Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

@Fishing heeft een ledikant omgebouwd tot co-sleee, geloof van IKEA?

1 like

Even gegoogeld maar het lijkt me wel fijner en veiliger als het heel makkelijk is om het bed ook dicht te maken.

Zo zie je maar, ieder zijn eigen ervaring

Ik heb ook dezelfde ervaring als @Ketel. Ben heel blij met het geborgene van de co-sleeper maar het had net zo goed een wiegje kunnen zijn. Want het sluit net niet goed aan en idd, je moet er toch uit.

Wij hebben hem trouwens gehuurd, misschien ook een tip mocht je het toch graag willen! Kan per maand.

1 like

Wij hadden een wieg. Ik had gelezen dat cosleeper niet met boxspring kon. En paste waarschijnlijk net niet in de kamer.

Ik doe precies hetzelfde! :smiling_face_with_three_hearts: heb de co-sleeper naast mijn bed maar ‘s nachts met het hekje omhoog omdat het dus net niet helemaal mooi aansluit.

En dan hang ik dus om 3 uur in de nacht over die co-sleeper om z’n handje vast te houden. En dat is idd niet erg comfortabel :sweat_smile:

1 like

Om eerlijk te zijn horen we het niet! Dus of ze miept niet echt snachts of we slapen er doorheen :grimacing:. Die eerste weken was het voeden als ze begon te rommelen en verder slaapt ze redelijk rustig als ze eenmaal slaapt! Maar ze ging vrij snel naar haar eigen kamertje omdat het samen slapen voor ons niet zo fijn was.

1 like

Ik had geen cosleeper en heb het wel gemist, zeker de eerste 2 maanden. Elke keer over de rand van de wieg moeten gaan om een speentje terug te geven, een aaitje over de bol te geven, is zo onhandig. Of als hij in mijn armen in slaap viel, werd hij vaak weer wakker als ik hem weglegde in de wieg. Mijn zoontje had heel veel krampen en moest daarom veel ‘gemasseerd’ worden. We legden hem daardoor regelmatig -volledig uitgeput en ten einde raad- in zijn nestje tussen onze hoofdkussens in, maar dat is echt niet veilig. Ik heb een paar keer overwogen om een cosleeper te huren, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Als er ooit een tweede kindje komt neem ik wel sowieso een cosleeper.

1 like

A. krijgt eindelijk interesses in prentenboekjes.
De tekst moet vooral niet te lang zijn, anders haakt hij af.

We hebben er een geitje bij, vindt hij bijvoorbeeld geweldig. Daar blijft hij ook tot het eind voor zitten. Iemand tips voor iets soortgelijks?

Ik vind de vierkante boekjes van Nijntje heel leuk. Grote plaatjes, 4 korte regels tekst per pagina in rijmvorm en niet heel veel pagina’s. Ze kosten €6,95 per boekje. Bv het feest van Nijntje of Nijntje in de dierentuin., maar je hebt er over diverse onderwerpen. Wij hebben trouwens een Nijntjeknuffel met belletje erin die pak ik er dan vaak bij, vindt ze geweldig (doen ze op de opvang ook vaak knuffels of handpoppen bij het voorlezen).

2 likes

Jaaaa Nijntje-boeken! Wij hebben er een paar in dialect (mijn afkomst) en accent (man’s afkomst) en die zijn superleuk. En we hebben een paar gewone Nederlandse. J is er gek op.

Jaaaaaa leuk he! Wij hebben de dierentuinversie ook op zn Brabants, die mag ik niet voorlezen van mn man “want dat klinkt niet en dan neemt ze het straks verkeerd over” haha. Ik ben dus geboren in Noord-Holland, heb daar leren praten maar woon al meer dan 25 jaar in Brabant. Daar horen ze dat ik niet meer daar woon en hier dat ik niet van oorsprong Brabants ben :joy::sweat_smile:

1 like

Feest en dieren zijn A.’s favoriete onderwerpen haha! Ik ga wel eens kijken.

1 like

‘Nog even achter m’n oortjes kriebelen’! Dan moet je ook actief mee doen en het zijn korte teksten. Zijn ook andere varianten van geloof ik.

En we hebben recent ‘Mama kwijt’ gekocht, vind ik ook een hele leuke.

1 like

Jaaa deze las ik altijd voor aan mijn oppaskindje, maar
totaal vergeten. Ga morgenochtend even langs de boekwinkel.

1 like

Wij hebben een cosleeper, maar gebruiken hem als wieg op haar eigen kamer. We konden niet slapen door alle geluidjes die ze maakt, dus haar na dag 1 al verhuisd naar de kamer ernaast. Ik had haar in eerste instantie ook in de wieg op slaapkamer. Niet aan bed bij ons.

1 like

Ik kocht me suf aan boekjes, maar heb vorige week een abonnement op de bieb genomen. Kost geen drol en zo heb ik zelf ook wat variatie in wat ik moet voorlezen :grimacing:

2 likes

Zag net dit voorbij komen. Voor alle lodger fans!

6 likes

Jaa ik ben ook fan van de Nijntje boekjes! Vooral koningin Nijntje maar dat komt door mijn voorliefde voor het koningshuis. Mn man vind het juist geen fijne boekjes en is weer fan van Jip en Janneke. Achja ieder z’n voorkeur!

@Bathwater hebben ze ook Nijntje boekjes bij de bieb? Ik heb laatst wel dat koffertje opgehaald maar heb er verder nog niet echt gekeken terwijl hij echt om de hoek zit hier.

Ja, alles. Nijntje, Bobbi, Kikker noem maar op!

1 like