Tips, ervaringen & aanraders

Hebben we nog niet geprobeerd! Bedankt voor de tip,ik ga het morgen eens proberen.

@Cactuss je kan idd niet voorspellen hoe je er tegen die tijd in staat. Ligt ook aan hoe alles gaat met jou en de baby. Mijn zoontje is nu 3.5 maand en ik zou een week weggaan nog te lang vinden maar dat is persoonlijk. Ik zou idd ook gewoon aangeven dat je nu nog niet kan voorzien of je mee wil/kan. Denk dat ze daar wel begrip voor hebben toch?

1 like

Het klinkt heel stom maar wat de rest ook zegt je weet t pas als je baby er is… ik dacht ook oh joh tuurlijk moet dat kunnen enzo maar nu met 3.5 maand ben ik nog geen dag van haar weggeweest :joy::innocent::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:
En een praktische implicatie waar ik van te voren niet over had nagedacht/niet gerealiseerd is dat als je borstvoeding geeft je ook om de 3uur moet kolven. En dat t ook echt niet fijn is om niet te doen :sweat_smile::nerd_face: dat zou op dit moment mij nog het meest tegenhouden om een week weg te gaan maar ook dat kan je van te voren niet inschatten.

@Limoncello wij hebben nu de nuk en dat gaat redelijk. Vanochtend dronk ze toch 25cc bij mn vriend! Ik heb het idee dat ze het wel kan maar niet wil…

Iemands tips om de stoelgang wat beter op gang te krijgen ? Zoontje krijgt bv. Maar door de hapjes die hij nu ook kracht komt hij niet goed van zijn ontlasting af heb hem vandaag pruimen gegeven, zijn al in bad geweest en heb zelfs zijn buikje gemasseerd. Er kwam toen een mini keuteltje en scheetjes ahha.

Hier moest ik van het consultatiebureau een lepeltje olijfolie geven!

1 like

Dochter is bijna 6 maanden en ik ben nog niet zonder haar op vakantie geweest, maar had het wel aangedurfd. Misschien nog niet direct een week, maar een lang weekend lijkt me eigenlijk best relaxt. Ik heb ook geen moeite gehad met het wegbrengen naar het kdv, dagjes weg zonder haar, etc.
Wat mij wel een uitdaging lijkt is om in zo’n vakantie voldoende te kolven (mocht je borstvoeding willen geven). Ik vind het op mijn werk al moeilijk om op tijd naar de kolfruimte te vertrekken, laat staan als je lekker op de piste staat.
Kan er een bestemming worden gevonden op zo’n afstand dat je eventueel eerder weg kunt gaan of later aan kan sluiten? Ik zou m indien mogelijk open houden tot vlak van te voren, zodat je op dat moment kunt beslissen of je wel of niet mee wilt.

Ik weet niet precies hoe oud hij is? Anders een dagje terug op alleen melk en ik weet niet of je gekolfde melk hebt staan, maar een lepeltje met alleen het bovenste laagje vet doet vaak ook wonderen voor de stoelgang!

1 like

Bij sommige verloskundige praktijken bieden ze Centering Pregnancy aan. Dit heb ik ook gedaan. Ook na de bevalling hebben we nog veel contact, ook over de baby’s en het moederschap.
Ondanks dat ik 1 van de laatsten van mijn vriendinnen groep van die zwanger was, vond ik dit ook wel heel fijn omdat je met een groepje bent die even ver is als je zelf bent.
Misschien bieden ze dit ook bij jouw VK aan?

En anders misschien andere zwangerschaps cursussen. Ik heb ook yoga gedaan en daarbij was er ook de mogelijkheid om een soort (app)groepje te vormen.

Ja lijkt mij ook fijn! Vind andere fora op internet het toch net niet :sweat_smile:

Weet iemand hoe ik toegang kan krijgen?

