Is er iemand hier die na het afronden van haar master nog een bachelor is gaan doen? Ik ben in principe bijna klaar met studeren (moet alleen nog de helft van mn scriptie), en heb dan een bachelor en twee masters gedaan. Nu heb ik eens nagedacht en wil ik misschien toch mijn civiel effect gaan ‘halen’ omdat er een aantal functies zijn die me erg aanspreken en waarvoor dit belangrijk is. Ik zou dit dan het liefste gaan doen naast een baan, en het allerliefste op een manier waardoor ik niet terug in de schoolbanken hoef. Mijn laatste master was een master in een bepaald rechtsgebied en vooral de grootte van de groep en het ‘type’ student paste niet zo goed bij me, vandaar dat ik kijk naar bijvoorbeeld afstandsonderwijs of iets in de avonduren. Ook vraag ik me af of het raadzaam/noodzakelijk is de hele bachelor rechtsgeleerdheid te doen, of dat het misschien beter is alleen de vakken te doen die ik nodig heb voor het civiel effect. Uiteindelijk wil ik verder in het rechtsgebied waarin ik al een master heb gedaan, dus daarin heb ik al vrij uitgebreide kennis.
Iemand ervaring of advies?
@En_17_Anderen In mijn beide masters had ik gewoon een begeleider met wie ik mijn scriptie schreef. Mijn eerste master was de onderzoeks equivalent van een ‘reguliere’ master, en daar hadden ze wel scriptie groepen ingedeeld op onderwerp geloof ik. Waar zie je vooral tegenop? Wat mij hielp was om een onderwerp te kiezen wat ik echt heel interessant vind (duh) en dan een uitgebreid onderzoeksvoorstel te schrijven, wat ik ingeleverd heb bij mijn begeleider. Dit hebben we zolang aangepast, tot ik het alleen nog maar hoefde uit te voeren. Dit gaf mij wel veel rust, ondanks dat je altijd tegenslagen tegen komt natuurlijk