Tips, ervaringen & aanraders #5

Deze heeft mijn moeder ook en mijn dochtertje vind hem ook helemaal geweldig

1 like

Er is magazijn verkoop bij van asten in Tilburg, wie weet heeft iemand er wat aan

Ik krijg alweer haatgevoelens en boosheid in me als ik die naam zie staan haha. Ik ga nooit meer naar die winkel :rofl:
Weet nog heel goed, vlak voordat ik ging bevallen en nog steeds een defecte wandelwagen thuis. Alle moeders hier woest. @Coco had zelfs een rampscenario bedacht voor me: naar de winkel rijden en de wagen daar op een drukke zaterdagmiddag op de grond gooien en roepen: en wie gaat er godverdomme nou eens iets doen hier?!?!?! Haha.

Het zal best een prima winkel zijn, maar nee niet meer voor mij :upside_down_face:

19 likes

OMG!! Hahaha dit was ik ff vergeten :joy:đŸ„Č

Hahaha ja ik kan het me ook nog herinneren! Ik twijfelde al om het neer te zetten :sweat_smile:

Maar ik dacht magazijn verkoop = direct meenemen = geen gezeik behalve minder geld betalen, dus ik wilde het wel riskeren

Ja ze hebben best goede deals daar niet van. Mocht je iets aanschaffen en het is niet goed en ze schepen je telkens af, meteen zeggen dat je er werk van gaat maken en geen geneuzel wil :sweat_smile: en alle mails opslaan. Ik heb nog een mooie brief voor je klaarstaan mocht het nodig zijn đŸ„Č

2 likes

R. kruipt, trekt zich overal aan op, loopt langs dingen etc, maar niet los. Wat zijn dan handige “schoenen” voor het buitenspelen?

Ik heb van een collega van mn moeder minischoentjes met flexibele zool gekregen, alleen dan gaat ze niet meer staan en wil eigenlijk zolang ze niet echt loopt ook geen echte schoenen aan doen. Klittenband van de waterdichte slofjes die ik nog van K. Had trekt ze steeds open :sweat_smile:

Ik zit nu naar van die playshoes overschoenen te kijken, bljjven die goed zitten als ze steeds afwisselt tussen kruipen en lngs dingen lopen?

Slofjes en dan ‘overtrekschoentjes’? Zulke dingen

Edit: ja dat dus. Bleef bij ons goed zitten, als je ze goed kan aantrekken/strak trekken en ze zijn hoog genoeg. Je hebt ze met anti slip aan de onderkant, is misschien wel handig

Haha love dat jij gewoon in het Deens googlet. Die Senen hebben echt voor ieder weertype een outfit he :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die playshoes lijken inderdaad precies op wat jij hierboven laat zien! Heb jij er toevallig ervaring mee of dat beetje blijft zitten?

K. was de eerste herfst gewoon nog een baby van een paar maanden en de tweede liep ze al enige tijd dus dat was makkelijk :sweat_smile:

Edit; zie nu jouw edit haha! Goeie om met antislip aan de onderkant te zoeken!

1 like

Haha ja precies tegelijkertijd die edit, maar blijft prima zitten dus vooral als ze lekker hoog zitten. Als je ze niet kan vinden heb ik er nog wel liggen die ik wel kan opsturen!

En klopt, ik raakte echt compleet in paniek in het begin (nu nog steeds soms wel) van die 103952 verschillende kledingstukken voor specifieke weersomstandigheden, maar ik begin nu redelijk het overzicht te krijgen :sweat_smile:

Qua schoenen ben ik er alleen nog niet uit wanneer ze hier wat gebruiken want je hebt

Binnenschoenen
Sandalen
Sneakers
Leren schoenen
Regenlaarsjes
Gevoerde regenlaarzen
Winter boots
Overgangsschoenen (?)
Overtrekschoenen/voeten (= wat voor jou handig is nu)

Snap er niks van welke je wanneer gebruikt dus ik heb alleen sneakers, regenlaarzen, winter boots. Nadat de gastouder de verwarring in m’n ogen zag hebben we besloten dat ik alleen nog winter boots nodig had haha

2 likes

Ik wil met F. (bijna 2) proberen of elektrisch poetsen de truc is. Iemand een aanrader of afrader voor elektrische kindertandenborstels?

Hee deze heb ik toevallig al in huis! Gekregen van de buren die van het kinderspeelgoed af wilden.
Maar ik zat er naar te kijken en dacht: wat kan hij hier (straks) mee? :grimacing: Behalve dat hij er nu op probeert te bijten want tandjes

3 likes

Ze houdt nu heel erg van frummelen, dus daarom is het vooral een hit denk ik. Ze kan er een hele tijd geconcentreerd mee zitten “puzzelen”. En ze houdt van dingen in haar mond stoppen en ergens tegenaan slaan en dat kan hier ook goed mee maar dat geldt voor het meeste speelgoed wel natuurlijk, haha.

1 like

Ik heb gewoon de disney voor ze en die is gewoon prima. Ga voor J nog een aparte kopen maar nu hebben ze alle twee een ander borsteltje. Ze had hem gekregen van mijn moeder maar ze zijn er beide helemaal enthousiast over.

——-

Weet iemand een rietjes beker die niet lekt? Ze worden hier nogal graag onderste boven gehouden en dan komt er steeds drinken uit. Anders ga ik voor een 360 beker maar hij drinkt graag uit rietjes.

1 like

Op de opvang kwamen ze er gisteren achter dat mijn baby een smetplekje achter haar oor had nadat haar hele bedje onder het bloed zat daar. Ze friemelt altijd enorm aan dat oor als ze moe is, en als ze boos is trekt ze er echt aan. Het is dus heel lastig om het schoon te houden of er wat op te smeren (sudocreme) want dat is er zo weer af. Heeft iemand hier nog een goede tip om zo’n plekje te laten genezen?

Mijn dokter heeft mij ooit zinkoxide zalf 10% aangeraden voor hele heftige luieruitslag. Sindsdien gebruik ik dat voor alle droge/geirriteerde plekjes. Je kan het kopen bij de apotheek.

afbeelding

1 like

Niet zelf geprobeerd maar n.a.v. tips hier heb ik camelbak oid nog op het lijstje staan om te proberen. Bij mij lekt de rietjesbeker altijd in de tas, zo irritant!

1 like

Wij hebben de camelbak. Echt ideaal, lekt niet en grote riet dus ze drinken onbewust lekker door.

5 likes

Heeft iemand ervaring met de electropen/wonderpen? Ik lees bij de reviews dat de bladen dun zijn en snel kapot gaan?

Ik las later ook dat ze ook een tiptoi pen hebben, iemand daar ervaring mee?

Ja, dat weet ik. Maar als de keuze is tussen niet poetsen/met heel veel drama of elektrisch poetsen


1 like