Studietopic

Super! Praktisch gezien weet ik niet goed hoe we dit best organiseren, haha, maar ik heb jullie net een berichtje gestuurd!

Als er nog iemand erbij wil, stuur me een berichtje/laat iets weten!

Zekerst!

1 like

Ik zou er ook graag bij willen, als dat nog kan :smile:

Ik heb je toegevoegd!

Ik wil ook graag mee doen!

1 like

Hoi lieve, alwetende medeforummers,

heeft iemand hier ooit een wetenschappelijk boek/artikel review(bespreking) geschreven? Ik moet er Ă©Ă©n van 2500 woorden maar ik heb er ook nog nooit van gehoord en krijg er verder geen uitleg over. Mag je bijvoorbeeld je eigen mening naar voren brengen of juist niet?

Je moet de sterke en zwakke punten van het artikel analyseren en beargumenteren. Mening doet er niet echt toe (maar door je argumenten vorm je wel eens standpunt natuurlijk).

1 like

@Hinkje mag ik ook bij de club?

1 like

@Hinkje Ik zou hier ook heel graag bij willen als het nog kan!

1 like

Als niets helpt zou ik uiteindelijk zonder die persoon verder gaan en het werk ook niet namens hem inleveren. Desnoods een briefje of disclaimer voor de docent erbij waarin je uitlegt dat hij niets heeft bijgedragen zodat het duidelijk is.

2 likes

Mijn projectgroepje bestaat uit hele slimme studenten die allemaal veel achtergrondkennis hebben en ik weet NIKS en het is zo frustrerend. Ik wil zo graag nuttig zijn en gewoon iets kunnen toevoegen aan het project, maar ik loop elke keer 293838 jaar achter. Het is ook nog eens een ‘creatieve’ opdracht waar veel technische kennis voor nodig is, dus te abstract om er echt voor in de boeken te duiken. Word zo moe van mezelf en dit duurt allemaal nog twee maanden
Meh

Heeft iemand advies? Mijn studiegenoten zijn wel heel aardig en begripvol, maar ze verwachten natuurlijk wel wat werk vanuit mijn kant en ik zit echt vast

Ik heb dit ook eens gehad bij een afstudeerproject. We waren met 4 en 1 van ons deed helemaal niets. Oh, wel altijd hele mooie praatjes als we samen kwamen, commentaar op ons werk, nieuwe suggesties van wat wij moesten doen e.d., maar hij deed nooit zijn deel. We hadden nog speciaal voor hem ons onderwerp veranderd en hij had zichzelf min of meer uitgeroepen als “coördinator” van ons groepje. Echt heel vervelend. Dat hebben we een paar keer getolereerd, daarna hebben we hem er heel duidelijk op aangesproken. Bij een tussentijds gesprek hebben we het aangegeven bij de docent (hij had letterlijk geen letter code geschreven in ons programma), die er later ook nog naar vroeg (hij had nog steeds niets gedaan). Uiteindelijk heeft hij in de laatste week nog wat (minieme) dingen gecodeerd en heeft hij onze presentatie grotendeels op zich genomen, maar de docent zag er gelukkig wel doorheen, vroeg ons of we tevreden waren met zijn aandeel (dat waren we niet) en besliste dat het niet genoeg was. Hij moest als “herexamen” nog een uitbreiding schrijven aan ons programma. In die laatste week kwam hij ook nog met het verhaal dat zijn vriendin voor lange tijd in het ziekenhuis lag en dat hij daarom amper tijd had. En dat hadden we op zich misschien wel begrepen als hij dat meteen had aangegeven en niet zo bazig was geweest, maar daar kwam hij wel echt veel te laat mee. We werkten gelukkig ook met een versiebeheersysteem, dus je kon perfect terugvinden hoeveel code iedereen had geschreven en wanneer (en de docent dus ook). Later hoorden we van klasgenoten dat hij standaard meelifte bij groepswerken.

ik heb over twee weken 5 tentamens en kan gewoon echt geen enkele motivatie vinden :pensive: ik had al bedacht om er twee in de herkansing te maken maar zelfs die eerste drie ga ik al met moeite redden als ik zo doorga. als iemand motivatietips heeft, heeeeel graag :cry:

Ik heb net ontdekt dat, als ik goed aanpoot, het realistisch en haalbaar is om mijn diploma een jaar vroeger te halen dan ik dacht. Goeie motivatie dit.

7 likes

Wat een stress bij de vakaanmelding vanmorgen :roll_eyes: net alsof ik concertkaartjes wilde bemachtigen. Drie kwartier in de wachtrij gestaan en toen ik aan de beurt was zat het vak wat ik super graag wilde vol
 maar ik heb net even gefreshed en er was ineens weer een plekje beschikbaar! Dus nu ben ik weer blij :raised_hands:t2:

4 likes

Wanneer ik een artikel ‘samenvat’ wat ik zelf niet snap:

Halve vertaling, rare woorden, geen idee, snap er niets van, zin in het college not.

Ik kom even ongegeneerd spammen hier. Zouden jullie alsjeblieft de survey in willen vullen voor mijn master thesis? Het is in het Engels en minder dan 5 minuten werk gelukkig! Ik heb echt nog behoorlijk wat respondenten nodig :sweat_smile:

https://uvacommscience.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_ekw7XQwUcEnQ8sd

2 likes

Heb hem voor je ingevuld!

1 like

Ingevuld. Succes!

1 like

Sorry als het al eens gevraagd is, maar ik kon het zelf niet vinden hier: gebruiken jullie browser-extensies om je bibliografie bij te houden (voor essays/scriptie)? Zo ja, welke is het fijnst? Ik begin binnenkort aan mijn scriptie en heb begrepen dat zo iets wel handig is.