Tips, ervaringen & aanraders

@Boppie pff pittig hoor. Logisch dat het je op breekt. Gek idee misschien hoor, maar wij zijn rond 2,5 maand gestopt met inbakeren en toen ging M een stuk rustiger slapen. Alsof ie zich daar heel erg tegen verzette. Maar dat kan natuurlijk ook juist het tegenovergestelde uitpakken…

@360 wij hebben een diaper champ one. Niet echt goedkoop hoor. Maar er zit een soort systeem in waardoor je nooit met je kop in die bak met luiers zit (behalve bij een nieuwe zak erin doen). En ook niet van die dure cassettes nodig. Ben er wel heel tevreden over

1 like

Ik breng ze meteen naar buiten. Maar dat is voor nu nog geen optie bij jullie he?

Anders van die geurzakjes?

1 like

Zijn ze toen meteen buiten in de grote vuilnisbak gaan gooien. Hadden daarvoor ook gewoon zo’n emmer.

1 like

I sooo feel you… mijn derde was ook zo’n dramaqueen. Pas rond 9 maanden ging 'ie een beetje beter slapen (als in, 3 uur achter elkaar :roll_eyes:). Hij is ruim 1,5 maar slaapt nog niet de hele nacht door. Sorry dat ik geen blij nieuws kan brengen :sob:

Thanks all! We wonen (nu nog) in een appartement, dus geen buiten met een Kliko helaas! Plastic zakjes wil ik liever niet ivm het milieu. Ik heb ze wel, maar gebruik ze alleen als ik bij mensen ben zonder baby en waar de luier dus in de keuken vuilnisbak oid gaat.

@seveneleven thanks, ga ik eens naar kijken!

Voor alle mommy’s te be; NIET die goedkope emmer van de Hema kopen dus. Haha!

@Boppie pfff ik vind het zo pittig voor jullie. Ik heb helaas ook geen tips voor je. Je hebt vast alles al geprobeerd. Misschien alleen nog osteopaat? Daar hebben veel vrouwen hier positieve ervaringen mee (of had je dat al geprobeerd?)z

1 like

@Boppie pittig hoor, hoop dat je snel wat meer rust krijgt.

@360 En biologisch afbreekbare zakjes, is dat niks?

1 like

Pff dat zijn pittige nachten. Wat ik me even afvraag: dat kreunen, is dat huilen of gewoon wat geluid maken? Omdat je zegt dat ze wel slaapt? Mijn dochter maakte in het begin ook veel herrie maar zolang ze niet huilde deed ik eigenlijk niks. Hier ook een hele wilde slaper en altijd met dr armpjes in de weer, maar inbakeren voelde niet prettig juist omdat ze die armpjes zo graag gebruikte.
Ze slaat zichzelf niet wakker toch? Makkelijker gezegd vanaf de zijlijn hoor, maar ik denk dat ik het zou laten tot ze echt zou gaan huilen. Want als ze tijdens het kreunen wel slaapt? Ja dan slaapt ze in ieder geval wel.

Ah vandaar! Ik gebruik zelf wel zakjes maar daar doe ik wel 3/4 luiers in. Scheelt ook weer enigszins!

1 like

Onrustig, wakker, honger, hoesten, wakker, vrolijk gillen, party houden. De eerste x dat ik drie uur achter elkaar sliep, voelde het alsof ik 3 nachten had geslapen :joy:. Hij wilde overigens ook nooit een speen dus dat hielp ook niet mee :expressionless:

Zelfs 10x er uit moeten is nog prima, als je daarna weer kans slapen. Maar mijn baby ging echt pas slapen als hij aan de borst mocht. En dat vond ik wel erg vermoeiend 10x in een nacht :expressionless:. Toen dus samen gaan slapen, werd ietsje beter maar nog steeds vermoeiend.

Uiteindelijk sliep 1 van ons op vrijdagnacht op de bank of elders, zodat we allebei 1 nacht per week goed konden slapen :sob::see_no_evil:

Je moet kijken naar die megadoos met 36 pakjes! Gelijk voor een jaar klaar :joy:

1 like

O wauw die kende ik helemaal niet! Zie dat de sensitive al uitverkocht is online. Ga straks even naar de winkel en inslaan hoop ik!

Ja dat is het ergste nog, het kan toch ook gewoon niet oke voelen voor zijn kleintje? Maar overdag was het ook een slechte slaper dus geen idee wat er precies was met hem. Het kwam uiteindelijk goed en ondanks dat hij nu 1-2 x per nacht komt voor bv, slapen we verder weer oke :crazy_face:

Ja in de winkel hebben ze ze meestal wel!

1 like

Ik twijfel nog tussen de kidsmill en stokke.

Jij hebt dan zeker niet de newbornset of wel?

Nee geen newbornset. Die wilde ik dus wel, maar de jongste is intussen 5 maanden oud, dus zo lang zou ik die dan niet meer gebruiken en dat vond ik zonde. Dus maar laten gaan. De stoel zelf vind ik wel heel prettig!

1 like

Mooi dat de stoel dus fijn is. Ik zit er nu aan te denken om maar gelijk het hele pakket te kopen, newborn incl wipstoel frame. Maar wat een bedrag :weary: Stokke heeft weer meer tweedehands aanbod maar vind het verschil met nieuw spul niet eens zo groot.

Dat is een voor- en nadeel van Stokke, het houdt een goede waarde

Misschien heeft @SimpleThings de baby kuip nog?

Soms zijn er toch wel goede Tripp Trapp koopjes te vinden op MP, laatst 2 voor 100 euro gekocht en hoewel we ze hebben laten spuiten zagen ze er echt nog goed genoeg uit! En dan misschien kijken voor een newborn set met korting Black Friday overmorgen?