Ik weet niet meer precies hoe, er stond ooit een stick over. @Mhysa help? :sweat_smile:

Ja zoiets had ik eigenlijk ook wel willen doen maar toch had ik daar tijdens mijn zwangerschap veel minder behoefte aan ofzo. Ik heb nu inmiddels al een baby van 5 weken dus dat kan helaas niet meer. Ben sowieso wel van plan om straks met haar dingen te gaan ondernemen (volgens mij bestaat er ook zoiets als babyyoga?) in de hoop daar wat andere moeders te leren kennen. Weten jullie nog andere leuke dingen om te doen met je baby?

Voor members only moet je een berichtje sturen voor toegang. Naar mhysa voor ff regulars

Ik heb juist een beetje het tegenovergestelde van de meeste hier. Ik was tijdens m’n zwangerschap al heel bang dat ik geen seconde van m’n baby’s zijde wilde wijken. Nu is ze 5 weken oud en ik ben al regelmatig dagjes weg geweest zonder dat ik me daar rot over voelde. Een week is natuurlijk wel wat langer maar ik zou zoals anderen ook zeggen eventjes afwachten hoe je je voelt als de baby er eenmaal is. Ik geef trouwens ook geen borstvoeding anders lijkt dat me ook wel lastig…

Bij mij in de regio zijn er sportlessen voor vrouwen die net zijn bevallen, om weer een beetje fit te worden. Misschien is zoiets leuk om andere moeders te leren kennen?
Verder doe ik zwangerschapsyoga en die docente geeft ook een cursus babymassage, dat begint een paar weken/maanden na de bevalling. Weet niet of dat iets voor je is?

Ik ben ook wat makkelijker qua weg zijn van m’n baby @Cactuss. Kleine is 3,5 maand en ik ben al dagjes weg en 2x een nacht zonder hem geweest. Ik denk dat ik een wintersport persoonlijk wel aan zou kunnen.

Oh en ik zou me er vooral geen zorgen om maken dat je vriend dat de zorg een weekje moet doen hoor! Gewoon goede afspraken over maken. Hij wil vast ook een keer met vrienden weg. Maar daar ben ik dan misschien ook wel makkelijk in. Wij hebben daar tijdens de zwangerschap ook al wel afspraken over gemaakt (dat we allebei - in goed overleg - weg moeten kunnen als we dat willen).

1 like

Ik ga 1x per jaar alleen op vakantie. Ik doe dit sinds de oudste 7 maanden was.

2 likes

Ah de baby is er al haha, dat had ik niet helemaal begrepen.
Bij ons doen ze ook Centering Parenting. De bezoekjes aam het consultatie bureau, maar dan gezamenlijk. Was ook niet helemaal mijn ding, maar we mochten dit met hetzelfde clubje doorzetten, dus dat is wel leuk.

Baby zwemmen is ook leuk, maar dat is pas vanaf 3 maanden ongeveer.

1 like

@Cactuss ik dacht dat ik niet van mijn baby vandaan wilde maar niks is minder waar. Heerlijk weekendjes weg! Een week is wel lang maar ik zou het aankijken!

Thanks! Ook voor de rest die gereageerd heeft. Ik ga er nog goed over nadenken en even kijken of het mogelijk is om later een vlucht te boeken en dergelijke!

1 like

Zo typisch. Mijn man was dit weekend thuis en de kleine sliep heel goed. Man weer aan het werk en de kleine meldt zich weer gezellig om de 2 uur.

@Cactuss Ik vond (en vind) het juist wel lekker om weg te gaan en merkte ook dat ik daar helemaal niet zo veel aan hem dacht haha. Was er gewoon echt even uit en kreeg af en toe een (foto)update van thuis, helemaal prima.
Bijkomend voordeel vond ik dat mijn vriend het uiteindelijk ook wel echt heel fijn vond om even tijd samen te hebben. Wanneer ik er bij ben was hij toch ergens geneigd om dingen te vragen of zich te laten controleren en nu had hij voor zijn gevoel alle vrijheid haha. Dus voor ons is het win-win.

1 like