Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb 2 verschillende, Hema en Prenatal, maar ik zal wel wat verkeerd doen, want ik krijg er niks mee voor elkaar :joy:

1 like

Dank allemaal! J lijkt wat verkouden en als ze niest heeft ze ineens snot op haar lip. Ze kijkt er dan zelf ook zo verbaasd bij, “waar komt dat vandaan?”. Ze kan tijdens het voeden gewoon door haar neusje ademen gelukkig en in de nacht hoor ik haar wisselen tussen mond en neus als het iets volloopt. Maar voor het geval het erger wordt wil ik misschien een neuspeer. Ik denk dat ik voor die van Nuby ga!

J heeft echt een hele lastige huid (net als ik, maar helaas nog wat erger) en heeft vaak schrale of droge plekjes op benen, armen, wangen en borst. We hebben de afgelopen tijd van alles geprobeerd; Sudocrem, Calendulan, Bepanthen, babyvaseline etc. Sommige middeltjes hielpen enigszins, andere minder (ondanks intensief smeren), dus ik zocht naar iets nieuws.

Afgelopen vrijdag vond ik bij DM een crùme die ik nog niet kende: Kaufmann’s. Heel (lekker) ouderwets qua geur en blikje, niet duur, dus ik vond het het proberen waard. Afgelopen weekend hebben we bij elke verschoning J’s schrale plekken goed ingesmeerd en het lijkt zijn vruchten af te werpen. De plekjes knappen op en J krabbelt minder! :smile:

Ik verwacht dat ze altijd wel eczematisch zal blijven, net als ik en meerdere mensen in mijn familie, maar voor nu werkt dit en lijken de plekjes minder te jeuken. Ik vind de geur erg aangenaam, het smeert fijn en de prijs is ook netjes. Het gaat om deze crĂšme.
Ik heb voor in de luiertas ook een klein tubetje meegenomen. Die is in verhouding wel prijziger, maar je neemt het makkelijk mee onderweg.

De 25e moeten we weer naar het CB en dan ga ik aan de arts vragen wat zij er van vindt. Eventueel wil ik wel langs een dermatoloog om te beoordelen wat het precies is. Maar Kaufmann’s is in ieder geval een tip voor andere kindjes met een schrale of droge huid.

3 likes

Oh top! Ik ga aankomende week ook naar DM!
Ik heb die van dr leenarts, die ook echt goed helpt tegen plekjes, maar ik vind die structuur een beetje viezig ofzo. En dat hele potje gaat dan plakken
 buh haha

1 like

Dit is vrij dik spul, en gelukkig niet plakkerig. In het blik pak je niet makkelijk te veel, en ook de tube doseert heel goed. Ik ben fan. Hopelijk helpt het ook voor jouw kindje!

1 like

We gaan naar Oostenrijk, daar zijn er ook een paar. En langs de snelweg zitten er ook een paar dus dacht dan sla ik maar wat in. Oa luiers! Heb je nog iets nodig? Anders neem ik t voor je mee!

1 like

Dat is waar haha. Limbo :upside_down_face:

2 likes

Lief van je!
Ik kreeg het toen ik een jaar of 2 was en ik ben er altijd gevoelig voor gebleven. Gelukkig heb ik niet aan Ă©Ă©n stuk door last, en is het ook soms periodes weg (najaar en winter zijn het ergst bij mij). Maar omdat zij het al zo jong heeft ben ik best ongerust dat zij er erger last van gaat krijgen dan ik. Hopelijk is dat niet het geval. :slightly_smiling_face:

1 like

Iemand tips voor fiets-achterzitjes? Zie door alle bomen het bos niet meer :'D

Wij hebben een Yepp zitje, bevalt heel goed

2 likes

Ik heb urban iki stoeltjes en ben daar blij mee. Je betaalt ook niet zo veel geld als voor andere merken.

1 like

Hier ook Yepp! Vind het echte fijne stoeltjes, voor voor en achter

1 like

Omdat een aantal dames ze gebruiken en een aantal zwangeren (waaronder ik) er geĂŻnteresseerd in zijn.
Dingen die ik me afvraag:
Welk merk gebruik je?
Wat heb je betaald voor de aanschaf?
Ben je tevreden?
Is het geen gore bende?
En vast nog wel meer waar ik niet op kan komen. Brand los!

