Top 2000

Misschien omdat ze er nog niet eerder in hebben gestaan dat ze niet bij aanbevolen staan? Billie Eilish en Lizzo zijn nog niet mega lang bekend, maar ik ben er wel van overtuigd dat Billie een plekje zal krijgen

1 like

1 like

Eindelijk niet vergeten te stemmen :grin:

2 likes

Ik ben hier een uur mee bezig geweest omdat ik niet wilde dubbelen.

Ik word trouwens echt heel blij van elk lijstje met DI-RECT erin, voel me echt een trotse fangirl wiens smaak na jaren eindelijk erkend wordt. :joy:

4 likes

Ik heb dit jaar alleen nummers gedaan die ook daadwerkelijk in de lijst staan. Helaas wel heel veel favorietjes niet dus…

3 likes

Op de valreep toch ook maar even gestemd:

1 like

4 likes

De top 10 is bekend!

Ik vind dit echt heel leuk voor Danny Vera. Mooi nummer ook! :ok_hand:

Normaal had ik niet zien aankomen.

Ik vind het echt heel stom dat dat nummer van normaal op 9 staat, als actie van de boeren

5 likes

Ooo ik heb te lang gedaan over mijn lijst en nu ben ik te laat🙈

Leuk dat de top 2000 nu ook politiek geladen wordt. En de IKEA luistercatalogus mocht er niet eens in?!?

6 likes

Ik dacht ook dat redelijk recent nog een nummer was geweigerd in verband met acties, maar dat was 2007 :rofl: kwam dit artikel tegen.

1 like

Haha dat snap ik wel, is een luisterboek en geen liedje :wink:

Fuck nummer 9 :expressionless:

1 like

De ultieme boomerlijst, 0 vrouwen, 1 niet witte man :roll_eyes:

3 likes

Vorig jaar was 16% van de lijst vrouw, dat is geen kwestie meer van “gewoon stemmen op wat je mooi vindt”, er is genoeg muziek gemaakt door vrouwen die kwalitatief in de top 2000 kan horen. Er is echt geen gebrek aan, maar wel aan aandacht. Ik weet dat de top 40 geen graadmeter is voor goede muziek, maar wel voor populaire. Zelfs daar is de verhouding beter dan in de top 2000.

4 likes

Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar dan moeten mensen er alsnog wel op stemmen toch? Ik ben normaal best wel voor het supporten van vrouwen, maar als het om muziek gaat, kijk ik gewoon naar wat ik het mooist vind en niet naar of het politiek gezien wel een gevarieerd lijstje is. Kleur en geslacht zijn niet dingen waar ik naar kijk als ik muziek mooi vind. Zou het ook gek vinden als ik uit principe ineens meer op vrouwen moet stemmen terwijl ik andere nummers van mannen mooier vind.

@Maestoso @Duchess
Het is een beetje een kip en ei verhaal denk ik. Want een top 2000 zou toch een afspiegeling moeten zijn van de muziek die bestaat? En er bestaat relatief meer vrouwenmuziek dan er nu is gekozen. Misschien niet 50/50 maar absoluut niet 16/84.
Dat vind ik niet eens echt politiek? Ik vind het gewoon heel raar. En dat wordt niet alleen veroorzaakt door de stemmers, dus ik snap dat je denkt dat daar de oplossing ook niet ligt. Maar als deze discussie openbaar gevoerd wordt dan wordt er gewoon letterlijk gezegd “vrouwen maken minder goede muziek”. Nou ik pas daarvoor en daarom kies ik ook voor vrouwen en daardoor wordt de kwaliteit van mijn lijst niet minder?
Het lijkt een beetje op de vrouwenquota discussie nu vind ik. En dan denk ik ja hoezo zou je vrouwen tekort doen omdat je denkt dat de kwaliteit achteruit gaat door “niet de beste muziek te kiezen”. Dan zeg je toch eigenlijk dat vrouwen minder goede muziek maken?

5 likes

En wat als je gewoonweg niet van vrouwelijk stemgeluid houdt? Er zijn steengoede vrouwelijke artiesten, maar ik vind het minder leuk om naar te luisteren dan mannelijk stemgeluid. Ik kies puur op eigen smaak, niet zozeer op kwaliteit. Dan ga ik niet opeens met tegenzin op vrouwen stemmen.

5 likes