Treat yo self - Selfcare topic

Nice!! Ben echt heel erg benieuwd!

Wow, dit ziet er echt veel te mooi uit.

Wat mij helpt bij selfcare: als ik een week heb waarin ik 5 dagen dingen moet doen (naast werk dus, maar afspreken met vrienden, feestjes etc.) en ik ga daar heeel slecht op want: WANNEER MOET IK DAN SELFCAREN. Wat dan helpt is, heel simpel, het tegen mn vriend zeggen. Ik zei: ik word nu al gek van deze week moet nog 20000 dingen doen voor het zondag is ik wil slapen. En hij zegt dan: maar je vindt al die dingen leuk toch? En dan zeg ik: ja, inderdaad. Heel stom maar dan lijkt het niet meer zo erg. Telt dat ook?

2 likes

Jaaa Bussloo is fijn! Vooral die verbinding tussen hotel en sauna onder de grond door :slight_smile:
Die hout gestookte sauna is fijn, wel erg heet maar fijn.
Geniet ervan!

Bussloo is fijn!

In het kader van treatyoself, sauna dag vandaag!

7 likes

Heerlijk!

Stil hier!

Het gaat momenteel eigenlijk heel goed met me, maar er komt een monsterlijke periode aan. Heb er zin in, maar ik moet er wel voor zorgen dat ik goed in mijn vel blijf zitten om het aan te kunnen. Daarom begin ik nu al met extra goed voor mezelf zorgen.

Vanaf nu op de planning:

  • Lekker maar gezond eten:
    Frisdrank bij hoge uitzondering, snoep en koek met mate maar ga mezelf niets ontzeggen, zo veel mogelijk water en groente, meer fruit en vaker volkoren. Heb er de laatste tijd een potje van gemaakt en meerdere keren per week pizza is op een gegeven moment niet eens lekker meer

  • Beweging
    Wandelen. Krijg gelukkig op mijn werk al veel beweging. Misschien weer eens af en toe hardlopen

  • Huis
    Nu alles in stappen opruimen, organiseren en schoonmaken zonder dat er druk achter zit

  • Minder schermen
    Nog een beetje lastig, maar ik wil minder op instagram/facebook/FF kijken. Ik vind het af en toe echt heerlijk om te kijken, maar twee keer per dag zou echt genoeg moeten zijn. Verder niet te veel netflix. Ik merk dat ik veel vrolijker ben als ik niks doe/lees/de deur uit ga.

  • Anders
    Mezelf dingen als bioscoop in mijn eentje, zonnebank, pedicure e.d. af en toe gunnen.

5 likes

Zo herkenbaar! Voor mij komt er nu een insane drukke periode aan en ben ook bezig geweest met voorbereidingen en die komen heel erg overeen met die van jou!
Heb daarnaast een lijst gemaakt van een paar simpele maaltijden die snel te maken zijn en gezond zijn maar toch als comfortfood voelen. Zoals een gepofte zoete aardappel met nacho toppings en simpele soep.

Qua beweging wil ik als ik merk dat ik gestrest of opgefokt raak even een korte workout kan doen of yoga zodat ik dat gevoel even fysiek kan wegwerken. Heb al filmpjes en oefeningen klaar staan :slight_smile:

Heb nu mijn sociale momenten teruggebracht tot max 1 a 2 dingen per week en vrienden ook daarvan verteld. Anders plan ik veel teveel en heb ik niet genoeg tijd om bij te komen. Heb instagram juist weer geinstalleerd zodat ik iedereen toch een beetje kan betrekken bij wat ik allemaal uitspook.

2 likes

Lekker bezig!

Dit is zooo slim! Ga ik ook doen!

Wat een leuk en fijn topic! Ik moet hier ook echt veel meer aandacht aan gaan besteden, want ik ren mezelf soms een beetje voorbij en realiseer me de laatste tijd steeds meer dat ik veel bewuster mezelf op 1 moet zetten (ipv voor de hele wereld zorgen) en meer tijd moet vrijmaken voor me-time.

1 like

Ik ben heel bewust een dag minder gaan werken. Daar dacht ik al heel lang over na, nu raad ik het iedereen aan.

Een massage wil ik heel graag regelmatig gaan doen maar ik vind het best ongemakkelijk ofzo? Voor mij is prijziger broodbeleg trouwens ook echt een momentje voor mezelf haha. Carpaccio met rucola, filet van de slager etc.

2 likes

Goeie planning! Zo ziet die van mij er ook uit, alleen met ook nog meer slaap erbij. Juist in drukke periodes slaap ik veel te weinig en wel nu echt terug naar 7/8 uur per dag.

1 like

Goede tips, dank je.
Vooral het moment dat je je kleding uittrekt en op die tafel moet gaan liggen vind ik ongemakkelijk en dan inderdaad het lichamelijk contact ofzo? :blush:

2 likes

Ik wil eigenlijk iedere zondag avond vrij houden (ook gewoon tegen vriendinnen zeggen dat ik dan niet kan afspreken als ze dat vragen) om lekker met een maskertje en thee film te kijken of een boek te lezen. Een soort meidenavond met mezelf.

9 likes

Wat houdt je tegen? Klinkt als een fantastisch idee!

1 like

Ik heb me nu voorgenomen om elke vrijdagavond me-time met mezelf door te brengen. Toevallig wil het zo zijn dat ik elke vrijdag een uurtje eerder klaar ben. Dan wil ik de (werk)dag gaan afsluiten met een wandeling naar de supermarkt om wat lekkers te halen (mijn cheatmoment van de week) en dan erna een maskertje/selftanning/ofietsanders en een film of serie opzetten. En het belangrijkste: de telefoon wil ik dan niet in de buurt hebben. Wil echt een avondje volledige rust voor mezelf.

6 likes
1 like

Ik ga niet zo heel lekker de laatste tijd (moe, zit niet goed in mijn lichaam, veel gepieker wat ik dan te vaak ‘oplos’ met een paar wijntjes om te relaxen, vervolgens balen dat ik te veel drink en niet goed voor mezelf zorg, weinig motivatie voor mijn werk), en ik heb vorige week een strippenkaart gekocht voor de yogaschool hier om te hoek. Omg op mezelf dat ik dat niet eerder heb gedaan, het is zoooo fijn om die combinatie van meditatie en beweging te hebben. Yogaleraressen zijn ook zo lief altijd, het gaat er helemaal niet om dat je alles perfect doet of jezelf keihard pusht, maar om je intentie en doen wat je kan. Dat is voor mij momenteel een heeeeeeeel belangrijke boodschap.

Ik moet mezelf nog steeds wel naar die lessen schoppen (want uit mijn comfortzone, mijn huis uit moeten, me vast moeten leggen op een bepaalde tijd, allemaal dingen die ik moeilijk doe als ik niet lekker in mijn vel zit) maar het is zo anders dan mijn voorgaande pogingen tot hardlopen of de sportschool, waarvan ik nu inzie dat ik mezelf aan het straffen was voor mijn luiheid en gebrek aan conditie, terwijl de insteek van yoga echt zelfliefde en rust is.

12 likes

Klinkt heerlijk! Succes vanavond :blush:

1 like

Ik moest hier aan denken bij het lezen van dit topic:

Er hangt hier een positief sfeertje en ik wil het niet zwaar maken, maar hier is de hele tekst van dit artikel voor diegene die erin geïnteresseerd is (van een van mijn lievelings internet-schrijvers van dit moment): https://thoughtcatalog.com/brianna-wiest/2017/11/this-is-what-self-care-really-means-because-its-not-all-salt-baths-and-chocolate-cake/

13 likes