Studietopic

Pff ik knijp 'm echt, had vandaag ook een gesprek met de supervisor van mijn scriptie ingepland. WAAROM heb ik dat precies vandaag gedaan in vredesnaam. Nu dus dubbel zenuwachtig. Ze is echt de beste supervisor die ik me kan wensen maar wel streng en ik ben echt bang dat ik me gedemotiveerd ga voelen als er veel dingen herschreven moeten worden… Hoop echt zo erg dat alles gewoon goed is op wat kleine dingetjes na en dat ik deze week de definitieve versie naar haar kan sturen. Nog 13 minuten…

1 like

O, ik voel echt je spanning! Ik heb nog ongeveer 5 weken tot de conceptversie klaar moet zijn, daarna nog een week tot ik de definitieve versie in moet leveren, en ik voel de spanning echt met de dag toenemen, haha! Heel veel succes met je gesprek!

Spannend! In welke richting doe je onderzoek (als je dat wil vertellen tenminste)? Ik vind het schrijven van een scriptie wel leuk om te doen en zo, maar ugh die spanning elke keer dat je feedback krijgt haha. Kan ik echt niet aan gewoon.

…! (Ik studeer …) En jij?

1 like

Ik moet voor mijn studie een onderzoek doen en na veel moeite hebben we eindelijk alles geregeld, en sinds vandaag kunnen respondenten zich inschrijven. Tot nu toe (dus in deze 14 uur en 16 minuten) hebben al 70 respondenten zich aangemeld :exploding_head:
Het worden er sowieso alleen maar meer, en dat is goed voor mn sample size maar minder goed voor mijn leven want ik moet straks de statistiek gaan doen :’( En nu heb ik al helemaal geen zin meer om alle data van de 70 pre-screenings te gaan verwerken

1 like

Als we nou samen zo een hokje in de UB/KBG gaan bezetten en een waterkoker meenemen?
Ik leef ook altijd in dit dilemma maar werk op de uni wel zoveel beter.

2 likes

Hahaha ja!!! Ik heb wel voor veel dagen een hokje geregeld! Maar tis zo tyfus benauwd in die dingen

Ik heb zo teringveel stress en meestal presteer ik echt goed onder druk maar nu is het zoveel dat ik elk moment van de dag met tranen in m’n ogen zit. Wil zo graag dat het klaar is terwijl ik m’n studie echt hartstikke leuk vind. :pensive:
Wat ik moet doen voor 31 mei:

• verslag/essay van 2500 woorden schrijven waarvoor ik nu alleen een vaag idee heb van wat ik ga doen
  • presentatie van 10 minuten voorbereiden
  • presentatie van 30 minuten voorbereiden. Hier hoort ook een paper van 4000 woorden bij die ik later moet inleveren maar heb wel alle informatie nodig voor de presentatie. Er is bijna geen literatuur over te vinden.

M’n idee is om eerst het ene helemaal af te ronden en dan het andere dus eind deze week dat verslag en dan volgende week de info voor de presentaties op orde hebben. Hoop dat ik het op deze manier ga redden.

Ja true. Alhoewel ik die in KBG wel mee vind vallen. Zit nu vaak daar in het open gedeelte. Nothing like home maar er moet nou eenmaal ff takkeveel werk verzet worden nog :x

Ik ben nu ook mijn scriptie aan het afwerken. Nog 12 dagen tijd (je weet dat het serieus wordt als je het niet meer in weken uit gaat drukken maar in dagen :joy: )
Jammer genoeg ben ik 2 weken ziek geweest en heb ik niet zo’n al te beste begeleider, waardoor ik steeds zeer lang op feedback moet wachen (lees: 1,5 maand) en daardoor nu nog een eindsprint in moet zetten om alles afgewerkt te krijgen. Succes iedereen!

1 like

Ik combineer werken en studeren. En eerlijk, ik vind het echt lastig soms.
Morgen moet ik een taak indienen, minimum 15 pagina’s en ik heb er nu… 3. Dat wordt nog een lange nacht, gelukkig heb ik morgenmiddag ook nog wat tijd.
Veel succes aan iedereen die bezig is met scriptie, stage, examens,…!

1 like

gedaan! echt fijn
nu lekker op bank

mogen die presentaties interactief zijn? Want als je een paar discussievragen hebt en misschien nog wel een ~video~ ofzo praat je echt makkelijk 30 min vol!

voor dat essay zou ik mezelf een doel stellen van 500 woorden per dag = 5 dagen

1 like

Oh slim dat je naar KBG gaat! Kom daar zelden (probeer uithof te vermijden haha) maar dat is wel de chillste locatie vd uni. Ben je nu je master aan het afronden?

Idd wat @MadameMignon zegt, de presentaties eventueel invullen met discussievragen, video of helemaal mooi: discussie nav de video (hehe). Misschien beginnen met de presentatie van 10 minuten, kost wss het minste tijd en die stress weg.
Verder heb ik ook niet zoveel tips, maar succes!!

1 like

Haha jeetje, daar kan ik geen kaas van maken :joy:. Even wat vaag, maar ik onderzoek Christelijk symbolisme van magische wezens in een boekenserie van een bekende Britse schrijfster :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Pff nou ik heb m’n tentamen gehad hoor, voel me helemaal leeggezogen gewoon. Even een avondje rust en morgen weer verder knallen want maandag weer tentamen en de volledige versie van mijn scriptie wil ik dan ook inleveren. Supervisor was tevreden en ze is echt zo lief. Ze had helemaal een boek uit de UB voor me meegenomen en zo.

2 likes

Ik werk 4 dagen en aarnaast studeren, in de piek weken is het echt lastig. De andere weken doe ik soms net of ik niet studeer :roll_eyes:

1 like

Haha zooooo herkenbaar!
Soms vergeet ik dat ik aan het studeren ben maar nu zijn het drukke tijden op het werk en dan nog eens taken inleveren en heb ik echt medelijden met mezelf :sweat_smile:
Al geef ik toe dat ik heel wat vroeger had kunnen beginnen met taken maken maar tja, dat is achteraf altijd makkelijk gezegd

1 like

Hier precies hetzelfde en dan werk ik zelf in het onderwijs en zeg ik tegen de leerlingen dat ze wel op tijd moeten beginnen :rofl:

2 likes

Stress! Vrijdag moet mijn thesis ingeleverd en ik ben nog lang niet klaar :frowning: