Tips, ervaringen & aanraders

Hebben jullie aanraders voor zwembanden? D. is dik 6 maanden als we volgende maand weggaan, maar er is zoveel keuze.

Dit is geloof ik degene die ik zelf ook veel zie in zwembaden, maar is deze ook fijn?

Wij vinden hem fijn. Hij ook, want hij sliep erin terwijl die in het water dobberde :joy:

Ik zie dat de babyfloat voor kindjes tot 2 jaar gebruikt kunnen worden. Onze zoon is 2 jaar en hebben geen idee wat we hem dan mee kunnen geven het water in. Zwembandjes, vestjes? Iemand tips?!?

Ik heb thuis ook een klein sprietje (2,5 en maat 80 en ook alles te breed), ze heeft broekjes van B-Nosy en Tumble 'n Dry, die vallen smal en hebben aan de binnenkant elastiek en knoopjes om het smaller te maken. Zijn wel duur, maar ik heb ze dik in de uitverkoop gekocht (en tweedehands) en heel blij mee. En die ‘skinny jeans’ van Hema passen op zich wel bij d’r.

Wat vonden jullie fijn om te krijgen, of zouden jullie graag willen krijgen, tijdens de kraamweek?

Ik ben bezig met een kraammand en voor de baby kom ik er wel uit, maar ik wil ook wat cadeautjes voor de moeder. Ik wil iets bij Lush gaan halen en iets lekkers geven, maar verder
?
Oh en nog een vraag: vonden jullie een badcape handig?

Ik vond die wel fijn! J lag daar in te slapen in het water dus zij vond het ook wel prima!

Ik zit er aan te denken om zo’n ding aan te schaffen! Vind het veiliger dan alleen bandjes. Alleen ze is nog niet zwaar genoeg hiervoor denk ik

1 like

Als ze nog niet stevig zitten is deze niet echt wat (vind ik). Ze hangen er alleen maar scheef in. Deze doet het hier goed: https://www.bol.com/nl/p/freds-zwemtrainer-rood-6-tot-18-kg/1004004009898597?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

1 like

Wij hebben een grote mand gekregen met cadeaus van mijn schoonfamilie, daar zat onder andere in:

  • Chocolaatjes
  • Wijn
  • Leuke speen van Bibs
  • Rompertjes
  • Jip en Janneke boek met alle verhalen
  • Raad eens hoeveel ik van je houd boek
  • Sophie de Giraf
  • Een houten Takkie op wieltjes
  • Een Nijntje voor in bad

En verder hebben twee mensen eten voor ons gemaakt, dat vond ik ook echt fantastisch.

3 likes

Thanks voor de tip, die ga ik bestellen!

1 like

Badcape vind ik heel fijn! Vooral als het een grote is (100 bij bij 100 cm).

Als je echt iets wilt geven wat ze in de kraamweek kan gebruiken en je voor iets van Lush gaat, dan zou ik niet iets voor in bad nemen. Als je bevallen bent mag je pas weer in bad als het bloedverlies is gestopt en dat kan tot 6 weken duren (i.v.m. infecties want dat betekent dat de wond van in de baarmoeder dicht is).

  • speciale borstvoedingsthee
  • tijdschriften
  • bos bloemen
  • armbandje voor haarzelf met naam van baby
  • een warme maaltijd die ze kan invriezen
  • fotolijstje

Waar je mij het meest gelukkig mee maakte in de eerste weken was: praktische hulp. Bied aan om boodschappen te halen, de was te doen, om eten klaar te maken, hond uit te laten of schoonmaakklusjes te doen.

2 likes

Ze hebben geen bad, dus dat is sowieso niet aan de orde :slight_smile:

Bedankt voor je tips, heb de borstvoedingsthee gelijk op mijn lijstje gezet!

Praktische hulp gaat ze sowieso krijgen, ik studeer af rond haar bevaldatum en ze heeft me ten strengste verboden om gelijk daarna te gaan werken (is een grapje natuurlijk) zodat ik veel kan helpen.

3 likes

Badcape hebben wij hier tot nu toe alleen maar gebruikt om C. In in te bakeren (gebruiken daar nu overigens een slaapzak voor). Voor het in bad gaan en douchen vind ik een xxl Hyfrofiel heel handig. Daar kun je er wmb trouwens nooit genoeg van hebben. Wellicht iets voor de kraammand.

Ik kreeg van mijn moeder en oma ook een kraammand en daar zat oa een bon in om uit eten te gaan met vriend, tijdschriften, oogschaduw en mascara. Verder van vrienden en collega’s chocola en lekkere thee. Achteraf was ik in de kraamweek ook mega blij geweest met maaltijden. Ik was gehavend, dus koken zat er niet in en dochter meldde zich constant rond etenstijd. Oh en als ze van sushi houdt had
 je had mij megablij gemaakt door een bakje mee te nemen bij het kraambezoek. C. is nu 10 weken en ik heb nog steeds mn sushi niet gehad :cry:

2 likes

Ik kreeg een cadeaubon voor een fotoboek! Heb ik een mooi “eerste jaar” boek van besteld!

@HvO @NelVeerkamp @Dr.Watson Ja over dat eten heb ik wel nagedacht, want dat lees je overal natuurlijk. Maar haar vriend is een geweldige kok die in de meest erbarmelijke omstandigheden in een mum van tijd super lekkere maaltijden maakt, dus ik denk dat ik tegen die tijd maar kijk of ze wel of niet gebaat zijn bij wat eten. Ik ben niet zo’n chef, dus wil hem niet beledigen :stuck_out_tongue:

xxl hydrofriel staat ook genoteerd, dank je! Tijdschriften is een goede, want voor boeken zal ze toch niet voldoende concentratie of tijd hebben in het begin.

Ja precies, onze zoon is hier ook nog te licht voor. Hij weegt 12 kg.

Ik kreeg ook van mijn schoonouders op een onverwachte zondagmorgen een volledig uitgebreid ontbijt. Dat ze gewoon gebracht hadden en dan weer weg en niets warm dus we konden eten wanneer we wilden. Dat vond ik echt zalig! Dus mss ook een tip. Dat je dan opstaat na een onderbroken nacht en gewoon al lekkere pistoletjes, beleg en drankjes hebt klaar staan.

6 likes

Ik ben er nog niet, maar ik fantaseer er wel regelmatig over haha. En ik zou met een tijdschrift of lekkere handcreme ook heel blij zijn! En die dingen die jij al noemt, dus.

Wij hebben een neck float en zowel wij als Q vinden het werkelijk fantastisch. Hij heeft er anderhalf uur mee in het centerparcs bad gelegen en had alle vrijheid om zijn ledematen alle kanten op te gooien, wat hij dus ook deed haha.

@lovewarrior Wij hebben ook deze. Ze zitten hier echt goed in vast en liggen op de buik en kunnen dan goed met de beentjes trappelen. In de reviews staat veel als minpunt dat het lastig is aan te trekken. Dat vond ik wel meevallen, maar we deden het wel met zijn tweeën.