Trouwtopic

@Ladybug Geen trouwervaringen hier, maar drukzo is inderdaad een goede site met goede service! En levert mooie kwaliteit drukwerk.

@Ladybug ik laat ze afdrukken bij hipdesign. Hele fijne site. Iemand van het forum werk daar, kom even niet op haar naam.

Dat is ook zo. Dat zegt mijn partner me ook constant. Ik weet ook dat ik mezelf ga teleurstellen als ik anderen voor laat gaan. Vind toch de keuzes hierin lastig. Ook omdat onze families verschillen. Moet ik dan een middenweg kiezen of wat ik wil? Daar zit ik dan steeds mee. Ik weet dat ik een kleine bruiloft wil met vooral focus op mijn man. De rest is voor mij bijzaak en ik wil vooral de dag met hem beleven. We hebben ook wel op papier wat we zouden willen, maar dat stemmetje in mijn hoofd laat me niet met rust. Komt denk ik ook omdat onze families alleen nog maar over de bruiloft praten en super hyped zijn. Goed bedoeld, maar maakt mij onzeker.

@Madelief, @Goudlokje en @GEEZ dank jullie wel. Ik zal op beide even kijken.

2 likes

Breek even in in dit topic omdat ik benieuwd ben naar jullie leeftijd op je trouwdag:

• <18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35>
  • niet getrouwd/geen plannen maar wil wel stemmen

0 stemmers

Ik ben zelf niet getrouwd. Zou het wel graag willen maar niet te oud ofzo? Slaat nergens op, kronkel in mijn hoofd.

Ik ben 30 als ik trouw (dit jaar oktober). Ik ben dan ruim 6 en een half jaar samen en de verloving duurde dan anderhalf jaar. Geen kinderen, we weten ook nog niet of we ze willen.

Wat zou je dan ‘te oud’ vinden? Ik had vroeger altijd het idee dat ik voor mn 30ste getrouwd wilde zijn, maar juist de laatste 3 of 4 jaar boeide me dat echt niet meer. Dat gevoel dat je het beide echt wilt moet er gewoon 100% zijn en daarnaast natuurlijk ook praktische dingen zoals geld (al zijn er natuurlijk ook manieren om het zo goedkoop mogelijk te doen.)

Ik heb ook altijd die 30 in mijn hoofd gehad. En liefst ook voordat we een kind kregen, maar dat is mislukt haha.

Het droombeeld qua timeline is nu een beetje weg voor mij ofzo, dus nu zit ik in dubio? Het is inderdaad vanwege geld er nog niet van gekomen. Maar ik verwacht dat de komende jaren er ook geen prioriteit is om een groot feest te geven. Dus wordt het dan pas als ik 35+ ben, of komt het er niet meer van? Of geen groot feest maar wel trouwen?

Haha mijn hersenkronkel wordt alsmaar groter zoals je merkt. Gelukkig zit het met de liefde wel goed, dan kan je je met dit soort geneuzel bezighouden :joy:.

Haha wat een super vet idee, lekker lopend gaan. Dat is bij ons te ver helaas, al een dik halfuur rijden.

Mijn vader heeft een mooie oldtimer, dus hij heeft al gezegd dat hij het heel leuk zou vinden als we die auto gebruiken als trouwauto. (Ooit als ik ga trouwen haha) Ik zou persoonlijk ook liever een leuke kever/oldtimer/klassieke auto hebben dan een dikke bak haha. Heb je niet iemand in je kennissen van wie je zoiets zou mogen lenen?

2 likes

Oh dat is wel leuk. Nee ken helaas niemand met zo’n auto.

Wat vinden jullie van aankleding/versiering/cadeautjes/jurkjes (bruidsmeisjes) kopen op website’s zoals AliExpress? Ik ben lid van ThePerfectWedding-Facebookgroep, en man… wat een meuk wordt er allemaal gekocht. Zo slecht (troep, wegwerpproducten, belasting op milieu, etc.). Natuurlijk moet iedereen het zelf weten.

Persoonlijk ben ik een voorstander van materialen huren en duurzame/herbruikbare spullen gebruiken. Ik hoop dat onze bruiloft zo ‘groen’ mogelijk zal zijn. Neig nu naar een “paperless wedding” wat betreft uitnodigingen etc., om te beginnen.

Vandaag bij een locatie gekeken en positief. We krijgen van deze locatie deze week de offerte. Klonk allemaal veel belovend. Enige puntjes zijn dat we niet eigen muziek kunnen doen tenzij we een dj nemen en dat je niet met de auto voorrijd daar. Het zit midden in het centrum in een monumentaal pand, heel mooi. Maar in mijn jurk en op hakken (niet echt gewend) over klinkertjes langs alle terrassen… kweenie. Volgende week nog ergens anders kijken.

Wij hebben dus geen trouwauto. Beide geen interesse in en meer van de praktische kant ( als het om auto’s gaat).

Met oog op budget en duurzaamheid hebben wij gekozen om een locatie met karakter te zoeken. Waar al die extra meuk om de kamer op te fleuren niet nodig is. Qua aankleding doen wij dus niks.

@lipkip, hoe was het in bruidsjurk over straat? Veel reacties?

Ik word überhaupt een beetje kriegel van TPW. Een to do list voor een bruiloft bestaande uit 151 items, hou op met me hoor.

Wat aankleding zelf maken of herbruikbare dingen gebruiken spreekt me meer aan. Maar hangt ook af van wat de locatie al aan decoratie en sfeer heeft.

1 like

Ik zag trouwens ook een x een bruidspaar met zo’n bakfiets, lost ook je probleem op! Of mss zo’n fietstaxi ofzo huren. Heb je iig geen last van de klinkers.

Die dag ben ik met mijn vader. Hij rijdt me naar de locatie. Wij komen samen als laatste aan. Ik zie mijn vader niet echt op een bakfiets met mij erin. Als we voor deze locatie gaan wordt het dus lopend er heen en hopen dat ik niet val.

@Hectometer, vertel maar over je droombruiloft. Misschien breng je ons op ideeën.

2 likes

Dat klinkt ongeveer als mijn droombruiloft, behalve de tuin dan. Leuk!

1 like

Mijn vriend en ik hebben besloten dat we in 2020 willen gaan trouwen, dus nu zit ik geduldig op mijn aanzoek te wachten. :sweat_smile:

We willen maximaal 40 gasten uitnodigen (eventueel dat we deze lijst nog wat uitdunnen), de ringen hebben we al uitgezocht. En in plaats van echt een feest willen we net zoals @Ladybug meer een diner. Visagie en haar ben ik niet zo goed in, dus waarschijnlijk is dat het best om uit te besteden, maar ik wil dus wel graag mijn eigen bruidstaart maken! En daarnaast wil ik waarschijnlijk een jurk huren. Is er iemand die ervaring heeft met het huren van een jurk?

3 likes

Net nog een bezichtiging gehad voor locatie. Deze viel toch tegen. Foto’s waren voordelig genomen.

Nu willen we wel gaan voor de locatie van vorige week. We waren beide enthousiast ondanks een paar puntjes. We zijn nu alles aan het mindmappen op deze locatie. Ik wordt snel chaotisch en hij is slordig in zijn werk. Dus hopelijk vergeten we nu niks.

Ook hebben we een houten ringdoosje op het oog. Omdat we een kleine bruiloft hebben willen we geen gastenboek, maar een shadowbox waar de gasten dan een briefje in kunnen doen.

Dat laatste hebben vrienden van mij ook gedaan, het zag er heel leuk uit en daardoor ging iedereen enthousiast schrijven!