Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ja maar zij concurreren natuurlijk om dezelfde kiezers :woman_shrugging:t3:

Ik woon nog steeds in een VVD-enclave maar dat was wel te verwachten. Al is GL tegenwoordig tweede.

Voor wie er nog steeds niet uit is!

(credits insta@helemaal.wakker)

18 likes

Vond deze heel treffend

4 likes

Kaagie is inmiddels Wopkeflopke voorbij in de peilingen

Nog 1 zetel achter op ome Geert, maar tweede partij worden is mogelijk :star2::sparkles::dizzy::star:

47 likes

Ja ik twijfel tussen groenlinks en pvda maar vind het heel lastig kiezen tussen die 2. Er zijn ook veel meer overeenkomsten dan verschillen.

2 likes

Kaag veegt de vloer schoon met Jesse

5 likes

Ugh ik hoop zo op een totale instorting van dat flop CDA. Wa n kutpartij.

33 likes

Op de radio legde ze uit dat als de stempas erbij in zat dat dan het stemgeheim niet gewaarborgd kon worden, maar dat was dan misschien niet goed uitgelegd. Dank voor de extra informatie.

1 like

Sorry vond dit wel een leuke grap van Jesse

43 likes

Sorry als dit al is uitgelegd maar wat zijn jullie bezwaren precies tov het CDA? Zit dat 'm voornamelijk op het landbouwstuk? Ik probeer het allemaal goed bij te houden maar soms raak ik het overzicht een beetje kwijt merk ik :sob:

Dat is dan inderdaad niet goed uitgelegd inderdaad. Het wordt dan inderdaad wel moeilijker om het stemgeheim te waarborgen, maar als het stembiljet gewoon dichtgevouwen erbij zit, kan je alsnog weinig zien. Hij wordt bij het vooropenen ook niet opengevouwen en dicht in de stembus gedaan.
(Als hij wel in een aparte envelop zit, blijft die envelop dicht en gaat zo de stembus in)
Het vooropenen gebeurt ook nooit door 1 persoon. Het zijn minimaal tweetallen dus je houdt samen zicht dat de regels worden gewaarborgd

Edit: en ook het vooropenen is openbaar dus mensen mogen ook komen kijken of het wel eerlijk gaat

2 likes

Kabinet vvd, D66, volt, GroenLinks

• No way
  • Zou kunnen
  • Ik hoop het
  • Reële optie

0 stemmers

Weet bijna wel zeker dat GL daar geen coalitie mee wil vormen

1 like

Waar lees je dit? Wil het graag doorsturen😊

Nou ik ben er eindelijk uit hoor. PvdA en ik stem op Mikal Tseggai. Ze staat voor dingen die ik erg belangrijk vind en ze staat op nr 17. Hoop echt dat ze de kamer haalt, want de peilingen zeggen ± 11 zetels

7 likes

Gaan wij woensdag gezellig de uitslag weer volgen met snacks in thema?

2 likes

Ik ben vandaag gaan stemmen. Woensdag zit ik zelf op het stembureau, en niet in mijn eigen gemeente, dus dat vond ik wel een goede reden om eerder te gaan.

Kaas, partyknaks en augurkjes yumm

Echte pvv snacks.

8 likes