen anders zat ie denk ik met z’n klauwen in m’n ogen :disappointed_relieved: Hij is nu ook bezig met een ‘nestje’ en buiten de kooi jaagt ie ook het vrouwtje op. Gelukkig is ie ook nog heel vaak wel lief hoor, maar ik word er echt een beetje verdrietig van als ie weer zo’n hormonale bui heeft.

1 like

Mijn vogel is kapot hoor jongens hij is niet bang voor:
De stofzuiger
Grotere beesten
Vuurwerk/harde knallen
De dierenarts
Eigenlijk alle typische dingen waar dieren bang voor zijn. Boeit hem allemaal nul.

Maar als ik andere kleren aan heb, dat is te eng hoor!! Oprotten met je nieuwe outfit. :rage:

Zijn die van jullie ook bang voor de meest rare dingen? :stuck_out_tongue:

3 likes

Hahaha. Één van onze vogels is bang voor de kleur blauw. Hij zat altijd in de keuken op een voorraad pot met een rood dekseltje, maar toen ik de potten had omgewisseld en eentje met de kleur blauw bovenop had gezet durfde hij er niet meer te zitten :pleading_face: Echt dom haha. We hebben ook een blauwe stok aan een zuignap voor bij het raam, maar daar gaat ie eeeecht niet op zitten. Oh en toen we een nieuw vloerkleed hadden, hebben ze een paar weken rakelings langs het plafond en de muur gevlogen, want het vloerkleed is eng natuurlijk.

Het hormoonstaafje lijkt te werken! Ben echt blij. Hij is nu gewoon weer kroelig en kijkt weer zacht uit z’n ogen.

3 likes

Oh wat fijn dat het werk! Wat zal dat een verademing zijn :smiling_face_with_three_hearts:

Hahahahaha zo herkenbaar die eigenaardige grillen, de kleur rood, geel en paars vindt die van mij heel leuk (zelfs tot aggressie aan toe om het van je af te pakken) BEHALVE als het zijn speelgoed is, want dat is natuurlijk niet boeiend. Cola blikjes of snoep verpakkingen daarentegen wel. :unamused:

Dit is echt Beaky in een notendop.

image

6 likes

Ik vind jouw vogel zooooo leuk!!

1 like