Eventjes hierop aanhakend, Ik ben cum laude afgestudeerd maar heb niet echt voorrang of sneller aan de bak of iets dergelijks gemerkt tijdens het solliciteren hahah
Kan ook aan mijn werkveld liggen hoor!
Ik mag voor mijn vak (political science) een woordenboek Nederlands-Engels meenemen op het examen. Die heb ik niet, aangezien ik altijd internet gebruik, dus ik zal die moeten kopen. Ik heb alleen geen idee wat een fijn woordenboek is, niet te dik/duur, maar toch voldoende uitgebreid. Hebben jullie ideeƫn/ervaringen?
Tips voor woordenboeken heb ik niet maar bij mijn uni kun je een woordenboek gewoon bij de bieb lenen, zie ik regelmatig mensen doen bij tentamens, is dat geen optie?
Hmm, ja, dat is wel een idee! We zijn alleen met meer dan 100 studenten en ik woon behoorlijk ver van de universiteit, dus ik weet niet of ik 1 te pakken zal krijgen in de bib. Ik zal even kijken of ik er eentje dichter bij huis kan scoren.
Nee niet lullig over voelen! First things first, moet hij maar niet naar Aruba gaan op een moment dat hij geen vakantie heeft, tenzij zijn oma op sterven ligt o.i.d.
Ik zit nu in de UB en ben bijjjjjjjjjjna klaar met mn scriptie. Ik moet alleen nog de conclusie en aanbevelingen schrijven en dan de managementsamenvatting, dan kan ik mn conceptversie inleveren. Hoezo zit ik al vanaf 9 uur vanochtend voor me uit te staren? Ik had al klaar kunnen zijn?!?! Wat is er mis met mij.
Ik vind dit zoooo shit aan groepsopdrachten. Aan de ene kant zou ik namelijk zeggen van laat hem niet of minder schrijven en een andere taak op zich nemen (kan niet altijd natuurlijk). Terwijl hij aan de andere kant ook recht heeft op zijn leerproces. Net zoals met presenteren. Vaak presenteren de mensen die hier van nature al wel goed in zijn en de rest mist dan eigenlijk precies de oefening die juist nodig is. En andersom, mensen die niet goed presenteren, maar het wel willen leren en die dat dan gaan doen terwijl het eindoordeel wel lager kan uitvallen daardoor. Haha kan hier echt een boek over volschrijven want tijdens mijn opleiding stikte het van de groepsopdrachten en ik vond het echt verstikkend soms. Ben ook niet voor alles zelfstandig doen hoor want je leert er ook weer andere dingen van dan bij zelfstandig werken, maar bij ons was het echt een overkill
Ik kom weer even zeuren hoor. Ben gisteren compleet in elkaar gestort en heb zeker 2 uur non stop lopen janken omdat alles wat op school gebeurt zo kut is.
Moet samenwerken met een meisje waar ik totaal niet mee kan communiceren. Het is een vak waar je letterlijk een standpunt moet onderzoeken vanuit verschillende facetten, maar ik krijg haar niet overtuigd dat je niet letterlijk op de vraag moet zoeken om je antwoord te krijgen. Want nee, dan vind je niks inderdaad en daar huilt ze de hele tijd over. Bepaalde invalshoeken kan niet en mag niet want zij weet 100% zeker dat het er niks mee te maken heeft.
Tegelijkertijd is ze weer pissig op mij omdat ik te weinig heb gedaan (hallo lees verder aub, een pagina verder staat meer) terwijl zij net zo weinig heeft gedaan. En dit gaat zo de hele tijd door, ze krijgt feedback van een leraar maar projecteert dat enkel op mij. En ik weet 100% zeker dat sommige leraren daar ook op toesturen, omdat ze mij niet mogen omdat ik anders ben en er niet op mijn plek zit.
Bij een groepsopdracht verwachten mijn groepsgenoten dat ik me 24/7 bezighoud met school. In het biechttopic had ik toch gezegd dat ik me had ziekgemeld? Daar hebben zij schijt aan, ik moet maar gewoon normaal doen en niet ziek zijn. Wat als ik echt ziek was geweest? Hoe de fuck moet ik dan een opdracht maken?
En dan nog de 193847 andere opdrachten die ik moet maken met debiele deadlines, zoals een dag na kerst. Lekker handig ja. Ik neig nu steeds meer naar uitschrijven, misschien krijg ik dan eens rust aan mān kop.
Ik wilde vanaf vandaag weer goed aan de slag met verslagen en andere dingen voor school, maar kan me er moeilijk toezetten helaas. Ben denk ik na kerst nog steeds toe aan rust en even geen stress in mijn hoofd.
Minor en thesis tegelijk is soms even pittig
Maar ik heb nu wel 1informatieproduct af, literatuurstudie rond ik komende week af.
En 17 januari de 1e fase van thesis inleveren. Ben zo blij als het eind januari is .
Ik heb 4 januari een deadline (wie verzint het?) en ik ben vandaag begonnen. Ben al lekker opweg 2/6 pagina`s en een goed idee van de opzet en wat ik nog moet schijven. Is wel een ongelooflijke rotopdracht dus ik hoop dat ik het een beetje heb begrepen
Ik moet weer bezig voor de tentamens en een essay, maar kan me er gewoon niet toe zetten. Maar het spookt constant in mijn hoofd rondā¦meh.
Ik ookā¦ Verschrikkelijk
pfff ik zit al weken te broeden op een goede onderzoeksvraag voor mijn afstudeeronderzoek. Heeft iemand nog tips? Ik zie echt door het bos de bomen niet meer.
Ik heb tot nu toe dit:
Welke onderwijsaanpak zou aanbevolen kunnen worden om de meer- en hoogbegaafde leerlingen binnen een reguliere unit van Basisschool X in hun onderwijsbehoeften te kunnen voorzien?
Ik doe dus onderzoek naar meer- en hoogbegaafde leerlingen binnen mijn stageschool. Zij werken met een speciale unit waar hoogbegaafde leerlingen naartoe kunnen, maar er zijn ook leerlingen die daar net niet voor in aanmerking komen en wel bovengemiddeld slim zijn, of leerlingen die er wel voor in aanmerking komen maar bv het geld niet hebben. Deze willen ze in hun eigen groep (unit) in hun onderwijsbehoeften voorzien.
Ik heb niet superveel verstand van onderzoeksvragen , maar ik vind deze best goed@Amoruccio
Verder zit ik nu ook achter de laptop, literatuurstudie moet dit weekend af.
Heb je een hoger cijfer nodig voor je gemiddelde? Heb je genoeg geleerd om een hoger cijfer te krijgen? Zo nee, zou ik het eerlijk gezegd niet doen omdat ik het dan als verspilling van mijn tijd zou zien
Thanks @TheOne! En @anon95960165, het is niet dat ik het slecht vind, maar meer de onwetendheid haha. Ik heb echt geen idee. Maar met jullie bevestiging ga ik het denk ik maar gewoon inleveren nu voor feedback en dan zie ik wel!
Ik ben gestrest, daardoor krijg ik niks gedaan en daardoor word ik steeds gestrester
@Maestoso Ik denk dat je echt pech hebt. Bespreek dit met haar en als dat niet lukt leg je dit uit aan je docent en vraag je of je de opdrachten alleen mag doen. Zo vervelend, dit soort zuigers.