Dat is exact hetzelfde zelfs. Mijn bachelor is ook ergens geowon van naam veranderd een aantal jaar terug (van medische biologie naar biomedische wetenschappen). En nu doe ik Biomedical Sciences: Medical Biology, die naam slaat al helemaal nergens op :")
Maar vidn bij heel veel opleidingen de naam gewoon een beetje gek hoor, of gewoon nikszeggend. Zou me daar niet op dood staren maar gewoon naar de inhoud qua vakken/verdeling van vakken en stages enzo kijken.
haha ja ik dacht al dat je daar ook geweest was (omdat je ook al ergens anders postte dat je in mijn stad was). Mocht je nog specifiek vragen hebben over mijn studie of over hoe ik uiteindelijk mān keuze gemaakt heb mag je me altijd PMāen! (even niet zoān behoefte om mān studiekeuze-overwegingen hier zo openbaar neer te plempen haha). Succes in elk geval, je bent er in elk geval wel op tijd mee bezig volgens mij dus dat is mooi!
Wat schrijf je in āeen kritische blik op het eigen leerprocesā? En dan met name van een vak waarvan ik de inhoud een aaneenschakeling vind van logiciteiten en wolligheid. Ik heb niet het gevoel dat ik iets geleerd heb, behalve dat het bedrijf waar ik werk heel veel verkeerd aanpakt, maar ik kan moeilijk mijn werkgever helemaal gaan afkraken .
Ik ben op zoek naar een zoeksysteem/database waarin ik vertaalde (Nederlandse) juridische teksten kan bekijken, het liefst teksten waarvan het origineel (Engels) ook beschikbaar is. Zijn er hier rechtenstudenten/mensen die zoān website kennen? Ik heb toegang tot veel sites via de universiteit utrecht maar ben zelf helemaal niet thuis in het juridische vakgebied dus ik word er niet veel wijzer van.
Ik heb precies over dit onderwerp een vak gevolgd en heb denk ik wel wat bruikbare wetenschappelijke artikelen. Ik zal eens zoeken, dus stuur me nog maar een berichtje als je het nog nodig hebt.
Ik gebruik het liefst rechtsorde.nl maar je hebt ook Legal Intelligence, Kluwer Navigator, etc.
Er bestaat heel veel.
Kun je dit zien?
Ja, super fijn, dankjewel!
Wat shit! Een stage zoeken kan zo lastig zijn, zeker met de minimale begeleiding vanuit de universiteit. Wat is je studierichting en in welke omgeving zoek je? Misschien weet iemand hier wat.
(wat misschien kan helpen; ik heb op LinkedIn mensen opgezocht die bepaalde functies doen die ik op den duur graag zou willen/bij organisaties werken waar ik graag bij zou willen werken en dan een beetje gekeken naar hun eerdere stages/werkervaring om daar ideeƫn op te doen voor mogelijke werk/stageplekken.)
Kleine kans dat iemand mij hiermee kan helpen, maar je kan altijd een poging wagen.
Weet er iemand iets over hoe je wetten (en dan voornamelijk m.b.t. strafrecht) kunt beoordelen op rechtmatigheid. Als er iemand misschien tips heeft voor artikelen of literatuur dan is dat zeer welkom!
Ah wat rotā¦ Ik heb hier ook vaak stress van gehoord van mensen. Al heb ik zelf gewoon een bachelorstage gedaan via de universiteit, niet zelf gezocht. Maar het klinkt alsof jouw opleiding dat niet doet en je het echt helemaal zelf moet doen? Heb je aan de mensen die je afgewezen hebben omdat ze vol zaten gevraagd of ze misschien collegaās hebben die iets soortgelijks doen waar ze je naar kunnen doorverwijzen?
Ik heb geen specifieke artikelen, maar het eerste waar ik aan denk is toetsen aan grondwet of aan het EVRM.
Mijn laptop is kapot gegaan tijdens het schrijven van mn scriptie
@suus het openbaar plaatsen van enquetes is helaas niet toegestaan. Mochten mensen je willen helpen, kunnen ze je een pb sturen (of jij hen). Is dat een oplossing?
Ik wil wel helpen
Ik wil ook wel helpen hoor
Stuur mij maar een pb met de link!
De officiƫle survey mag je ook naar mij sturen tegen die tijd!
Zou het eigenlijk niet handig zijn dat we voor dit soort zaken wel een eigen topic hebben maar dan alleen dat je kan posten bij minstens 50 of 100 post of zo. Zodat de. broer van de buurman die voor zijn zoon een vragenlijst wil posten de boel niet kan onderspammen?
Stuur hem ook maar naar mij!
Heeft een van jullie toevallig ervaring met een 1-jarige master?
(Alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen duurt 2 jaar op Ć©Ć©n na en nu twijfel ik dus aan die master)