Als het echt een kleine bruiloft is vind ik dat niet raar. Mijn vriend is nu wel uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest maar bij de bruiloft zijn vier stellen van de zes van de vriendengroep wel uitgenodigd en wij en dat andere stel alleen voor het feest. Dat vind ik dan wel raar.
Ah ja dat lijkt mij ook niet leuk idd.
Onze bruiloft was heel klein, en ik werd helemaal allergisch van ‘wat allemaal hoort’ als je gaat trouwen.
Op een gegeven moment tegen bepaalde collega’s gezegd: wij gaan trouwen, op onze manier, omdat we dat willen. Als je er een probleem mee hebt moet je zelf gaan trouwen op jouw manier.
Dus als je mij op de kast wilt krijgen moet je gewoon af en toe zeggen ’ maar dat hoooooooort als je gaat trouwen’ haha
Ja he mijn vriend heeft daarom ook gewoon geen zin om te trouwen. Maar we zijn het er wel over eens dat we ceremonie klein doen maar wel een feest willen, alleen kost dat ook moeite en geld dus wanneer who knows
Mag ik even binnenvallen om te klagen?
We zijn vandaag gaan proeven voor de bruidstaart. Ik dacht dat ik dat heel leuk zou vinden, maar vond het niks aan. Deze tent staat in mijn omgeving hoog aangeschreven, maar ik vond niks bijzonder lekker. Misschien hou ik toch minder van taart dan gedacht.
Ik heb zojuist een proefdruk van onze uitnodigingen besteld; zie ik net dat ik de voorletter van mijn eigen naam vergeten ben :’) Gelukkig is het maar een proefdruk.
Wat jammer! Wat had je verwacht? Andere soorten smaken? Misschien wat meer bijzondere smaken? Gewoon lekker verder kijken
Ik had hoge verwachtingen omdat deze goed staat aangeschreven. Maar ieder taartje was ok. Er sprong ook geen smaakje uit voor mij. Ik hou niet van marsepein of fondant. Na gister ben ik er achter dat botercreme ook niks voor mij is.
We gaan misschien nog een keer en anders kiest mijn vriend.
Ik vind ‘echte’ bruidstaarten ook niks aan, met die vieze fondant.
Wij hadden uiteindelijk gekozen voor een tafel vol lekkere taarten, en dat viel heel goed in de smaak bij iedereen.
Dit ziet er zo heerlijk uit
Kan je dan niet naar een andere plek gaan? Ik houd ook niet van fondant, en je kan bijv ook denken aan een naked cake, of dun laagje botercreme. Sowieso vind ik dat botercreme ook verschilt per zaak. En wat dacht je van een vulling met lemon curd? Of frambozenmousse? Of witte chocolade mousse met frambozen. Dulce de leche etc etc. Zoveel keus!
Plus 9 van de 10 x zien die taarten er prachtig uit en zijn ze niet te vreten. Ik vond onze bruidstaart wel echt lekker, maar echt een uitzondering. Was ook teringduur.
Ja, was ons plan. Om bij een andere te kijken en hopelijk dan wel wat te vinden. Dus hopelijk binnenkort enthousiast nieuws van mij kant.
En jij had nog altijd de lekkerste bruidstaart ooit!
Ik ga morgen mijn jurk ophalen
Ik ben vandaag voor het op maat maken van mij jurk geweest. De vorige keer met kiezen vond ik dat ik super goed geholpen werd. We hebben foto’s gemaakt en er was iets aan de jurk wat ik anders wilde. Pasvorm was mooi en wilde ik, maar dus een aanpassing. Dat kon wel zei ze, maar is voor de volgende keer pas belangrijk. Nou ok, jurk gekozen, deel betaald en tevreden.
Nu werd ik geholpen door de coupeuse. Ze ging een ander torselet pakken. Ik vond mijn borsten niet mooi erin, maar moest nog aangepast en werd dan mooi. Jurk er over en afspelden. Ik heb van te voren de foto van de vorige keer laten zien en de pasvorm wat ik mooi vond. Ze zou haar best doen. Mijn opgemeten maten waren hetzelfde als mijn vorige bezoek. Tijdens het spelden vond ik de taille niet mooi en zat de stof gerimpeld. Zou goed komen met het naaien en het kan niet perfect zei ze. Heb toch twee x benoemd dat ik er niet blij mee was. Uiteindelijk zei ze dat als ik plaatselijk bij de heupen afval, dan zit alles beter. Ik voelde me ineens heel dik en dacht dat het aan mij lag. Zwijgend uitgezeten, nog een deel betaald en toen weggegaan. Op weg naar huis dacht ik na en vond ik het niet kloppen. Gebeld met dat het niet is hoe ik wil. Kreeg terug dat ze er niet veel aan kan doen en dat ik dit moet accepteren of moet afvallen. Gevraagd hoe het zit met maten. Niet alles is compleet op maat en ze hebben dus gekozen voor deze maat. Hadden ze groter gekozen, was het te wijd bij de borsten, maar wel wat ik wilde bij de taille. Echter de dame van de eerste afspraak is er niet meer en die heeft dat gekozen.
Nu weet ik niet of ik nou aanstel of dat dit gewoon niet ok is. Ze deed ook haar zegje en toen “ja? Ok, fijne dag” en hing op.
Nou nee ik vind echt niet dat je je aanstelt of bizarre eisen stelt. Juist bij een bruidsjurk moet het perfect zijn en dan mag je gewoon hoge eisen stellen. Zeker als je duidelijk was over je wensen! En iets zeggen als ‘dan moet je maar afvallen’ vind ik al helemaal bizar. Nee, dan hadden ze de grotere maat moeten bestellen en innemen!
Ik zou van een bruidszaak echt betere service verwachten. Zou je misschien nog eens terugkunnen om het te bespreken? En als je het zelf niet aan durft te kaarten een mondige vriendin ofzo meenemen?
Wat vervelend… wel goed dat je er achter aan hebt gebeld uiteindelijk. Ik zou er ook echt niet akkoord mee gaan. Is een grote uitgave en juist je trouwjurk zou een item moeten zijn waar je je helemaal happy en mooi in voelt.
Ik zou er echt nog een punt van gaan maken, evt samen met iemand die je hierin kan steunen. Of de hele jurk naar een andere winkel brengen? Weet niet of dat mogelijk is.
Ik heb daar nog dromen over.
@Blotts @crazyplantlady, dank voor jullie reacties. Ik laat vandaag de boosheid zakken. Morgen ga ik iemand anders van de winkel benaderen en hopen dat die persoon wel naar me wilt luisteren.
Dit is echt niet ok! Een trouwjurk betaal je mega veel geld voor, die moet juist perfect zijn! En jij moet ook zonder stress en dit soort dingen naar je mooiste dag kunnen toe leven. Je hebt waarschijnlijk al genoeg stress over andere dingen. Onzin opmerking ook dat je plaatselijk zou moeten afvallen, denk dat het algemeen bekend is dat dat niet kan. Dan hadden zij idd een andere maat moeten bestellen
@Ladybug wat een vervelende ervaring zeg. Het gaat er ten slotte om dat jij je goed voelt op jullie dag.
Hebben jullie een verrassing voor jullie aanstaande? Ik begin hier langzaamaan over na te denken maar vind het toch lastig. Ik zie het ook niet zo zitten om een dansje te gaan opvoeren.
Doen jullie een openingsdans? Mijn vriend wilt dit heel graag