Trouwtopic

Zolang je het niet erg vindt om uit het assortiment te kiezen wat de winkel op dat moment heeft niet!

Ff een kleine disclaimer dat het bij onze winkels zo gaat dus ik sta niet garant voor alle bloemisten haha. Maar volgens mij geldt het voor alle ‘huis tuin en keuken’ bloemisten wel!

Ik ga pas volgend jaar trouwen, dus zal tussendoor even informeren hier en daar :slight_smile: Maar fijn dat je meedenkt!

Heel mooi! Kon ik maar op zoiets lopen :joy: Wordt toch maar iets plats hier.

Ik heb even terug gezocht en die zijn ook mooi inderdaad! Wel nog steeds een flinke hak, maar wel steviger.

Klinkt echt prachtig, zo benieuwd.
Let wel dat als je dus lagere schoenen aan wilt later op de avond, je jurk dan eigenlijk te lang wordt. Kan met dansen later op de avond vervelend zijn.

Jaaa ik had ook een klein knoopje aan de achterkant, helemaal weggewerkt. Uiteindelijk niet nodig gehad, want had een kortere jurk voor s avonds, maar vond het ook geniaal.

Nou, sommige naaisters zijn echt tovenaars! Mijne moest ook ingenomen worden, doorzichtig kant, en er moest een laag tule weg bij de sleep etc. Prachtig gedaan, echt bizar. Dus als ze zeggen dat ze het kunnen, gewoon vertrouwen hebben! Vooral ook kritisch zijn als er dan iets niet mooi is gedaan, vaak kunnen ze last minute ook vanalles aanpassen.

Ik ga zaterdag m’n jurk weer passen, zoooooo veel zin in. Daarna gaat ie weer eerst maanden achteruit :frowning: Ik heb al even naar m’n moeder laten doorschemeren dat ik toch wel wat bang ben dan ze hem niet mooi vind, maar ze heeft me verzekerd dat het goed komt :slight_smile: Daarvoor gaan we samen lunchen en ga ik haar vragen m’n getuige te zijn. Heb een cadeausetje bij elkaar gesprokkeld en een sieraad via Etsy besteld. Die komt deze week ook binnen.

9 likes

Ik ben ook gelaaagd voor trouwschoenen! Nu snel een afspraak maken km mijn jurk te vermaken want er moet nog heel wat stof vanaf. Ik heb best hoge hakken maar trek voor de avond platte schoenen aan. Even doorgeven aan de naaister dus!

4 likes

:smiling_face_with_three_hearts: Prachtig! Ik was ook bijna voor een jurk met een split aan de voorkant gegaan (wie weet dezelfde haha) en die vond ik ook zo mooi.

Heel mooi dit!
Ik ga vrijdag mn jurk ophalen en over 3 weken ben ik getrouwd :scream: gaat nu heel snel opeens

8 likes

Volgens mij was die ik had gepast ook daarvan! Al gok ik een ouder model. Hij had nog een laagje tule over de rok, en dan een kanten lijfje. Dus kant was bij het lijfje en borst en dan doorzichtig stukje en dan bij de hals weer kant.

Ok, dit is echt onduidelijk. Volgens mij vind je ‘m ook als je bij La Sposa palma zoekt.

Mijn jurk is ook weer terug bij de winkel, moet drastisch uitgenomen worden #zwangertrouwen

1 like

Wij probeerden al een kindje te krijgen voor mijn vriend het aanzoek deed. In de medische molen terecht gekomen en uiteindelijk via ICSI zwanger geraakt. Ik was nog niet zwanger toen ik de jurk kocht, toen pastte hij perfect en er hoefde niets aan te gebeuren. Nu terug geweest naar de winkel, verhaal gedaan en de jurk gepast. Mijn borsten pasten er al niet meer in. Verkoopster en coupeuse hebben overlegd en gaan hun best voor me doen. Het zou wel heel mooi kunnen zijn met buik.
Ik ben morgen 16 weken zwanger en als ik trouw 21 weken (bijna 22).
Ik ben zielsgelukkig dat we met z’n drietjes gaan trouwen.

