Trouwtopic

Goed idee! Ga ik even over brainstormen, thanks!

Graag gedaan! :smiley: Ik zou dat in ieder geval heel leuk vinden :slight_smile:

1 like

Ik vind jou echt allesbehalve gierig, kijk hoeveel werk je nu al in hun bruiloft hebt gestoken! Die dingen zijn normaal hartstikke duur. Wij hadden ook een envelopje met geld op de uitnodiging staan omdat wij spaarden voor een reis. Ik had echt geen verwachtingen qua bedragen, omdat ik wist dat lang niet iedereen veel kon missen. Zou beetje dom zijn als mensen zich in de financiële problemen zouden brengen voor iemand zijn bruiloft.

3 likes

Net het armbandje voor m’n moeder binnen gekregen. Deze geef ik haar zaterdag, samen met een samengesteld verwenpakket, om te vragen of ze mijn getuige wil zijn. Ben er heeeeeeel blij mee. Via Etsy besteld!

25 likes

Wij willen thuis in de tuin trouwen, maar hoe werkt dat met een trouw-ambtenaar? Moet dat iemand van de gemeente zijn? Of is er een website waar allemaal ambtenaren op staan die op locatie mensen trouwen? En hoe moet het met de gemeente? Daar moet je toch ook voor trouwen? Als ik op de website van onze gemeente kijk, staan er wel bedragen en met of zonder ceremonie, maar we willen niet op het gemeentehuis trouwen dus dat geldt niet voor ons.

Mijn vriend begon vandaag voor het eerst over de bruiloft en wat we allemaal moeten regelen. Dacht dat het uit hemzelf kwam, maar het was zijn zus die er op aandrong haha. We hebben haar gevraagd als ceremoniemeester en nu wil ze om tafel wat we allemaal moeten doen, maar we gaan pas over meer dan een jaar trouwen dus we hebben nog geen idee. Wat wordt er eigenlijk allemaal van een ceremoniemeester verwacht? Ik dacht eigenlijk vooral aan iemand die op de dag zelf alles in de gaten houdt, niet per sé echt iemand die met de gehele voorbereiding helpt. Nou is hulp fijn hoor, maar mijn schoonzus is nogal op de centen en erg perfectionistisch en daar kan ik me soms enorm aan ergeren en wil ik er niet bij met de voorbereidingen.

Ik ben zelf ook niet zo bekend met de taken van een ceremoniemeester, maar hier lees ik dat het wel gebruikelijk is om ver van te voren bijeen te komen om afspraken te maken.

Misschien kun je dan aangeven dat je het leuk vindt om het meeste van de voorbereiding zelf te doen, en dat je het wel aangeeft als je haar hulp nodig hebt? En dat je haar dan een paar duidelijke taken geeft, dan kan ze daarmee bezig. Misschien denkt ze nu wel dat zij heel veel moet gaan doen, dat kan je maar beter duidelijk hebben.

Wij hebben waarschijnlijk een hele mooie locatie gevonden. Ik was helemaal blij. Nu nog even afwachten of het ook echt zo mooi is, en of ze geen vreemde voorwaarden hebben bij bruiloften. De vorige locatie die we op het oog hadden had nogal onredelijke voorwaarden. Het is in het buitenland dus dingen gaan niet echt zoals hier. Maar deze locatie lijkt me nog mooier, dus fingers crossed dat het kan!

2 likes

Ik ben afgelopen dinsdag al voor de wet getrouwd en het was zó fijn :smiling_face_with_three_hearts:
Eerst elkaar op locatie “ontmoet”, dan naar het gemeentehuis en rond middagtijd een super gezellige en informele receptie met 40 gasten. Onder andere een quiz over ons gehouden :smiley: daarna nog foto’s op wat locaties en om 22:30 thuis op de bank doodop in slaap gevallen! :smile:

Nu volop voorbereiden want aankomende vrijdag gaan we met onze beide families en nog enkele vrienden 4 dagen naar Ibiza om daar onze ceremonie te houden :partying_face:

21 likes

Oh wat fijn dat het zo geslaagd was! En wat leuk dat er nog iemand is die ook in het buitenland trouwt :slight_smile: Had/doe je beide dagen een trouwjurk aan? Hebben jullie om een speciale reden voor Ibiza gekozen? Heel veel plezier!

