Tips, ervaringen & aanraders

Wat is nou het voordeel van een luiertas ten opzichte van een ‘gewone’ tas? Ik twijfel heel erg of ik er wel een aan wil schaffen want ze zijn ook niet goedkoop en ik heb nog een aantal ruime tassen

Ik vind het voordeel minimaal. Het enige wat ik soms echt handig vond was dat er een koelvakje in zat, maar om hem daar nou voor te kopen.
Hij is bij ons eigenlijk te klein om mee te geven aan de oppasoma’s en voor onszelf te groot als we gewoon even de deur uitgaan. We doen het er maar mee, want we hebben er een hoop geld voor betaald, maar volgens mij kan je prima zonder.

1 like

Ik vind een luiertas wel fijn. Veel aparte vakjes. Bovendien hoef ik er ook minder goed mee om te gaan itt mijn dure tassen :wink:

1 like

Geen haha. Ik vond het juist irritanter, want het was bij ons een zijtas. En ik neem nu gewoon een rugzak mee voor d’r

1 like

Ik heb een luierrugtas, die je aan de haakjes vd wagen kan maken en ook schuin kan dragen.

Voornaamste reden is dat partner niet met een van mijn (in zijn ogen te vrouwelijke tassen) wil lopen. Er zit vaak zon verschoonmatje bij of aan, maar die kun je ook los kopen. Ik heb verder ook niet megaveel tassen, maar vond mn cowboysbag (jarenlang gebruikt als schooltas met laptop en aardig wat boeken dus prima formaat) er ook geschikt voor. Partner niet. Die luierrugtas was trouwens wel goedkoper dan mn cowboysbag, dat dan weer wel.

1 like

Thanks voor de reacties! Ik denk dat we er geen aanschaffen. Heb nog een goede rugzak liggen die ik we kunnen gebruiken. Kan er altijd nog een kopen, mochten we het echt missen.

Dat is inderdaad nu ook met veel mijn insteek, als ik twijfel over of we het gaan gebruiken haal ik het wel als de kleine is geboren en het nodig blijkt. Winkels zat en ook online is het vaak binnen een dag binnen. Scheelt een hopelijk straks een huis vol ongebruikte zooi wat ik bij sommige vriendinnen heb zien gebeuren🤭

1 like

Ik heb een luiertas van Ali. Ik gebruik nooit echt een grote tas, dus ik had wel iets nodig met meer ruimte. En deze heeft een warmhoud stuk voor flesjes, dus ik denk dat ik als ik over ga op flesvoeding de tas mee naar boven ga nemen s avonds gevuld met flesjes :wink:

1 like

Ik vind de luiertas vooral fijn als we veel mee moeten nemen. Biedt toch net wat meer ruimte dan mijn grootste tassen en ook de indeling is prettiger omdat het niet 1 groot vak is (althans bij mij). Bovendien hangt de luiertas fijner aan de wagen dan mijn eigen tassen. Bij minder spullen neem ik hem daarentegen inderdaad niet mee en pak ik gewoon een tas of rugzak.

Overigens kregen wij die van ons gratis bij de wagen.

Edit: ik heb inderdaad ook zo’n bambino opvouwbare tas die @HvO noemt. Topding!

2 likes

Ik vind een luiertas gewoon leuk haha. Heb er een van kidzroom en vond het toen de kinderen kleiner waren altijd zo leuk om hem in te pakken, ultiem moederlijk in mijn ogen.
En nu ik lees wat ik zojuist mijn virtuele strot heb uitgekraamd snap ik als ik hier veracht word😉

Nu dochter 16 maanden is ben ik trouwens op zoek naar een klein rugzakje voor alleen de essentials. Vind die van VanPauline leuk.

3 likes

Ah die is zo leuk!! Liefde voor vosjes :heart:

Hoe groot is die? Twijfel tussen de 32cm of 25cm variant🤔

Nog geen ervaring mee want kind is er nog niet, maar ik heb een luiertas aangeschaft die niet op een luiertas lijkt, haha. Vriendin van me heeft die en raadde hem aan. Super simpele zwarte (nep)leren tas van Jol.lein met wel allemaal van die handige props er bij voor verschonen, flesje etc. En je kunt hem inderdaad met van die hengsels aan de kinderwagen hangen.

Ik heb hem de afgelopen 2 wkn ook gewoon als laptoptas naar werk gebruikt. Topding.

Linkje tas

3 likes

Ik heb zelf wel een luiertas waar ik heel blij mee ben. Van Joolz, past heel fijn op de kinderwagen en vindt hem ook nog wel aardig om los te dragen.
Vind idd al die vakjes heel fijn.

1 like

Mooi!! Nu wil ik m ook.

1 like

Ik vond onze luiertas heel fijn (wij hadden de Joolz luiertas die we ‘gratis’ bij de wagen kregen), omdat hij makkelijk aan de wagen vast kon. Inderdaad alle vakjes en je kan het gewoon ingepakt laten. Ik vul nu idd ook wel eens mijn eigen rugtas, maar dan moet ik dat ding daarna weer uitruimen. Qua luiheid vind ik het toch wel makkelijker om een tas te kunnen laten staan en aan te vullen met nieuwe luiers en schone kleding :stuck_out_tongue:

@360 dat is inderdaad een mooie!

3 likes

Ik heb een luiertas van elodie details maar vind hem zo vervelend haha. Hij is heel ‘breed’ waardoor hij continu tegen onze benen aankomt als je wandelt.
Ik vind deze van Studio Noos heel mooi maar die heeft helemaal geen vakjes, dat is ook wel mega onhandig.

1 like

Ik heb wel een luiertas en vind het eigenlijk wel handig. Ik had zelf niet zo’n grote tas waarin ik dat allemaal zou kunnen meeslepen. Dus een nieuwe tas moest ik sowieso. Ik vind het handig dat de mijne 3 aparte vakken met eigen rits heeft. En daarbinnen nog zijvakjes waar bv het flesje in kan. Nu we zo’n grote tas hebben gaat hij ook goedgevuld mee (vooral door mijn vriend die alles voor de zekerheid maar meeneemt/ en weekend naar familie die op 4uur rijden wonen).
Maar vooral als je borstvoeding geeft een niet zo’n mega spuger hebt, kun je ook prima met heel wat minder ruimte.

1 like

Lekker in je blote gerritje :smirk:

5 likes

Ik heb een luierrugtas, superhandig met een draagdoek/zak. En door de extra vakjes vind ik het veel handiger dan een gewone rugzak, daar loop ik altijd zo in te graaien. :joy: