Tips, ervaringen & aanraders

Ja dat leek me ook al, vind dat bij mezelf al niet te doen… Laat staan een kleine baby (toch maar weer even naar de hema/prenatal vanmiddag)

1 like

Voor de dames die het zich afvroegen. Bij mij passen de SKUBB bakjes precies in de Hemnes commode. In ieder geval in de bovenste lade van de 3 lade kast.

Erachter is dus geen ruimte over, het past precies

14 likes

Wij hebben de grote hemnes kast met 8 lades en mijn grote lades zien er ook zo uit idd. De kleine lades heb ik 1 bakje in voor de verdeling en de rest er gewoon naast, maar denk dat je die ook volledig uit kunt vullen ermee.

Hartjes trouwens voor al die leuke Nijntje doeken​:heart::heart::heart:

2 likes

Had ik bij de tweede ook met mueslirepen met chocola gedaan. Tegen de tijd dat ik moest bevallen waren de repen op😂 Deze keer koop ik ze dus pas op de uitgerekende datum ofzo;-)

2 likes

ik werk op de kraam/verlos en adviseer je om diverse pakjes mee te nemen in verschillende maten. lang op lang is fijn als de baby een ondertemp heeft, anders is een romper met korte mouw en een lange mouw erover ook prima hoor. Mocht de baby last van zn hoofdje hebben is een overslagromper wel prettig, anders maakt het niet zoveel uit. en 4 paar sokjes is prima toch… ze krijgen toch geen zweetkakkies :wink:

1 like

Dit dacht ik ook… maar mijn baby had wel gewoon zweetkakkies hoor! Van die kleffe voetjes haha.

2 likes

Ja mijn baby had in het begin ook zweetvoeten, wordt nu wel minder. Ik gaf haar vader de schuld. :see_no_evil:

Wellicht zinnig om te weten voor mensen hier die eventueel deze commode hebben:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4695346/drie-kinderen-van-ikea-commode-gevallen-door-loslatende-plank

1 like

Heeft iemand dit boek gelezen? Ik wilde eigenlijk niks over de bevalling lezen, maar merk langzaam dat een bepaalde hoeveelheid informatie me vooral relaxter maakt ipv gestresster. En ik hoorde deze voorbij komen bij een Amerikaanse youtuber die er heel positief over was dus ben nu wel benieuwd.

https://www.bol.com/nl/p/ina-may-s-guide-to-childbirth/9200000002528769/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=t2ria5-R9xZ33jZ9iW9Eng.1.3.ProductPageUrl

haha ik neem gewoon van alles wat mee :joy: kan ik daarna boos zijn op mn vriend dat ie t verkeerde pakje heeft aangetrokken hahahaha
Bij de zeeman hadden ze nijntje sokjes dus heb nog 4 paar bijgekocht :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Wat echt een ultieme tip is. Doe de setjes (rompertje, broekje, sokje, mutsje etc) in ziplock zakjes en schrijf erop welke maat het is. Kan er eigenlijk haast niks fout gaan

3 likes

:sunglasses: challenge accepted. Nee grapje, dat is wel echt een goed idee. Ik heb bij ali ook al van die bagage organisers besteld (voor maar 5euro ipv 18 voor precies dezelfde set als bij de blokker). Hopelijk komt op tijd.

Heb ook al 5 grote onderbroeken bij de zeeman gehaald.
Maar mn eerste fotoboek is nog maar voor de helft af, dus baby moet nog echt blijven zitten (en ben nog maar 36 weken dus is voor iedereen beter)…

2 likes

Wat ook “leuk” is voor het geval je daar nog niet aan gedacht had. Mijn man en ik hadden het vermoeden dat vooral ik in een roes zou zitten ten tijde van de bevalling en daarna. Uiteindelijk bleek dat ook zo te zijn ivm stagnerende weeën en dus spoedkeizersnede. Hij heeft geprobeerd zoveel mogelijk tussendoor bij te houden hoe het ging etc. Dat kan je bijvoorbeeld vragen aan je partner en anders eventueel na de bevalling als je even rust hebt. Ik heb dat daarna uitgeschreven en mijn zoons fotoboek gedaan en daar ben ik nu achteraf heel blij mee!

2 likes

Mijn vriend is ook bang dat hij niks te doen heeft en ik dat ik geen herinneringen zal hebben, dus heb al gevraagd of hij tussendoor subtiel fotos wil maken (het liefst mooie, maar weet niet of dat lukt haha), zodat ik die in ieder geval zou kunnen bekijken als ik wil!

2 likes

(Gelukkig) gaat iedere bevalling anders. Het is vaak rennen of juist stil staan. In ieder geval heel veel succes!

Bij de Lidl hebben ze nu Picknickkleden van 200x200cm voor 10 euro. Het zijn best dikke kleden met zo’n speciale onderkant, en je kunt ze makkelijk opvouwen. Lijkt me handig met een baby op het strand/in het gras in de zomer.

12 likes

Ik had dus twee van zulke setjes gemaakt en mijn vriend was helemaal blij. Want hij was bang dat we ruzie kregen als hij steeds zelf combi’s moest maken. Ehh…die zakjes waren alleen voor de vluchttas en niet voor de rest van haar leven :sweat_smile:

13 likes

Hahah, op dagen dat mijn zoon er een beetje fatsoenlijk uit moet zijn voor bijvoorbeeld een verjaardag hang ik het nog steeds klaar :joy: je moet het verschil eens zien met een papadag wat voor combinaties er worden gemaakt

1 like

Wat zijn jullie ervaringen met de puck a baby piep? Onze dochter slaat nogal met haar armpjes en vooral snachts maakt ze zichzelf hiermee wakker.

Als je een stukje naar boven scrollt of de zoekfunctie gebruikt, vind je veel positieve ervaringen. Volgens mij houdt iedereen die het gebruikt ervan haha

Wij hadden geen problemen met “afbouwen”. Op een gegeven moment bedacht ik dat ze mss graag op haar buik sliep. Haar toen in een gewone slaapzak op haar buik gelegd en dat was dan direct het einde van de puckababy.

2 likes

Bizar hè. Ik heb die van ons in de uitverkoop gekocht voor de helft. Misschien bij een outlet?

Zag dat Bristol ook een speciaal kindermerk had met acceptabelere prijzen, maar ben niet bekend met de kwaliteit. Heb ze nog niet in mn handen gehad.

1 like