Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Nope

Ik kan wel als ik een foto aanklik in goigle search hier rechtsboven klikken op google lens (lekker random foto haha):

Maar dan vindt ie gewoon niks. Blijft blanco en bij een foto op een website zelf is die optie er helemaal niet. Alleen als ik via google iets zoek bij afbeeldingen.

Heb de cache + gegevens al gewist voor zowel chrome als de lens app. Instellingen nagelopen. Telefoon opnieuw opgestart.
Maar het lijkt echt van de aardbodem verdwenen

Zo irritant. Merk nu pas hoe vaak ik die functie gebruik

Ohhh wat irritant zeg. Staat ie nog wel in de camera-app of dat ook niet meer?

Rare vraag, maar staat de app ‘Lens’ op je telefoon? Kan je die misschien downloaden via de app-store? Bij mij zit het er net zo uit als bij @pastelzwart maar ik heb de app ook los op mijn telefoon.

Ik heb de app zelf niet haha.

Ik heb nu een paar jaar (3/4?) een A3, had deze vooral genomen vanwege het formaat (en kosten) en ik ben er tevreden over!
Het enige waar ik niet blij mee ben is dat ik de foto’s vaak flets vind.
En nu inmiddels is het geheugen vol, ondanks dat ik zoveel mogelijk op de sd-kaart opsla. Dus afhankelijk van hoeveel geheugen die telefoon heeft kan dat wel een probleem worden voor lang meegaan, omdat de meeste apps steeds groter worden met updates.

Ah shit dan werkt mijn theorie helaas niet. Dank dat je het gecheckt hebt.

Maar het had wel gekund! @BiloxiParish heb je Google Lens toestemming gegeven?

Je zou ook nog naar chrome://flags kunnen gaan (gewoon intypen in je browser) en zoeken naar ‘lens’. Dan kun je daar kijken hoe je instellingen staan. Bij mij staan ze allemaal op default.

Jawel dat wel en daar werkt ie ook. Toestemming is ook gegeven.
Heb die link die jij hierboven nog aangaf ook geprobeerd, maar daar staat ook gewoon alles op default

@FrauHelga ja die staat er gewoon op. Heb een backup gemaakt van mijn oude telefoon en die overgezet inclusief alle apps. Kan de google lens app wel zo gebruiken om iets te vertalen of een plant te herkennen etc. Maar dus niet om afbeeldingen op google zelf te vinden.

Lees op internet dat het aan je zoekmachine kan liggen maar die staat gewoon op google dus dat is het ook niet.

Welk type telefoon heb je nu?

En wat gebeurt er als je ze op disabled zet en daarna op enabled? Wel even opnieuw opstarten dan.

Een Xiaomi Mi 11 lite. Draait gewoon op android 11. Had hiervoor ook een Xiaomi maar dan een note 7 (ook android 11).

@pastelzwart dus eerst alles op disabled, dan uitzetten en dan weer op default? Of disabled, default, opnieuw starten?
Voel me een beetje een noob haha. Wist geeneens dat die instellingen er waren dmv die url

Haha ik probeer altijd maar wat totdat het werkt. Ik had laatst dat ik een groene waas over m’n Google Chrome had. Vet irritant. En toen heb ik ook wat geprobeerd in die instellingen en nu werkt het weer. Niet heel goed advies misschien, maar je kunt eens wat proberen :stuck_out_tongue:

Ja ik normaal ook. Meestal lukt het ook wel maar dit is echt hopeloos.
Via die url disablen en weer op default werkt ook niet. Stomme google :worried:

Ik heb het vermoeden dat ik geblokkeerd ben op whatsapp. Nu lees ik dat je iemand kan toevoegen in een nieuwe groep en als je dan een foutmelding krijgt, je inderdaad geblokkeerd bent. Maar als je dat niet krijgt, heb ik dan ineens een groep aangemaakt? Dat is wel ongemakkelijk dan :sweat_smile:

Want ik twijfel omdat ik, als ik mijn vriend app, ook maar 1 vinkje krijg

Als je geblokkeerd bent zie je volgens mij ook geen foto meer van diegene, hoewel ik dat niet zeker weet

3 likes

Dat zie ik wel maar ik las ook dat dat blijft en de foto dan niet meer wijzigt. Misschien dat ik diegene even toevoeg op mijn vriend zijn telefoon en dan ben ik er ook.

Zou wel mega ongemakkelijk zijn want ik zie die persoon elke week😬

Ik wou net mijn CV aanpassen maar ik zie dat er voor een PDF bestand tegenwoordig betaald moet worden.

Nu hoef ik maar 1 regel bij te voegen en hiervoor wil ik geen abonnement afsluiten.

Is er iemand die weet hoe ik nu wel mijn pdf bestand kan aanpassen ?

Paint/Canva

Heb je het bestand niet meer in word versie? Dan zou ik daar zin extra in plakken en opslaan als pdf. Of was hij al gemaakt in Adobe/pdf? Dan heb ik niks gezegd.
Iemand laten doen die toegang heeft tot abonnement met bv een werklaptop .

Gratis proefabonnement met een ander e-mailadres? Of aanpassen in word en opnieuw opslaan als pdf (evt met een online pdf converter) maar dat had je vast zelf al bedacht.