Maak een lijstje van dingen die je moet doen en plan ze in! Deel het op in kleine stukjes en elke kleine taak die je hebt gedaan is er weer één! Niet alles hoeft vandaag af. Je bent al tot hier in je studie gekomen dus je kan het sowieso. Succes
Ik heb al bijna drie jaar studievertraging nu en de laatste loodjes zijn ZO zwaar. Ik wil gewoon niet meer want ik denk dat ik toch niet kan afstuderen, waardoor de motivatie voor het laatste essay ook weg is.
Aah herkenbaar. Ik zat een halfjaar geleden nog in hetzelfde schuitje. Bedenk je dat je dit al zóóóó lang voor je uitschuift en dit er niet beter van wordt. Elke regel die je vandaag typt hoef je later niet meer te doen. Ook al is het er maar één.
Dankje!!! Ik moet ook gewoon weer op school gaan typen, dat helpt vaak.
Het helpt gewoon niet dat ik aan het eind een presentatie moet geven en daarin moet bewijzen dat ik een goede hulpverlener ben. Want dat ben ik nu niet voor mijn gevoel, zit al drie jaar met een depressie thuis
Voor de mensen die (iets met) marketing gestudeerd hebben: hebben jullie misschien tips voor mij over een goed (studie) boek die ik kan kopen mbt marketing? Ik doe zelf een master richting entrepreneurship en ik ben zelf ook bezig met het opzetten van een eigen bedrijf, maar we hebben heel weinig les in marketing en ik zou me hier graag iets meer in willen verdiepen. Vooral omdat ik zelf geen business gerelateerde bachelor heb gedaan.
@tukker dat klinkt heel spannend! Kun je niet bellen? Dan hoef je niet te wachten op antwoord. Of heb je ondertussen al iets gehoord?
Oke als ik vandaag 800 woorden schrijf zit ik op de helft van mijn allerlaatste essay (deadline 3 juni). Moet wel kunnen toch…
Ik zit ook bij de Rabobank en heb het al wel binnen.
Ik zit bij ING en had het vandaag ook binnen. Misschien komt het later vanmiddag of maandag? En anders even bellen met DUO!
Ooooh, wat fijn dat je de brief ook hebt gehad! Gefeliciteerd. Nu inderdaad nog kiezen ja. Zijn de masters heel verschillend? Is het niet misschien een optie om ze allebei te doen?
Ja, 3 juni moet zeker wel lukken, als ik de komende 3 dagen nog 700 woorden per dag typ is ie maandag in principe af! Is een essay van 4500 woorden dus best flink… Daarna helaas geen vakantie want ik werk gewoon naast m’n studie, maar wel in het onderwijs dus de zomervakantie duurt niet zo heel lang meer
Ik heb zojuist de scriptie van een vriendin voorzien van feedback. Nu ben ik iemand die altijd héél veel opmerkingen heeft. Ik let namelijk op alles: elke punt, komma, spelling, APA, opmaak, maar ook inhoudelijk denk ik veel mee. Ik vind het leuk om te doen en mensen vragen mij dan ook vaak om feedback. Maar zelf krijg ik vaak een stuk terug met 15 opmerkingen en dan voel ik me echt een kritisch kutwijf omdat ik de ander met ZOVEEL feedback opzadel. Ik bedoel het overigens altijd goed en ik vind het ook gewoon leuk, kan er dan ook zo 2 uur mee bezig zijn.
Dit geeft me een idee voor een poll.
Ik zou je echt heel erg dankbaar zijn en je allesbehalve een kritisch kutwijf vinden! Maar misschien is dat omdat ik mezelf erin herken
Vanochtend moest ik me inschrijven voor vakken voor komend studiejaar. Wat een hel was dat. Het is mijn afstudeerjaar en alle vakken staan in het teken van afstuderen, dus goede keuzevakken zijn essentieel. Ik heb geluk gehad want ik ben een van de lucky few die dus alles wat ze wilde heeft kunnen krijgen.
Ik was ook serieus klaar om over lijken te gaan Ik moest en zou die vakken krijgen. Er was iets mis met het vak dat ik per se wilde (waar ook maar 8 plekken voor iets van 150-200 mensen voor waren) en ik heb via via een nummer van de docent die dat geeft geregeld en haar gebeld. Het bleek haar privénummer te zijn en ze was echt kwaad dat ik dat nummer gebruikte. Ik wist absoluut niet dat het haar privénummer was en degene die me het nummer gegeven heeft ook niet. Maar ik heb het daardoor wel geregeld en ik heb me netjes kunnen inschrijven voor dat vak. Op dat moment had ik alleen dat ene doel voor ogen haha, veranderde echt in een monster.
(Heb later nog even een excusesmailtje gestuurd)
Haha good job! Het klinkt misschien stom, maar dit is wel echt de manier om dingen geregeld te krijgen. Als ik iets echt wil zet ik ook mijn schaamte opzij en ga ik er gewoon vol voor, tot nu toe heb ik altijd wel gekregen wat ik wilde, zoals een bepaalde stageplek of idd een keuzevak.
Ik heb dit ook vorig jaar gehad voor het huurappartement van mij en mijn vriend. Het is in de stad waar ik woon super moeilijk om een fatsoenlijk appartement te kunnen huren. Toen er 150 appartementen in een nieuwbouwcomplex vrij kwamen dook iedereen daar natuurlijk bovenop en het ging op basis van loting. Uiteindelijk heb ik die corporatie zo ontzettend vaak gestalkt met telefoontjes en mailtjes waardoor ze me waarschijnlijk zo zat waren dat ze me maar meteen onze eerste keuze aan appartementen hebben toegewezen inclusief parkeerplaats (waar er maar 50 van zijn). Irritant zijn werkt echt
Is er hier iemand die aan de UGent studeert? Ik wil graag een artikel lezen voor mijn scriptie, maar die is enkel toegankelijk voor UGent studenten…
Ik heb een paar weken geleden feedback op de conceptversie van mijn scriptie gekregen. Tegen mijn begeleider heb ik gezegd dat ik er druk mee bezig ben, maar eigenlijk heb ik er nog niks mee gedaan. Volgende week is de definitieve deadline. Ik heb vandaag eigenlijk iets gedaan; de taalfouten die mijn begeleider had verbetert verwerkt. De inhoudelijke punten komen volgende keer wel
Ik wil wel helpen als het nog nodig is
Ik heb niks in dit topic te zoeken, maar ik moet echt even laten weten hoe lief jouw avatar is. Zag hem terwijl ik door het forum aan het scrollen was haha.
Net het cijfer van mijn laatste tentamen ooit gehad en gewoon gehaald. Nooit meer stress. Nooit meer dagen dag en nacht achter elkaar studeren
Misschien iets bakken of een nieuw recept uitproberen. Aan een diy-project beginnen.
Heeft iemand verstand van entropy? Of veel met formules o.i.d. gedaan tijdens haar studie?
Ik moet dus nu de entropy uitrekenen van iets. Ik begrijp de formule enzo wel maar ik snap gewoon echt niet hoe je dit op je rekenmachine moet intoetsen. Wat ik ook probeer, hoe ik de haakjes ook zet, ik kom op een ander antwoord uit dan de voorbeelden. Kan iemand me helpen? Ik heb gewoon een niet grafische casio, wel met log functie.
Hebben jullie tips voor afspeellijsten op spotify voor tijdens het studeren? Ik zoek iets chills, klassiek is ook wel fijn maar het moet niet te snel gaan/druk zijn want daar raak ik onbewust van in de stress merk ik haha