Ja leuk, ik ga in een theater stemmen.
Ik blijk trouwens in een GroenLinks/D66-enclave te wonen in een VVD/FvD-stad, jeej
Ja leuk, ik ga in een theater stemmen.
Ik blijk trouwens in een GroenLinks/D66-enclave te wonen in een VVD/FvD-stad, jeej
Oh jee. FvD was de vorige keer de grootste
In de nieuwe gemeente waar ik woon: FVD
In mijn oude gemeente Den Haag: Groen Links
De stembureaus in mijn wijk waren allemaal FvD behalve die ene waar ik nu ook wil gaan stemmen (in een museum), daar GroenLinks.
Hier GL en FvD… Zoek daar maar eens een verklaring voor.
Hier had de SGP de meeste stemmen met FvD er vlak achteraan. Heel gezellig dorp
Ja het moet gezegd worden, dit is een super goeie campagne van de VVD. Niet ‘op wie ga je stemmen’ of ‘waarom stem je op de VVD’ maar echt: waarom stem je op Rutte? Echt maximaal cashen op het beeld van Rutte als de niet-perfecte maar wel realistische keuze die ons door een crisis heen helpt. Daar zit Don Draper himself achter.
Nope, en ook wat betreft Corona vind ik het niet eerlijk. Hij moffelt alle fouten die hierin gemaakt zijn zo in de schoenen van Hugo de Jonge.
Haha, die zijn ook te mooi om niet van alles in te schuiven
Hier ook GroenLinks en Denk. Ik zie voor deze verkiezingen wel veel posters van Denk in de wijk maar verder hangt in ongeveer elk bushokje Thierry Baudet
Kijkt iemand het Een Vandaag verkiezingsdebat?
Ik vond Ploumen niet zo sterk en daar baal ik van, want nu twijfel ik weer over mijn stem.
Ik krijg steeds een soort fomo van alles wat ik nog wil kijken/luisteren/lezen over de verkiezingen en ik ben er nog steeds niet uit argh
Mocht iemand zin hebben in wat luchtig verkiezingsvermaak: het verkiezingsdebat van het jeugdjournaal gisteren is echt genieten.
Ja ik vind Kaag wel sterk tegen Klaver nu. Ik ga alleen maar meer twijfelen door al deze debatten haha
Ja ik dus ook .
Maar ik wil een linkser kabinet en niet een voortzetting van de huidige coalitie dus ga toch maar GroenLinks of PvdA stemmen denk ik.
Ik vind het zo irritant dat GroenLinks D66 probeert te pakken op details, terwijl ze allebei flinke maatregelen willen nemen tegen klimaatverandering. Val daar eens de VVD of CDA op aan.
En ondertussen hebben Wilders en Rutte het voor de verandering weer eens over immigratie…
Voor wie nog twijfelt zijn de podcasts van Kies Wat wel een aanrader! Met Tim Hofman, Johan Fretz en Eveline van Rijswijk.
(Het zijn er 5 van ruim een uur - per thema - dus dat red je nog makkelijk voor woensdag haha)
En @Bill Dit mag gewoon. Stembiljetten die los in dezelfde envelop als de stempas worden gestopt, worden gewoon meegeteld en gaan niet verloren. Een eigen envelop is ook geen probleem.
En even voor de verduidelijking omdat er verwarring lijkt te zijn: ze zijn nog niet aan het tellen.
Wat er nu gebeurt is het vooropenen van de briefstemmen. Ze controleren of de briefstem compleet en juist etc (oa zit alles erin, is de stempas geldig) is en dan gaat het stembiljet (nog steeds zittend in de bijgeleverde envelop, of los maar nog dichtgevouwen) in een stembus. Zo blijven ze gescheiden van de stempassen en weet je ook niet wie op wie heeft gestemd. Er wordt dus ook nog niet gekeken of de uitgebrachte stem op het stembiljet zelf geldig is bijvoorbeeld
Het tellen van de briefstembiljetten start pas woensdagochtend.
@Grace Een kopie legitimatiebewijs hoeft niet bij de briefstem te worden gevoegd dus ook daar gaan gelukkig geen stemmen verloren