24 likes

Ja, het kan mooi met deze jurk.
De meeste gasten weten het, maar niet iedereen.

Ik heb eigenlijk een dilemma en weet niet zo goed waar ik anders advies moet vragen.

Lang verhaal

Mijn nicht, tevens een van mn beste vriendinnen, trouwt over 2 weken. Ik heb voor hun de save the date en trouwkaartjes ontworpen en laten drukken, haar vrijgezellenfeest georganiseerd, de interface van de photobooth die op de bruiloft zal staan ontworpen en ik maak haar bruidsboeket en de bruidegoms corsage. Dat doe ik allemaal met liefde en ik vind het heel fijn dat ik zoveel heb mogen bijdragen aan hun grote dag.
Nu hebben ze op hun uitnodiging vermeldt dat ze graag een envelopje als huwelijkscadeau willen. Maar ik vind dat echt een rot cadeau. Ik sta best dichtbij dus wordt waarschijnlijk geacht een aardig bedrag te geven. Maar financieel hebben we niet zoveel ruimte nu en ook nog een kindje op komst.
Voor het ontwerpwerk voor hun bruiloft heb ik nooit iets van vergoeding gevraagd, ik heb alleen de drukkosten terug gekregen. En nu wilde ik misschien haar bruidsboeket en de corsage aan hun cadeau doen in plaats van een envelopje. Dat scheelt financieel namelijk best wat, plus dat ik het veel leuker vindt om iets te geven waar ik tijd en energie in heb gestoken, ipv een 100tje pinnen en een envelopje dichtlikken. Maar ik wil ook niet gierig over komen of dat ze het idee heeft dat ik hun geen cadeau heb gegeven omdat er geen envelopje van mij bij zat.

Wat zouden jullie doen? Of vinden als het jullie bruiloft was?

2 likes

Ik zou daar heel blij mee zijn en het ook een mooi en lief gebaar vinden. Wij hebben ook van sommige vrienden iets kleins gekregen (een boek, twintig euro) en vond dat echt helemaal prima, zeker als het met een lieve kaart kwam

1 like

Je geeft aan dat jij het boeket + de corsage doet. Betekend dat dat jij ook de bloemen haalt etc.? Ik weet natuurlijk niet wat voor boeket het wordt, de ene bloem is de ander niet (qua kosten). Afhankelijk daarvan kun je misschien een keuze maken of je hen puur dat cadeau wilt doen of er nog iets bij wilt doen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat met alles wat je al gedaan hebt (het vrijgezellenfeestje organiseren valt voor mij niet perse onder iets wat je als cadeau zou kunnen zien) en je mijn beste vriendin zou zijn, dan zou ik helemaal niet nog iets extra’s verwachten. Wat een werk zit daar al in joh! Voornamelijk dat ontwerpen van de save the date/trouwkaarten. Dat zou je alleen al als cadeau kunnen zien vind ik.

@Hedwig Klopt ja, ik bestel ook de bloemen en maak het boeket en de corsage zelf!
& @Madelief Thanks voor jullie reacties! Ik denk dat ik gewoon nog op zoek ga naar wat kleins of inderdaad een lieve kaart voor erbij. Zodat er toch wat van mij tussen zit op de cadeautafel haha. Ik denk ook eigenlijk dat ze dat helemaal niet van me verwacht, als ik het had zou ik haar alles geven op die dag, maar wil vooral niet de plank mislaan :sweat_smile:

1 like

Geef anders iets heel moois persoonlijks. Als jij zo goed bent in grafisch ontwerp kun je misschien iets leuks doen met de uitnodiging en/of het boeket? Denk aan iets van een lijst, een boekje, oid?

1 like