Tweede Kamerverkiezingen 2021 (Deel 1)

Ik heb geen tips voor je is voor mij ook de eerste keer ochtendshift draaien. Hier werd geadviseerd om je warm aan te kleden omdat de deuren van het stembureau open blijven

1 like

Wees blij dat je geen sp stemt, zit je met al die tomaten :sweat_smile:.
In de podcast die ik gister luisterde (kieswijzer de podcast) zei Rebekka Timmer dat als bij1 een maaltijd was ze roti zouden zijn. Dus mss moet ik maar bara’s bestellen.
Ik zit me nu wel af te vragen wat typisch PvdA eten is, misschien een vlees/vega borrelplankje?
Je weet wel een beetje anders, niet helemaal standaard maar eigk toch best afgezaagd. Met hummus, wortels, een worstje, olijfjes ofzo.
Ja dat zie ik ze daar wel serveren :sweat_smile:.

2 likes

Oh dan verander ik nog even mijn stem naar Thierry. Italiaanse koffie en wijn van de hippe linkse supermarkt, heerlijk

3 likes

Ik zie juist worst en kaas voor me en als je een beetje geluk hebt ook nog wat pinda’s haha. Hummus blijft het domein van Groenlinks

2 likes

Na de V.S. verkiezingsuitslagen te hebben gevolgd weet ik niet of ik het nog aandurf om de Nederlandse te kijken, terwijl het hier natuurlijk nooit zo lang kan duren. Maar sowieso zeggen de eerste paar uur nog niks

Hm ik snap je punt, al hoop ik dat groenlinks wat diversers aanbiedt dan hummus.
Maar dan misschien een kaasplankje met brie enzo? Dat kan denk ik ook wel bij PvdA.
(ik denk trouwens dat de snacks bij pvdd het lekkerst zijn, maar dat komt omdat ik zelf vegan ben :drooling_face:)

1 like

Ik ga de hele dag, heb vorig jaar alleen geteld

1 like

23 likes

Kettle rozemarijn, perfect!

1 like

Ben hier niet ontevreden mee tbh

Als je aardappel heel lang kookt heb je vodka dus opzich ook mijn verkiezingssnack

8 likes

Ja wij hebben besloten de nacht door te halen tot ik weer naar huis mag qua avondklok

Voelt… stout? Jezus mijn leven is zo weinig avontuurlijk nu

5 likes

Nee joh als je Thierry stemt mag je niet eten, dan moet je lavendel snuiven en met grote oogjes op een podium dansen :eyes:

I feel you ik kwam gisteren drie minuten na de avondklok thuis en de adrenaline joh, niet te doen

6 likes

Hier wordt het oesters en champagne :champagne: :sunglasses:

Als ik het goed gelezen heb wil GroenLinks een CO2-heffing (carbon tax) voor bedrijven en de PvdA wil dit ook maar alleen in EU-verband. (In EU-verband is natuurlijk veel beter, en dit wil GL ook, maar is uiteraard moeilijker te regelen.) Verder is mijn indruk dat er bij de PvdA net iets minder expertise is op het gebied van klimaat en natuur vergeleken met GL.

Maar goed, het ligt er natuurlijk aan wat je belangrijk vindt, voor mij zijn dat klimaatmaatregelen, sociaal-economisch beleid, en EU/int samenwerking. De volledige verkiezingsprogramma’s doornemen (uhm, doorscrollen) is wel echt verhelderend vind ik. Maar als je dat teveel vindt, selecteer dan de voor jou belangrijkste hoofdstukken. Ik ga zelf niet (teveel) af op partijleiders want die komen en gaan, maar op de inhoud van het programma.

Edit: Ben nu de kieswijzer van Milieudefensie aan het bekijken en die is heel verhelderend als je klimaat/milieustandpunten wilt vergelijken! https://milieudefensie.nl/verkiezingen2021/verkiezingswijzer/doe-de-verkiezingstest

5 likes

Tja sorry dan toch VVD voor mij

afbeelding

Elke keer als Wilders afgeeft op ‘links’, bitch je bent linkser dan D66.

15 likes

Vraagje ik kijk nu het nos nieuws maar dat Mark zegt dat hij niet met de pvv wil samenwerken is toch wel democratisch? Het is toch geen teken van een dictatuur dat je van te voren bepaalde partijen uitsluit van samenwerking?
Ik begrijp niet zo goed waarom die pvvers in oude pekela dat zeggen…

1 like

Gevulde eieren. Eigenlijk gewoon een hele tattaverjaardagschaal.

3 likes