Tips, ervaringen & aanraders

Wij hebben een kleine versie van Grimm’s regenboog en er wordt echt leuk mee gespeeld. Het prikkelt enorm de fantasie van kinderen. Ik denk dat ik de grote versie nog wel een keer er bij ga kopen.

Wij hebben een soort goedkopere versie van de Wobbel (vond ik echt te duur). Namelijk de Creatimber rockerboard. Bijna elke dag speelt mijn zoon er mee. Hij gebruikt het als glijbaan en zet het tegen dingen aan. Hij gaat er op staan en heen en weer wippen op allerlei manieren. Vandaag nog gebruikt als grote treintunnel waar hij een spoor onder had gebouwd. Hij laat er ook auto’s overheen rijden. Er is ook mee gespeeld dat het een slee was. Als een soort wip. En af en toe ook als rustplekje met een schapenvachtje er in en dan zet ik een audioboek op en gaat zoon er een beetje in wiegen. En het wordt ook ingezet als keukentrapje. Ik was er sceptisch over, maar is hier een hit. Ik ben echt fan van speelgoed met open ended play

7 likes

Te gek!!! Echt een topcadeau!

1 like

Grappig dat die kinderen er zo veel meer mee kunnen dan je als volwassene misschien bedenkt. Ik dacht echt altijd bij de Wobbel ‘whyyy ga je daar zoveel geld aan uitgeven, daar kun je toch niks mee’ maar er is duidelijk een boel fantasie verloren gegaan bij mij de afgelopen 30+ jaar :joy:

4 likes

Echt he. Ik begreep ook totaal niet waarom een houten plank nou zo’n hype was.

1 like

Nu wil ik ook een wobbel!

Hebben jullie nog dé tip voor babies die potgrond uit de plantenpot trekken (en het dan ook het liefst opeten)? Ik kom niet verder dan wat aluminiumfolie er op leggen, maar dat is zo lelijk.

1 like

Mijn oppaskindje van 1,5 is echt een drama met tandenpoetsen. Eerst hielp het nog om samen heel hard AAAAAAAH te roepen en dan kon ik nog snel poetsen als hij zijn mond open had maar dat werkt niet meer. Iemand tips?

Een liedje via YouTube opzetten? Elmo - brush your teeth hebben we veel gebruikt. En als ze wat groter zijn een zandloper gebruiken. En als ze nog groter zijn: ik zie je boterham tussen je tanden/je tanden zijn bruin/je hebt een stinkbekkie.

3 likes

Je hebt een stinkbekkie. Is dat een liedje? :joy: Geniaal.

Zal ik de volgende keer tegen mijn man roepen als hij in de ochtend boemboemdingen wil doen zonder eerst zijn tanden te hebben gepoetst.

4 likes

Mase zei laatst tegen mijn vriend: een beetje stink geeft niet, maar van jou is heel erg :joy:

9 likes

Ik zing bij dochter ook een liedje, maar t gaat nog steeds niet echt van harte

@Unquestionable Liedje youtuben kan ik nog wel proberen, zing sowieso vaak liedjes voor hem en vaak werkt dat wel (als hij niet wil eten of geen schone luier wil etc.) Helaas bij tandenpoetsen dus geen succes

Dagelijks nog een strijd hier, lekkere leeftijd :joy:

2 likes

En als je je kind in bad doet, of onder de douche. De tandenborstel geeft, zodat je kind zelf kan poetsen? De jongste van mij is anderhalf poetst dan eerst zelf haar tanden. En daarna zeg ik, mag ik even kijken. En doe ik het nog wat na poetsen.

Ook een goed idee! Heb wel al geprobeerd om “samen” te poetsen want hij is wel dol op dingen zelf doen maar ook dat was geen succes. Volgende keer doet hij het maar lekker zelf!

1 like

Oke geef me al jullie tips voor leuke webshopjes voor de kinderkamer :smiley: ik ben binnenkort jarig en weet niks voor mezelf dus ik ga gewoon alles vragen wat ik zelf te duur vind haha. Heb Jollein en Kaatje Pluk al uitgepluisd…

Oeh ik vond Petit Juul altijd zooo leuk (en duur maar leuk!)

Jut en Juul! Zit in Leiden maar hebben ook een goede webshop. Overigens niet erg goedkoop…

1 like

Ik heb net deze maxi cosi gekregen en het handige aan deze is dat je m kan draaien bij de basis met het erin en eruit halen met je kindje! Volgens de mevrouw was ie net 3 maanden op de markt en heeft ie mogelijk een levertijd van 8 weken. Heb m nog niet gebruikt maar verwacht dat dit superduper handig gaat zijn!

Ooooooh hier is echt alles leuk :smiley: ik heb niet genoeg moeders en schoonmoeders die mijn wensenlijst überhaupt willen zien voor deze website hoor… Haha, sowieso jammer dat dat na een bepaalde leeftijd ophoudt, een verlanglijstje!