Vijfde wiel aan de wagen acties

Mijn meest traumatische vijfde-wiel-aan-de-wagenervaring dateert gelukkig uit mijn prehistorie, toen ik als twaalfjarige als meeging met een vriendin naar een feestje van haar scoutingvrienden. Iedereen was een heel stuk ouder dan wij, ik kende niemand, had het niet naar mijn zin en bleef de hele tijd aan haar geplakt, tot ik tijdens het chillen op de bank de vinger van de jongen die ze leuk vond onder mijn neus geschoven kreeg en hij enthousiast “Ruik eens! :stuck_out_tongue::grinning::wink:” zei. Had hij haar dus zitten vingeren terwijl we met en drietjes op de bank zaten. :worried:

45 likes

I have no words

56 likes

Ik was een tijdje geleden uit met een vriendin en zij had daar gezoend met een jongen. Haar broertje zou ons ‘s nachts komen ophalen maar toen we wilden vertrekken wilde die jongen waarmee ze gezoend had nog wel even meelopen.

Nu was het station waar haar broertje ons zou ophalen sowieso al tien minuten lopen en met de minuut begon ik me meer het 5e wiel te voelen. Ik, die geen cockblocker wilde zijn, probeerde meerdere tactieken uit waardoor zij vrij spel kregen. Maar ik maakte de situatie zelf alleen maar ongemakkelijker. Zo heb ik geprobeerd heeeel traag te gaan lopen in combinatie met sloom mijn veters strikken in de hoop dat ze begrepen dat ze dan even alleen konden zijn als ze normaal tempo doorliepen. Het tegenovergestelde gebeurde en ze wachtten op me. Uit wanhoop nog een soort snelwandel-actie uitgehaald, ook zonder al te veel succes (“Je maakt het alleen maar erger!”)

Op de afgesproken plek aangekomen bleek dat we nog 15 min hadden voordat haar broertje zou komen. Error in mijn hoofd want ik was nog steeds vastberaden hen de ruimte te geven. We waren op een station met een rond bankje. Nou zij gingen zitten en toen grapten zij al van goh wat doe je nog hier?? Maar ik zal al naast ze op dat bankje dus ik besloot toen hupsend op dat bankje richting de andere kant zodat we tegenover elkaar zouden zitten.

Mijn vriendin was er onderhand wel klaar mee dus die zei “Nee!! Niet ver genoeg” waardoor ik uiteindelijk zowat naar de andere kant van het station ben gelopen om een beschut plekje te zoeken waardoor ze me niet meer zagen. Dus ja ze hebben hun ding nog kunnen doen maar oh oh

18 likes

Ben ik de enige die dit een nogal onvriendelijke reactie van je vriendin vindt? Wat had je dan moeten doen, in je eentje naar huis lopen?

51 likes

‘Niet ver genoeg’ o God. Ik moest wel lachen maar wauw hoe rude

2 likes

Nog maar 37 posts in dit topic en mijn bek is al minstens tien keer opengevallen door alle asociale acties.

71 likes

Ik wil meeeeeer!!!

Het hoeft trouwens niet een date situatie te zijn hè? Kan ook als een vriendin een andere vriendin ontmoet en je erbij staat, of op werk als je een slechte aansluiting hebt etc. Etc.

1 like

LOVE deze video

6 likes

Ja het kwam er ook wel bot uit maar van haar kan ik het wel hebben, dat scheelt. Hebben er laterna nog om gelachen. Maakte het alleen niet minder ongemakkelijk op dat moment :joy:

Bij deze dan, stond bij de koffieautomaat na de kerstvakantie en er kwam een collega aan die ik niet kende maar die de andere mensen daar blijkbaar wel kende. Ging hij iedereen een hand geven ‘gelukkig nieuwjaar etc’ dus ik stak mijn hand ook uit aan het einde van het rijtje maar toen liep hij weg.

43 likes

Ik heb dit dus heel vaak op verjaardagen. Ben blijkbaar onzichtbaar want word regelmatig overgeslagen???

2 likes

Ik probeerde het in situaties waarin er een vijfde wiel bij was juist altijd zo gemakkelijk mogelijk te maken voor die persoon. Ik verwachtte echt nooit dat diegene dan ineens zou oprotten omdat ik toevallig iemand op het oog had. Zeker niet in uitgaanssituaties.

Zelf werd ik een keer weggebonjourd door een vriendin op een feest in het buitenland waar ik de taal niet sprak en waar iedereen in de verre omtrek dronken leek. Ik voelde me in m’n eentje echt niet veilig, ben maar een internetcafé ingegaan haha.

