Tips, ervaringen & aanraders #2

Voortaan zijn gezin ook overslaan of een keer super klein cadeau geven en zeggen ohja komt nog wel? Zulke mensen begrijpen het anders toch nooit. Binnen mijn schoonfamilie deden wij ook altijd cadeaus van 20-30 euro bij elk kind. En dat zijn er echt veel… wij hebben maar 1 kindje en toen een schoonzus aan kwam met een cadeau van 9.99 (stond er nog op) was ik er zo klaar mee. Klinkt misschien heel materialistisch, maar als jezelf wel altijd dure cadeaus wil en maar nooit terug geeft dat houdt het een keer op. Moet zeggen dat mijn man het allemaal prima vind, maar ik niet.

Ik heb tijdens de Coronette al es wat besteld en toen duurde het even lang, dus hopelijk bij jou ook

Hem ga ik dus wel overslaan. Maar voor zijn kinderen kan ik het niet. Merk wel dat inderdaad kleinere kado’s koop, omdat je zelf niks terug krijgt. Wat jij ook zegt, wel vragen niet teruggeven. Moet altijd aan Sheldon denken van Big Bang Theory met zijn kado principe, zo is het stiekem wel. 50 dollar kado krijgen is ook ongeveer 50 teruggeven.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik letterlijk bijna alles gehad. Kamertje, kinderwagen, maxicosi, dekentjes, babyfoon. Stapels kleren, speelgoed noem maar op. Was echt overdreven op een gegeven moment.

Deze zwangerschap heb ik echt heel weinig gehad. Vooral bij mijn schoonmoeder is er zo duidelijk verschil. Van haar 1 pakje en paar rompers ipv de 40 pakjes + knuffels + groot kado + pretecho’s. Bij andere familie ongeveer het zelfde. En ik merk dat het me zoooooo erg irriteert. Het voelt als een soort desinteresse naar deze baby itt tot mijn dochter? Alsof hij nu al minder interessant is ofzo. Nou klink ik misschien heel ondankbaar en materialistisch maar het gaat me niet echt om de spullen. Maar wel om de hoeveelheid dat ze er mee bezig zijn ofzo.

2 likes

Dit is een heel leuk boek, vind ik: https://www.bol.com/nl/p/nelsons-acrobatenboek/9200000016499875/?Referrer=ADVNLGOO002008P-G-89205209162-S-863538171001-9200000016499875&gclid=CjwKCAjwqpP2BRBTEiwAfpiD-8_8zxfzuYT-EPaGMvja2gl0V_oxUva6V6HbiTnWK7Fs0CdysF7yThoCuVMQAvD_BwE
Het is wel geschikt voor kinderen van vier, maar ik weet niet of het zo’n leuk cadeau is om te krijgen voor het kind zelf…

1 like

Oh wow, dat vind ik best heftig. Kan me voorstellen dat dat echt niet leuk is…
Ik heb ook overdreven veel kado’s gekregen tijdens de zwangerschap van mijn ouders en schoonouders (zoals de kinderwagen en maxi cosi) en veel tweedehandsjes van mijn zus (zoals de Stokke wieg en isofix). En mijn schoonmoeder gaat helemaal los op de kleertjes, ik ben inmiddels al voorzien t/m maat 86 :see_no_evil: Hoe dankbaar ik ook ben voor al die spulletjes, soms vind ik het ook wel jammer. Niet alles is echt mijn stijl en als ik zelf wat koop wat ik echt mooi vind, krijg ik direct commentaar want “jullie hebben toch al zoveel?”. Terwijl ik het ook juist heel leuk vind om zelf dingetjes te zoeken op tweedehands sites enzo.

Jaa, snap ik hoor. Dat commentaar is zo irritant. Terwijl het juist leuk is om zelf ook een beetje te shoppen!

Ja vind het ook verschil echt mega groot. Wat aan ik aan de ene kant snap omdat ik natuurlijk nog wel vrij veel spulletjes heb en het niet zo nieuw meer is. Maar dit is wel weer de andere extreme kant. Ook met echo’s/doktersafspraken enzo word er minder naar gevraagd enzo. Een naast familielid van me vriend vroeg zelfs hoe ver ben je nu precies, 22 weken? Eh nee bijna 31. Dat ze het niet precies weten snap ik hoor maar bij mij dochter wisten ze precies welke week en volgens mij zelfs dag en nu gok je er 10 weken naast? :sweat:

@Maison alleen nu niet, want ik heb vrijdag besteld en nog niks binnen! Kreeg toevallig net een verzendbevestiging.

Ik had het hier laatst met mn man over, dat er tijdens een eerste zwangerschap zoveel aandacht voor is en tijdens een tweede vaak minder! Ik ben heel benieuwd hoe dat nu bij ons gaat zijn.

