Tips, ervaringen & aanraders

Bij mij wordt alles gestreken! Mensen die een hydrofiel gekreukt uit hun luiertas halen, krijg ik de kriebels van haha. Maar dat zegt meer over mij, ik kan maar 1 ding goed in het huishouden en dat is strijken dus ik haal hier mijn identiteit uit😁

2 likes

Ohhh ik wil thuisbevallen deze keer. Dus dan moet alles gestreken zijn? Wie heeft daar tijd voor!?!? Ik ben blij als ik om 19:00 klaar ben met de hele dag. :unamused:

Ik heb eerst alles gestreken thuis. Maar hoe meer kinderen, hoe minder strijk tijd ik heb en überhaupt zin heb daarin. :see_no_evil:

2 likes

Je hoeft alleen de hydrofielen voor tijdens de bevalling te strijken. Geen idee hoeveel dat er zijn haha. Maar het kindje van @HvO doet het ook nog ondanks de ongestreken hydrofielen dus jaaaaa

Is dit je 1e thuisbevalling?

4 likes

Hahaha, gelukkig dat het kindje het nog doet. Zou wat zijn. Nee gaat niet zo goed, wat was de oorzaak. Ongestreken hydrofielen.

Ja de eerste keer. Twee keer in het ziekenhuis geweest en beide keer zonder pijnstilling. Dat ik dacht. Ik had ook thuis kunnen zijn en niet na twee uur weer in de auto hoeven te zitten met een beurse kont. :see_no_evil:

4 likes

:upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Tweedehands wolletjes op FB is ook een goede groep om het wat goedkoper te vinden!

1 like

Haha twee keer thuis bevallen (of nou ja eerste keer lastminute toch ziekenhuis maar alle hydrofielen lagen al klaar👻) en de VK’s hebben er niks van gezegd dat er niets gestreken was. Überhaupt niet dat het zou moeten eihenlijk?

2 likes

Ik had die rekensom nog helemaal niet gemaakt :joy:

1 like

10 stuks!!!

1 like

Raar, nog nooit zoiets gekregen! Onze kamer was trouwens ijskoud want we wisten niet hoe de verwarming in ons nieuwe huis aan moest. Toen heeft de VK kaarsjes aangestoken voor de warmte en ben ik bevallen in het kaarslicht haha. Zo leuk. Volgens mij vallen al die regeltjes wel mee maar zal ook wel liggen wie je hebt.

6 likes

Haha nee was meer bedoeld dat die laatste twee keer had eigenlijk gewoon makkelijk thuis gekund. Die eerste was gewoon een kut bevalling hahahaha.

1 like

Geen 10 gestreken hydrofielen? Geen verwarming? Sorry jij moet naar het ziekenhuis. :rofl:

6 likes

Wat zijn jullie ervaringen trouwens qua duur van volgende bevallingen? Eerste was zes uur en tweede drie, krijg ik er nu een van 1,5?:hushed:

1 like

Ben ik ook wel benieuwd naar! Eerste was 1,5 uur. Komt deze dan in 45 min?! :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Eerste: 19 uur begin tot einde
Tweede: 5 uur begin tot einde
Derde: drie dagen bezig geweest het zette steeds maar niet door. Vijf uur weeën en dan weer niks. Tweede dag 6 uur weeën en dan weer niks. En derde dag eindelijk zette het door.

1 like

Iemand Cadeautips voor mijn baby die eind december jarig is?
Ik ben al wel even aan het rondkijken maar zie door de bomen het bos niet meer.
Kleding geven vind ik nog het beste idee, maar opa en oma willen een “echt” cadeau geven

image
Mijn dochter heeft voor haar eerste verjaardag vorige week deze houten speelkubus gekregen. Groot succes!

6 likes

Ja deze is bij ons ook erg geliefd en leuk voor de motoriek.

En als je er dan 9 hebt? Mag je dan niet bevallen? :sweat_smile:
‘Sorry mevrouw maar u heeft dus echt niet goed naar de lijst gekeken. En de kamer is ook 0,2 graden kouder dan gewenst. We komen volgende week wel terug’.

(Oké super flauw snap echt wel waarom ze dit soort dingen opstellen)

3 likes

Ik heb even ervaringen nodig. Ik ben 16 weken zwanger van de eerste. Op de een of andere manier ben ik constant heel bang dat er iets niet goed gaat. Dit komt omdat in mijn omgeving veel miskramen zijn geweest. Ook rond de 16/17 weken. Daarnaast voel ik de baby ook nog niet (logisch). Ik krijg hier veel spanningen door en weet dat het eigenlijk ongegrond is. Mijn 12 weken echo was ook gewoon goed. Hebben hier mensen ook dit gevoel gehad? En hoe ging je daar dan mee om?