Ik heb een aparte jurk per dag :face_with_hand_over_mouth:
Eentje komt van Bruids.mode outlet in Rdam en de andere heb ik op maat laten maken tijdens een reis in Vietnam afgelopen december (kostte $190 :money_mouth_face:)

Reden voor Ibiza is dat we er al sinds 2013 jaarlijks heen gingen en het eiland echt ons hart had gestolen, ben er ook ten huwelijk gevraagd!
Nu kunnen we onze families tonen waar wij elk jaar zo enthousiast van worden :wink:
Waar in het buitenland ga jij trouwen?

1 like

Oh wacht, jij was degene die er een foto van had gepost! Hele leuke foto en jullie zagen er mooi uit! Ben benieuwd naar je andere jurk, ook bijzonder, helemaal op maat.

Wij trouwen op de Filipijnen, mijn vriend komt daar vandaan :blush: we trouwen in de zomer.

3 likes

@chanel_addict gefeliciteerd! Wat fijn dat je al zo’n leuke dag achter de rug hebt en rustig vooruit kan kijken naar Ibiza. :smiley: En ik kan me voorstellen dat dat zo’n bijzondere plek voor jullie is. Voor ons heeft Aruba een beetje die betekenis, maar dat is direct zo ver weg, haha.

Mijn moeder heeft m’n jurk goedgekeurd en ze was helemaal verrast dat ik haar als getuige heb gevraagd. Dat had ze namelijk helemaal niet verwacht, haha. In januari ga ik naar de coupeuse en die gaat hem helemaal vermaken. In mijn taille moet hij ingenomen worden en op m’n heupen+boezem iets uitgenomen. Een echt zandlopertje hier dus, haha. Ben zoooooo blij!

2 likes

Ja klopt, dat was ik :grin: met de jurk uit Vietnam aan!
Zal hier ook nog een foto van de andere jurk posten na volgende zaterdag :wink:
En migado, what a coincidence. Mijn man is half Portugees half Filipijns!
Love the Philippines :heart_eyes:

3 likes

Supermooie jurk was dat!

Ik heb mijne gister opgehaald. Nog 2 weken tot wij trouwen :heart_eyes:
Ik ben sowieso heel benieuwd naar de jurken van iedereen hier, kan de rest m ook posten in wayrwt?

1 like

He wat toevallig haha! Jaaa de Filipijnen zijn zo prachtig he. We gaan daar heen om te trouwen en blijven ook een jaar :blush: Ben benieuwd naar je jurk! Leuk dat je er foto’s van post.

@Luipaard ik post mijne denk ik tzt ook wel, maar dat is in Augustus pas. Maar ik wil je straks ook wel een foto sturen in pb. Ben ook benieuwd naar jouw jurk, ga je ook een foto posten?

Ik heb m’n potentiele trouwschoenen & haarstukje besteld! Wij gaan voor een tropisch thema, dus ik wil in de avond bloemen m’n haar (overdag een sluier) en we willen vooral veel kleur op de bruiloft, dus denk dat dit top past.

Haarstukje:

Schoenen:

27 likes

Zo mooi!! Wat hebben jullie voor (soort) locatie en verdere aankleding? Zo’n leuk thema voor een bruiloft :two_hearts:

1 like

Thanks!! :smiley: We laten de kaarten ontwerpen door een grafisch vormgeefster die we via een kennis hebben benaderd. Als die klaar is wil ik hem wel delen, maar dat duurt nog even (we trouwen pas zomer 2020). We hebben een buitenlocatie, dus er zullen dan bloemen zijn in soortgelijke kleuren. Verder hebben we een cocktailbar en doen we waarschijnlijk een BBQ. Qua muziek zijn we op zoek naar een salsa band. Mijn vriend en ik willen ook salsa danslessen nemen van te voren.

Ik heb hier en daar al laten doorschemeren dat ik het heel leuk zou vinden als de vrouwen kleurrijk komen en de mannen 's avonds bijv. een Hawaii achtige blouse zouden dragen. We willen graag een super gezellige chille zomeravond creeren met lekker eten en goede muziek waar iedereen op kan dansen. Hoop zo dat dat lukt!

9 likes

Ik weet dat dit bericht not done is maar mijn trouwfeest wordt met de dag saaier :joy_cat:Inmiddels zijn 3 goede vriendinnen en mijn nichtje zwanger en hoogzwanger wanneer wij trouwen.

4 likes

Tip! 25% korting bij Hunkemoller op de gehele collectie. Ik heb net 2 mooie bruidskimono’s besteld, maar je hebt ook mooie bruidslingerie.

Mooi!!