Ik ook :rofl:

Hoop dat iedereen net zo enthousiast is!

Edit: ik wilde @Coco antwoordde. Maar dat is niet gelukt zo als je ziet​:joy::joy:

Jep! Herkenbaar…

Hoewel Corona ook mee zal spelen heeft letterlijk niemand van mijn zwagers/schoonzussen/eigen broer de afgelopen eh 20wkn? Geappt van: hee hoe is het? (Ook niet naar m’n man).
Ik denk dat ze niet eens weten precies wanneer hun nichtje/neefje uitgerekende datum is.

Bij T gingen we ook shoppen met m’n schoonmoeder (ik heb best een smaakvolle en leuke schoonmoeder dus dat vonden we leuk haha). Maar weet nu ook niet of we dat niet doen door Corona? Of doordat we niks groots nodig hebben? Of omdat het baby 2 is? We’ll never know.

En de vorige zwangerschap zagen we ze (broers/zussen) nog wel eens (eens in de 8wkn ofzo?). Maar daarbuiten vroegen ze ook niks maar goed dat voelde dan logisch omdat ze op dat moment toch al bijgekletst waren. Zelfde voor m’n vriendinnen, daarmee sportte ik elke week, dus dan sprak je elkaar elke week. Nu niet, maar je hoort ook niks van ze. Maar of dat nou is vanwege “ach het spannende / nieuwe is er af” of Corona? Idk? Beide?

Misschien omdat ze zelf allemaal geen kinderen hebben ook? Geen idee.

1 like

Ik krijg ook nauwelijks telefoontjes van familie of vrienden bij dit kind. Alleen de meiden in m’n schoonfamilie, m’n beste vriendin en @Mhysa bellen en/of appen me regelmatig haha. En de buren, grappig genoeg, want daar heb ik niet eens bijzonder veel contact mee.

Bij m’n eerste kind werd de deur hier platgelopen en heel eerlijk gezegd heb ik dan toch liever dit.

Maar m’n oma is hartstikke doof en die kon ik dus niet bellen. M’n moeder heeft haar verteld dat ik bevallen ben en ik heb een geboortekaartje gestuurd, maar ik heb niks van haar gehoord. Geen kaartje, geen mailtje, niks. Dat vind ik wel een beetje zuur.

1 like

Ja, ik denk ook dat corona er iets mee te maken heeft. Maar dan kan je toch wel bellen? En inderdaad gewoon samen dingentjes doen mis ik. Vooral het shoppen omdat dat met mijn vriend gewoon minder is al moet ik zeggen dat hij nu wel zijn best doet. Maar als ik hem vraag welk kleur perfect bij de muur past zie je hem ook echt kijken van help :joy:.

Voelt wel gewoon een beetje kwetsen maar vind het wel fijn (sorry dit klinkt lullig) om te lezen dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart.

Bij ons speelt denk ik ook mee dat wij het aller eerste kleinkind nicht/neefje (toen onbekend, werd een neefje) brachten.
Dus voor iedereen was alles nieuw ofzo. Ook van hun eventuele partners, waren er nog geen nichtjes/neefjes. Dus alle focus lag op DIE BABY.

En nu zijn er nog steeds niet meer nichtjes en neefjes, maar… het nieuwe verdwijnt daardoor dubbel ofzo? idk… Het voelt idd alsof deze baby beetje achter gesteld wordt haha

Ja dat was ons ook zo inderdaad. Iedereen werd voor het eerst opa, oma, oom, tante, overgrootopa/oma. Misschien dat het daar aan ligt.
Bij ons is er tussendoor ook niets geboren.
Maarja wat voor rede ook het is gewoon irritant en ik snap niet dat ze zelf het verschil in de interesse die ze tonen ook niet merken:

1 like

Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan. Zo schattig haha. Hopelijk vind mijn neefje het even leuk als ik

afbeelding

12 likes

Dit herken ik ook zo! Als ik niks had gekocht maar had gewacht wat ik kreeg met kraam visite, hadden L&S 6 rompers en 2 pyjama’s en dat was het. Vrij schrale kleding collectie dan :wink:

1 like

Het ging er in het andere topic al over maar wat zijn nou goede maar compacte auto’s voor kinderwagen + eventueel 2 kinderen?
Ik hou echt niet van rijden in grote auto’s, vooral niet in de stad, maar het is wel handig als alles past.

We gaan tweedehands kopen, dus het moet ook een betrouwbare auto zijn en niet eentje die na een paar jaar uit elkaar valt.

Zo blij om dit te lezen. Ik denk soms echt dat onze familie en vrienden minder geïnteresseerd zijn dan bij anderen. Heb natuurlijk al wel wat dingen gekregen en mijn moeder is druk aan het naaien geslagen, maar met alleen de gekregen spullen zou hij tot nu toe de eerste 4 maanden naakt rondlopen

2 likes