Tips, ervaringen & aanraders #5

Over de box. Ik hoor en lees er verschillende dingen over. Gebruik je een matrasje in de box met een boxkleed erover? Of moet de matras op bepaalde leeftijd eruit of juist het boxkleed of niet haha? Vind het maar verwarrend.

1 like

Wij hadden alleen het kleed en dat was echt prima hoor! In het begin hadden we wel soms het babynestje erin.

2 likes

Hier ook alleen een boxkleed en toen ze er nog in sliep werd ze in een dekentje gewikkeld dus dan lag ze ook niet hard ofzo

3 likes

Wij hebben nooit een matrasje gehad en ik heb ook niemand die dat wel had.
We legden hem wel vaak op zoā€™n soort babynestje, maar dat was meer omdat hij daar gewoon goed op sliep.

3 likes

Wij hebben wel een stuk foam laten snijden en daar een hydrofiele doek om met boxkleed erop. Vond ik wat zachter, maar kan ook prima zonder hoor. Het is wel handig dat je in het begin als ze klein zijn een hydrofiel erop legtā€¦ die kleden zijn niet allemaal te wassen.

1 like

Ja dat zag ik online ook maar ik las ook dat een matrasje eigenlijk niet wordt aangeraden plus ik vind het best prijzig. Mijn box is een familie stuk waar al 5 andere kindjes in hebben gelegen allemaal zonder matrasje. Dus ik ga het ook zonder matrasje doen! Denk dat een kleed wel dik genoeg is.

2 likes

Thnx voor alle tips. Wij lenen de box en daar zit een matrasje bij. Dus qua geld maakt het niet uit. Meer of het veilig/nodig is.

Hahaha bedankt dat jij het vroeg want ik zat ook zo :exploding_head::exploding_head:

1 like

Goeie tip!

1 like

Ik heb er een matras in. Vond het anders toch wel erg hard voor eronder en die matrassen kosten geen drol

1 like

Ik vind matras wel heel fijn, of ons boxkleed is gewoon te dun haha. Met tummytime heb ik liever dat zijn hoofdje op een stevig matrasje neerkomt dan een houten plaat. Ons kleed verschuift ook weleens omdat het glad is aan de onderkant en met trappelen etc. Heb wel gewoon goedkoopste matrasje van 15euro ofzo :blush:

1 like

Wij hadden er ook een matrasje in. Ik vond veel boxkleden toch best dun en vooral als ze wat ouder worden is het fijn dat ze wat zachter terecht komen als ze wat wilder gaan bewegen en met tummy time inderdaad. Ik denk dat het net als in bed belangrijk is om te checken of het matras niet te zacht is, want dan zou het natuurlijk wel gevaarlijk kunnen worden.

1 like

Is iedereen hier blij met hun box? En vanaf wanneer ben je hem gaan gebruiken?

Ik denk dat ik geen box wil omdat ik niet helemaal het nut er van in zie. In heel veel andere landen hebben ze ook geen box. Vind het altijd zoā€™n opslag voor speelgoed en een sta in de weg. :joy:

Wij hebben nooit een box gehad en hem ook nooit gemist! Speelkleed/boxkleed op de grond met wat evt rubberen tegeltjes eronder en daar lag ze vaak beetje te rommelen. Lag ik de bank tv te kijken haha.

Wij hebben m dus ook nooit gemist. Mocht je hem later wel missen kan je hem altijd later een keer aanschaffen.

Heel blij mee!

Als ik even naar zolder moet om de was te doen kan ik haar echt niet alleen laten in de woonkamer zonder dat de tent wordt afgebroken.

Heb de box gekocht toen ze 3 maanden was en hem voornamelijk gebruikt als ik haar er ff niet bij kan hebben met waar ik mee bezig ben in huis ( koken en de was enz dus)

Heerlijke ā€œdumpplekā€ en zo zie ik dat ook :rofl:
Hoef haar niet de hele dag voor mn voeten en wil ook niet dat ze de hele tijd alles uit de kasten trekt.

Maargoed als je een kind hebt die zich makkelijk op 1 plek jan vermaken en die op een kleedje blijft zitten als je die neerlegd oid, dan is een box niet nodig denk ik.

2 likes

Wij hebben gewoon twee box kleden erin gedaan, vond ik net wat zachter. Die van Meyco is prima vind ik en die van Little Dutch hadden we er dan nog bovenop.

Wij gebruiken hem trouwens nu wat vaker dan in het begin. Als ik echt even niet kan opletten (met koken of iets) dan is het wel handig (heb ook een hond en kat). Meestal zit ze tegenwoordig gewoon ā€˜vrijā€™ in de woonkamer maar je moet dan toch wel altijd blijven opletten vind ik. Maar het ene kindje is het andere niet dus daar hangt het ook wel vanaf denk ik.

In het begin vond ik de box ook wel fijn om haar af en toe veilig neer te kunnen leggen maar over het algemeen lag ze toch vooral bovenop ons. Maar zou hem nu nog niet willen missen ook al gebruiken we hem niet eens super veel. Staat hier ook niet in de weg verder.

2 likes

Wij hebben geen box en gewoon een speelkleed/ speeltegels op de grond liggen en daar zijn we nog erg blij mee.

Hier de box na een maand opgeruimd. Baby sliep voornamelijk in bed en onze katten bleven erin springen. Nu is ze 7 maanden en tijgert ze de woonkamer door en vind ik het soms best pittig. Maar op de plek van de box staat nu mijn bureau. Meestal als ik ga koken leg ik haar gewoon in het zicht op haar eigen speelmat (Ik&Ich, duur maar zo mooi/goed!!). Als ze gaat kruipen zien we wel weer verder.

Ik heb de box alleen de eerste maanden gebruikt en dan sliep ze er overdag in. Nu staat hij in de hoek van de woonkamer en fungeert vooral als opslag voor speelgoed, want ze is gewoon tƩ beweeglijk voor de box. Ze rolt alle kanten op en raakt dan gefrustreerd omdat ze weer met haar beentjes vast zit tussen de spijlen.

Maar totdat we een andere oplossing hebben voor dat hoekje, laat ik de box maar staan voor haar speelgoed. :sweat_smile:

1 like

Waar laat iedereen hun baby/kind dan als ze kruipen, staan, lopen?

Hier wordt het hele huis dus afgebroken dus ik kan er Ć©cht niet zonder.

Blijven ze dan echt gewoon op 1 plek liggen en spelen?
Nooit dat dat hier zou gebeuren :rofl::rofl:

Gaat als een wervelwind door de kamer :joy::joy:

Ze schreeuwt trouwens wel als ze in de box moet want ze vind het helemaal niet leuk, maar dan heeft ze lekker pech.

1 like