Vier handen op 1 buik

Er staat een update vlog op de site van vier handen op 1 buik. Doet het alleen niet op m’n telefoon maar misschien dat ze daar wat meer uitlegd?

Heb even gekeken maar is een filmpje van 2 minuten. Ze zegt alleen dat Jesse na 3 maanden uit huis is geplaatst omdat ze heel veel ruzie had met Robert. En ze wil wel werken en studeren maar dat doet ze nog niet.

1 like

ahhh nee wat sneu.

wow die had ik eigenlijk niet zien aankomen

Wow zo sneu het zag er allemaal zo veelbelovend uit.

1 like

Ik zit de aflevering terug te kijken. Maar. Ik kan me niet voorstellen nu aan het begin de spoilers gaan uitkomen haha

Nee zelfs op het einde merk je daar niet echt iets van!

Nouja hoe kan het dan hè? Filmen ze/monteren ze zo selectief? (Wat misschien wel goed is qua privacy voor het kind (kinderen bij minderjarige ouders)…

Het kan toch ook dat het pas veel later fout ging, toen alles al was afgerond van het programma? Volgens mij volgen ze tot 6 weken na de geboorte. Dit ging bij 3 maanden mis geloof ik. Maar ik snap je, het is zo moeilijk voor te stellen omdat ze zo lief met het jochie waren.

Ja ik bedoel ook qua hun relatie. Dat leek ook zo leuk te gaan, ook de weken erna. Dat je je bijna niet kan indenken dat het ontploft is.

Vorige afleveringen had ik ook het idee dat ze (en echt dat vind ik goed hoor!) minder drama filmen. Meer positiviteit ofzo? Minder de nadruk op alles wat fout gaat (zoals geen opleiding enzo. Het wordt niet continue allemaal benoemd zegmaar)

Jeetje als ik niet hier had gelezen had ik die extra video helemaal niet gekeken! Bizar zeg!

Vind het wel mooi dat ze het programma was positiever hebben gemaakt, maar vind het ook wel gek dat dit voor de kijker zo uit de lucht komt vallen

1 like

Inderdaad echt jammer dat het zo voor ze moest eindigen! Had bijna niemand aan zien komen na hoe ze met elkaar om gingen na de bevalling… Zag Jennifer ook reageren op de facebookpagina van 4 handen. Ze heeft al een nieuwe relatie en heeft helemaal geen contact meer met Robert. Robert ziet hun zoontje soms nog wel, maar het contact om hem dan te zien gaat via iemand anders. En ze gaf aan dat het nog wel een hele tijd gaat duren voordat ze haar zoontje weer terug zal krijgen.

Wow wat heftig zeg

Ik ben ronduit verbaasd over de plot twist die hierboven geplaatst werd, ik wilde juist komen zeggen dat het zo’n mooie, lieve aflevering was!!

1 like

Ik heb het gekeken nadat ik hier de informatie al had gelezen, en met die kennis valt toch wel op dat moeder na de geboorte nauwelijks een band lijkt te hebben met het kind. Vader is ook degen die steeds het kind vast heeft.
Ze komt ook vrij vlak/ongeïnteresseerd over.

Maar goed, zijn maar momentopnames natuurlijk

1 like

Wellicht ook wel psychische problematiek? Kan het natuurlijk niet concluderen uit die 45 min televisie, maar vond die ziekenhuis bezoekjes ook passen bij psychische problemen. Hoop dat ze er komt met een goed netwerk.

Er is eerder veel kritiek gekomen op het programma (o.a. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/01/zo-helpt-de-televisie-kwetsbare-tieners-a1605154}) en ik snap dat het programma is aangepast. Zo mogen de jonge moeders met het programma stoppen wanneer ze willen zonder dat ze een boete krijgen en er is betere nazorg. Zelf heb ik het idee dat er ook een andere focus is in het programma. Minder op werk, opleiding en de omgeving en meer op zwanger zijn en de baby.

Maar deze invalshoek zorgt wel voor een ander beeld dan de werkelijkheid. Dat meisje van de eerste aflevering zegt in de terugblik dat ze een bepaalde therapie krijgt en die therapie is voor een psychische stoornis. De aflevering van dinsdag zag er super uit, maar blijkbaar speelt er van alles wat wij als kijker niet zien/weten (ik wil benadrukken dat we als kijker hier absoluut ook geen recht op hebben). Dit zorgt er voor mij als kijker nu wel voor dat ik niet goed weet waar ik van uit moet gaan en wat de daadwerkelijke situatie is. Ik ga het programma dan vanaf nu ook anders kijken.

Ik snap overigens volledig dat ze deze jonge meiden (en de baby’s!) willen beschermen. Ze zijn kwetsbaar. En daar heb ik begrip voor.

6 likes

Wat bedoel je precies met je post?

1 like

Dat het programma minder echt lijkt dan de vorige seizoenen?

Ohhh zo. Dat las ik er niet uit. Ik dacht dat het al uitgebreid op het forum was besproken dat het programma onder vuur was komen te liggen. Maar het is idd wel anders, zonder die ‘doelen’. Al is dit soort tv natuurlijk nooit waarheidsgetrouw.