Ik ga hier even mân hart luchten. Ik doe nu een 2 jarige master waarbij ik de keuzevakken heel leuk vind, maar sommige verplichte vakken vind ik echt niks en voegen ook eigenlijk weinig toe aan hetgeen ik graag wil leren voor de toekomst. Het ding is eigenlijk dat ik een beta achtergrond heb en graag iets met business wilde doen, dus ik doe nu een master die deze dingen soortvan combineert. Alleen heb ik het idee dat ik toch te weinig relevante vakken volg om te kunnen solliciteren op bepaalde functies die me leuk lijken, en kan ik ook weinig relevante vakken toevoegen door alle verplichte vakken.
Voor het eerste jaar zitten mijn vakken er al op (dit bestond uit 4 verplichte vakken waarvan ik er 2 kut vond en 2 mwah, en een keuzevak die ik echt super leuk vond) en de rest van het jaar heb ik stage, maar de stage vind ik ook niet echt denderend en ik heb eigenlijk zoiets van âis dit het nou?â. De moeilijkheidsgraad van de vakken die ik heb gevolgd was ook niet echt om over naar huis te schrijven, ik heb alles tot nu toe moeiteloos met een 8 gemiddeld afgesloten terwijl ik tijdens mijn bachelor veel meer moeite had om een hoog cijfer te halen. Hierdoor heb ik ook een beetje het gevoel alsof de waarde er een beetje vanaf gaat ofzo?
Verder zijn er nog zoveel vakken die ik graag zou willen volgen, maar omdat voor volgend jaar ook alweer een verplicht vak gepland staat en ik nog een literatuurthesis moet schrijven van 12 ECTS is daar niet veel ruimte voor. Ik heb al gevraagd of het misschien mogelijk is om met een goede motivatie een verplicht vak om te ruilen voor een ander vak, of om de stage iets in te korten om een extra vak te kunnen volgen, of om de thesis deels te te mogen inkorten voor een vak maar dit kan dus allemaal niet. Ik vind het echt heel erg lastig allemaal, want in het begin van de master werd gezegd dat je uit zoveel vakken kon kiezen en daardoor je master helemaal naar wens kon inrichten en dat ze zo flexibel waren etc etc maar uiteindelijk slaat het niet echt ergens op want in the end heb je amper ruimte om een extra vak te doen, tenzij je moedwillig studievertraging gaat creëren door extra ECTS toe te voegen (top advies van mijn studiebegeleider). Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, ik vind het ook zo zonde om te stoppen ofzo? Ik ben in het verleden ook al zo vaak geswitcht van bachelor, ik word echt zo moe van mezelf haha.