Aangezien ik over 3 weken mijn verjaardag vier ben ik op zoek naar inspiratie.
Wat is de lekkerste taart om te maken? Welke hapjes maken/kopen jullie? Serveren jullie nog een welkomstdrankje?
Kom maar op met die tips
Aangezien ik over 3 weken mijn verjaardag vier ben ik op zoek naar inspiratie.
Wat is de lekkerste taart om te maken? Welke hapjes maken/kopen jullie? Serveren jullie nog een welkomstdrankje?
Kom maar op met die tips
Omg zoveel zin in zon spiesje
Getver
En als drinken gewoon fris, water, kriek, bier, hugo, wijn.
Deze vonden mijn collega’s laatst echt geweldig:
Wrap, beleggen met plakjes ham, eiersalade erop smeren, sla erop, oprollen en in stukjes snijden.
Eiersalade kun je ook vervangen door een andere Joh.ma-achtige salade en kiezen of je er wel of geen vlees op doet. Ik vind hem zelf met kipkerriesalade het lekkerst.
Ook lekker met carpaccio (of budget: rookvlees), rucola, truffelmayo en pijnboompitten.
Of met zalm, roomkaas, dille en sla
Vlampasteitjes
Tonijnpasteitjes
Spring rolls
Appelflapjes
Groentensticks met dip
Mini sandwiches
Mini knakworstjes in spek rollen, bakken in chili saus
Kaasstengel/soepstengel met groene pesto en Parma ham
Stokbroodje gerookte kipfilet/rode pesto/rucola
Wat ik op mijn verjaardag (20 juni, dus ook met zomerweer!) heb gemaakt:
En taart!
Ik had dit weekend een monchoutaart en een sinaasappel-chocolade-amarettotaart. Die tweede was heeel mooi maar wel heel intens. De eerste was heerlijk. En als hapjes kaas, spekkies, m&ms, chips en van die kleine kitkats/marsen/lions
Makkelijk in vierkantjes te snijden, dus handig om te delen.
Bladerdeeghapjes met gekruid gehakt of kaas of iets anders doen het altijd wel goed. Makkelijk van tevoren te maken ook
Deze taart, 5 min werk, veeeeel mensen plezier van. Dit was echt dé hit van afgelopen verjaardagen hier. En een hit voor mij want maar 5 min werk en klaar
Ik heb hier nu zó veel trek in. Ben echt een kaas/worst verjaardag fan!!
Dank voor alle tips!! Zitten goede ideeen tussen!
@anon69702710 @anon24802271 @loveydovey hoe maken jullie bladerdeeghapjes? Zo’n vel in een cake vorm en dan het mengsel erin en in de oven?
Bedoel je met spring rolls die ‘verse’ met rijstvellen of frituur spring rolls? In het geval van de eerste: snij je het dan gewoon in kleine stukjes net als sushi? Sausje erbij en klaar?
Nee, frituur! Sorry. Hoewel die rijstveldingen ook wel een goede kunnen zijn!
Pitabroodjes met chorizo en kerrieroomkaas
Benodigdheden
Pitabroodjes
Monchou
Chorizo
Kerriepoeder
Maggie
Je bakt de pitabroodjes af en snijd ze dan in vieren, zodat je puntjes krijgt. Vouw een plakje chorizo een beetje op, zodat je deze in het pitapuntje kunt stoppen.
Je mixt monchou met kerriepoeder en wat maggie (dit kan gewoon naar smaak, maar ik zorg ervoor dat de monchou altijd lekker geel wordt) van dit mengsel stop je ook een beetje in de pitapuntjes.
ik vind dit zo lekker dat ik dit wel eens als lunch eet, maar dan laat ik die pita gewoon heel.
Hapjes altijd zoiets:
-zelfgemaakte kaasstengels
-hartige eimuffins (altijd een goeie! En super simpel)
-soepstengels en turks brood met dips (humus, heksenkaas, aïoli, tapenade)
-zelfgemaakte eiersalade en tonijnsalade
Taart zou ik niet weten, ben meer van het hartige haha
Die taart is echt geweldig. Super simpel maar echt mega lekker, krijg altijd veel complimenten wel vrij machtig
Nacho’s vind ik altijd een succes en stokbrood met smeersels ook.