Ik zou eigenlijk wel via een poll willen zien wat de uitslag zou zijn als alleen dit forum het voor het zeggen had
Ja nogal wiedes dat groenlinks dingen gaat noemen die zij wel hebben en PvdA niet .
Ik hoor zoveel twijfels tussen GroenLinks, PvdA en D66 dat ik echt graag een artikel ofzo zou willen lezen over waar de verschillen zitten, en eventueel ook de overeenkomsten. Het voelt nu echt als een pot nat en dat kan ik me niet voorstellen.
Wij van wc eend wel heel slim, zoân eigen kieswijzer.
Ik denk dat iig tussen de PvdA en GroenLinks de verschillen zo minimaal zijn dat ze zeker in coalitie met andere partijen amper iets uitmaken. Dan wordt het tussen die twee toch meer een keuze op basis van verhaal en gevoel en personen, en dat is ook helemaal goed.
Zo overlappen ook heel erg natuurlijk (PvdA dan, D66 niet per se). Alleen staat bij GroenLinks klimaat op 1 en zijn hun plannen daarin ook het meest ambitieus
Ik vind twijfelen tussen D66 en GL trouwens best gek. Net als D66 en BIJ1 (hoor ik ook veel) of Volt en GL. Wat wil je nou echttttt
hahahh die polls zijn al 100x geweest in het andere topic oh wat zou Nederland dan mooi zijn.
âIk stem VVD want als het beter gaat met de economie is er ook meer geld voor armoedebestrijding en bijvoorbeeld mensen in de bijstand. Als het slechter gaat met de economie is dat geld er niet.â
Thoughts? Heb al gezegd dat het idee van eerst de rijkeren dan pas de armen heel raar is en niet hoe het hoeft te zijn. En ik weet dat wat diegene zegt geen steekhoudende redenering is als het gaat om Rutteâs beleid. Maar ik kan even niet met goede argumenten komen
Ik weet vrij weinig van economie (de laatste jaren ben ik niet veel verder gekomen dan 'minder staatsteun voor KLM, afremmen MatteĂŒseffect en verkleinen gat tussen arm-rijk) terwijl economie natuurlijk een heel belangrijk verkiezingsthema is. Dit artikel hielp me wel wat:
Ik weet niet of jullie je veel met het thema hebben beziggehouden deze verkiezingen? Doorgaans meer over gesproken op rechts maar natuurlijk nooit te negeren. Ik weet niet of er hier veel economen zitten die iets kunnen zeggen over deze themaâs?
Mân bff gaat stemmen op de Partij voor de Republiek, nog nooit van gehoord
Oh hij is zelfs lid geworden zegt hij nu
Zorgen andere partijen dan voor een slechte economie of wat is de beredenering?
De redenering is volgens mij âwaar willen linkse partijen dan het geld vandaan halen?â
Ik heb het programma gedownload, dus als het steeds maar niet wil lukken kan ik het je ook sturen via wetransfer of zo.
⊠belastingen? Lijkt me een beter verdienmodel dan alles wegbezuinigen en daarmee de zorg en het onderwijs naar de klote helpen
(Mijn frustratie is gericht aan de vvd en de mensen die er op stemmen niet aan jou haha)
Ja belastingen zijn heel eng als je er voor de rest redelijk okee bij zit, denk ik
Ik ben in de afgelopen jaren best veel goede analyses over het wanbeleid van kabinet Rutte tegengekomen, vaak via Twitter (waarbij je dan zelf de aangedragen bronnen kunt raadplegen) maar ik ben ze helaas even kwijt. Als iemand nog een goed overzicht heeftâŠ
Dit is niet over beleid uit het verleden maar wel over het partijprogramma en wat daar mis mee is
Ja hier ben ik ook benieuwd naar. Heb best wel vaak discussies met mijn vriend hierover, die wel rutte fanboy is en gelooft dat vvd als grootste partij het beste is voor Nederland
(ook al stemt hij deze verkiezing gelukkig volt of d66, langzaam krijg ik hem steeds linkser)
Bedankt! Ik ben wel meer op zoek naar zoân overzicht met allerlei directe verwijzingen, vaak naar onderzoeksinstituten. En toch ook wel over gevolgen van het beleid de afgelopen decennia. Dus als iemand daar nog een tip voor heeft hoor ik het graag.
Ik ben halverwege het stuk en ben er helemaal enthousiast over (wat hopelijk anderen niet afschrikt om het te lezen, het is namelijk geen ârechtsâ stuk maar een economisch zeer verhelderend stuk en tot nu toe denk ik echt ja waarom gaat het hier niet veel meer over).
Rechtse partijen zouden juist voor zulke belastingen moeten pleiten. Dan kunnen economisch veel schadelijker belastingen op inkomen uit hard werk en winsten uit onderneming veel lager worden. Maar ook linkse partijen zouden er voor moeten zijn, omdat daardoor de inkomens- en vermogensongelijkheid kan dalen.
Dit over belastingen op ontroerend goed bijvoorbeeld.