Edit; oh ja heb ook weleens bovenin een stapelbed geslapen totdat het bed een beetje begon te schudden en de mensen in het bed onder me blijkbaar seks hadden. Het was echt zo’n moment dat ik liever deed alsof het niet zo was en het dus maar negeerde :roll_eyes: wat moet je dan ook zeggen; ‘gatver hebben jullie nou seks daar beneden?’ en dat je dan zo’n antwoord krijgt van ‘ja dus?’ of ‘nee’ terwijl je wel weet dat het zo is

2 likes

Ik had een goede vriendin die opeens aan re-enactment deed. Op haar volgende verjaardag waren er alleen nieuwe vrienden uit allerlei leeftijdscategorieën die ook aan re-enactment deden. En ik dus… We zaten in een kring en het ging echt alleen maar over re-enactment. Daarna is het contact verwaterd.

Ben blij dat ik geen andere situatie kan bedenken dan deze. Wat jullie allemaal meegemaakt hebben… :flushed:

4 likes

Ja klopt, ze is inmiddels met iemand samen dus ik denk dat ze nu misschien wel weer vrienden maakt? Ze was in platonische relaties ook heel jaloers trouwens dus geen idee of dat lekker gaat haha

Ik weet niet echt of dit telt, maar ik was weleens overduidelijk uitgenodigd op de verjaardag van een klasgenoot, omdat ze ook een vriendin van mij had uitgenodigd en het vast lullig voor mij vond ofzo :joy:. Want ik was overduidelijk niet cool, en zij was best wel alto en wel cool. Nu kon die vriendin van mij niet, en besloot ik…god weet waarom…alleen te gaan. Ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe die dag ging, maar wat ik wel weet, is dat ik roze ballerina schoenen aan had, met een matchende roze tas, jas en shirt. Toen de klasgenoten die ze had uitgenodigd allemaal weg waren (behalve ik dan, want ik was op mijn moeder aan het wachten), kwamen al haar ECHTE vrienden, en dat waren dus allemaal gothics en alto’s en skaters etc. En toen zat ik daar met mijn belabberde social skills tussen, met mijn fucking roze ballerina’s en roze tas en shit hahahahahahaha ik vergeet dat moment NOOIT meer wat awkward was dat zeg, man man man :cry: Ik wist ook totaal niet wat ik tegen ze moest zeggen dus toen negeerden ze me maar terwijl ik daar maar een beetje in het hoekje zat hahahaha. Ik sprong ook echt op van opluchting toen mijn moeder me kwam ophalen haha. Ohh ja en toen ik die vriendin op belde en haar dit vertelde hield ze gewoon niet op met mij uit te lachen aan de telefoon hahaha

39 likes

Ik was ooit uitgenodigd voor de verjaardag van m’n toenmalige beste vriendin (was denk ik in de vierde klas o.i.d.), maar dit was nog niet de vriendinnenverjaardag maar echt met haar gezin en oma e.d. Nu had ze in die periode een vriend en toen besloot ze alleen met hem boven te gaan zitten en zat ik dus alléén op zo’n typische kringverjaardag, tussen al haar familieleden? Heb me zelden zo ongemakkelijk gevoeld, sjongejonge

50 likes

Nee nog, vind het wel een kut actie van je vriendin. Lekker ongemakkelijk ook

Ik had ook een keer dat een random meisje tegen twee vriendinnen van mij begon te praten, en dat ging heel amicaal, en ik stond er echt maar zo’n beetje bij van:’ Ehm… wat is dit’ . Toen zat ze tegen die vriendinnen van mij helemaal te zeggen hoe mooi ze wel niet waren en hoe stylish etc. Vervolgens kijkt dat mens naar mij… en zegt ze:’ Wat doe jij hier eigenlijk tussen. Waarom zijn jullie bevriend met haar?’. Wat een fucking gemeen kutwijf was dat zeg hahaha. :joy:

4 likes

Ik verwijs je hiervoor graag door naar het ‘onnodige kutopmerkingen’ topic. Want wát een kutopmerking.

8 likes

In mijn rebelse periode ging ik met een vriendin een avondje naar een huisje feest van haar ex. Eindstand bleven we daar slapen in zijn bed, hij was nog aan het feesten. Maar ik ging nog een beetje te hard om in slaap te komen. Dus die jongen komt binnen en hun beginnen een beetje te zoenen en uiteindelijk meer. Ik lag daar maar een beetje te bedenken of het genanter zou zijn om in me string en bh door de feestende mensen te gaan lopen om me tas te zoeken of te blijven liggen. Dus ineens zegt die jongen kom we gaan naar boven want ik wil het hard doen. Dus ik helemaal opgelucht zegt me vriendin: neee nee Coco vind dit echt niet erg. Maar ik durfde niets te zeggen want ik deed heel de tijd of ik sliep. Dus ik hun een beetje discuseren dus mijn vriendin zegt ineens ja eigenlijk is dit wel heel zielig. Dus die jongen staat op en zij probeert me wakker te schudden en vraagt bloedserieus: wij gaan boven neuken, doe je mee? Maar ik was zo vaag dat er echt een minuut stilte viel en ik gewoon niet snapte waar ze op doelde. Toen ik hem snapte stotterde ik dat ik nog maagd was, maar dit zou een leuke eerste ervaring zijn volgens haar. Ik heb me snel op me zij gedraaid en gedaan of ik sliep.

32 likes