Tweede Kamerverkiezingen 2021 #2

Ja ik volg het een beetje. Wat ziet Hugo er belabberd uit zeg. De lichtinval helpt ook niet echt in deze ruimte haha. Maar ik vind Lisa Westerveld echt goed!

Ik kijk het nu niet meer! @June nog wel geloof ik

FvD houdt zich koest nu haha, heb dat stuk ook gemist (gelukkig)

Ja getekend, zo fucking klaar met deze demissionaire sukkels. Ik heb toch gvd niet voor niks gestemd. (Ja ok wel want pvda gestemd maar in THEORIE)

8 likes

Ben flink teleurgesteld door Groenlinks tot nu toe, maar niet in de persoon waarop ik gestemd hebt (Lisa Westerveld). Echter zou ik volgende keer toch voor BIJ1 gaan. Ik heb van vele altijd-GL-stemmers in mijn kring gehoord dat ze over stappen. Hopelijk allemaal naar een linkse partij.

22 likes

Ja, herkenbaar. Ik denk ook dat als er snel verkiezingen komen dat het dramatisch is voor GL. De partij zelf is er nog niet aan toe, maar Jesse zou op moeten stappen, er moet een frisse wind gaan waaien.

5 likes

Ik zou het wel weer doen uit ideologische overwegingen maar wil dan ook garanties van mensen die zeiden dat ze erop zouden stemmen maar dat niet deden. Maar dat ‘mag in een democratie’ of whatever.

1 like

Ik precies dit. Wel nog beetje lichte twijfel omdat ik mijn stem op Westerveld eigenlijk niet op wil geven

3 likes

That backstabber…

Niet op dezelfde partij, maar absoluut weer op Pieter Omtzigt.

2 likes

Ik zou ook van GL naar BIJ1 gaan. Ik heb echt een beetje spijt van mijn stem aan GL en vind dat Sylvana het heel goed doet tot nu toe

7 likes

Oh niet eens aan gedacht maar dat zou voor mij ook een goede kanshebber voor een een stem zijn inderdaad

1 like

Ik heb een trouwe PVDD stemmer en het lijkt erop dat ik dat nog wel even blijf

1 like

Ik heb BIJ1 gestemd en dat zou ik zonder twijfelen weer doen.

8 likes

Dit is gewoon het algemene politieke topic toch?

Ik schrok hier wel van

1 like

Wel echt goed dat ze direct onafhankelijk onderzoek hebben ingesteld! Kan de PVV nog wat van leren.

Ook netjes, zag dat Bij1 vanmorgen alle leden zelf op de hoogte heeft gebracht. Dat het gebeurd is erg, maar hun aanpak siert enorm.

1 like

Toch zie ik op twitter ook wat Bij1 leden die het niet eens zijn met de gang van zaken:

Hmm ja ik zie het, forse kritiek ook. Vind het lastig dat we zijn kant niet weten, het lijkt nu van horen zeggen en het is niet duidelijk wat er nou aan de hand is.

Vind de klacht over dat Bij1 te wit is wel ingewikkeld. Weet niet hoe dit is verlopen maar lijkt mij toch dat ze echt letten op intersectionaliteit en genoeg representatie? Snap dus niet goed waar dit vandaan komt, weet iemand dat?

1 like