2 likes

echt geen idee wat ik in dit topic doe, maar ik vind je vraag ‘is het een gore bende’ enorm geestig

5 likes

Leuk topic, wij gebruiken ze. En ik ben enthousiast, vind het altijd leuk om erover te praten!

Wij gebruiken de bamboozle stretch, dus met een overbroekje. Ik weet niet meer exact wat we betaald hebben, iets van 600 euro volgens mij. Voor 24 luiers, 6 overbroekje en 2 wetbags.
Voor s nachts gebruiken we nu een extra bamboe inlegger en een wolbroekje. Aan die wolbroekjes wilde ik eigenlijk niet beginnen omdat het lanoliseren zo’n gedoe is, maar het is hier het enige dat de boel s nachts droog houdt. En zo vaak hoeft dat lanoliseren nou ook weer niet gelukkig.

Qua gore bende, tja, toen ze diarree had was het niet echt fijn. Inlegvellen hebben op zo’n moment ook geen nut, er is gewoon overal poep. Dan moet je zo’n luier eerst gaan weken, daarna wassen. Niet echt fris. Aan de andere kant, ze is nu (bijna) 1 en dit is maar een paar keer nodig geweest. En daar staat tegenover dat het laatste ongelukje is gebeurd toen ze nog pampers droeg in haar eerste maand. Alles, ook die vieze diarree, blijft altijd netjes binnen de luier. Ik ga dan ook rustig zonder reserveluier de deur uit als we twee uur weggaan. Lekken gebeurt gewoon niet, als je zorgt dat het overbroekje goed zit.
Het extra wassen ben je zo aan gewend, en ik vind het echt heel fijn zo. Onze luiers zijn nooit op, nooit met stress naar de supermarkt. Ik schrok die eerste maand met pampers echt van hoeveel je er gebruikt, en wat je elke maand dus bijdraagt aan de vuilnisbelt. Echt enorm. Superblij dat we daar wat luiers betreft niet meer aan meedoen.

En het schijnt goedkoper te zijn, maar daar heb ik geen referentiekader van. Uiteindelijk kost dit natuurlijk ook wel wat, met extra inleggers, wolbroekjes, etc. Was voor ons ook niet de hoofdreden om hieraan te beginnen.

5 likes

Ook nog even hier! Ik heb goeie verhalen gehoord over nappys en kaatje katoen. Wat minder goede ervaring gehoord van de billenboetiek maar hun website ziet er ook goed uit (en die hebben consult in een winkel in Utrecht). De andere twee hebben mensen door heel Nederland.

Verder wil ik graag in een keer een pakket kopen dat je klaar bent, en bij voorkeur ook van niet in China oid gemaakte luiers.
De eerste paar weken wil ik wel gewoon wegwerp luiers gebruiken, want dat lijkt me al pittig genoeg. En idd ook wat @Archimedes zegt, voor een weekend weg oid ook, gewoon voor het gemak.

Ik heb nog twee vragen vóór al deze antwoorden, die ook heel handig zijn, maar ik ben nog heel erg aan het twijfelen :smiley:

  1. Waarom hebben jullie voor wasbaar gekozen boven weggooi, behalve het milieu?
  2. Vind je het niet vies, dat al die poepluiers in de wasmachine gaan, waar je dan ook al je gewone kleding wast? :smiley: sorry dit is misschien een heel domme vraag.

Ik ben dus wel geĂŻnteresseerd, maar nog niet overtuigd.

1.Het is goedkoper uiteindelijk.

  1. En de meeste poep komt op het inlegvel dus dat spoel je zo door de wc. En als het diarree is of zachter en naast het inlegvel, dan week je de ergste viezigheid eraf in een emmer en dan met biotex plus wasmiddel in de wasmachine op hoge temperatuur. Ik heb dan echt een was met alleen wasbare luiers en soms combinatie met handdoeken. De was komt er gewoon schoon uit.

Ook als je wegwerp hebt, en ze lekken ernaast of je hebt een spuitluier. Dan heb je ook een romper vol poep. Dus veel verschil is dat niet vind ik.

1 like
  1. Goedkoper en de chemicaliën
  2. Idd inlegvel. En je spoelt eerst de luiers op een kort programma met biotex. Daarna was je de luiers met evt andere was op 60 graden programma.
    Maar ik ben nog niet begonnen dus misschien vind ik het wel heel smerig.
2 likes

Oke bedankt! Ik schrok ergens van het bedrag 600€, maar daar kom je vast ook aan met gewone luiers.