Studietopic

Ja zo kut he, maar het is ook een les haha. Slim! Ik ga denk ik ook met dropbox werken om alles op te slaan.

@Mgg ik studeer het beste in stilte als ik echt moet leren en met muziek als ik moet schrijven, maar dan wel alleen deephouse/techno zonder al te veel melodie. Luister altijd de spotify lijst Deep House Relax.

@Pantalones @Maestoso Mijn bestverkochte samenvattingen kosten zelfs 7 euro. En ik heb er een assignment opstaan voor 9 euro, maar goed ik had dan ook een 9 voor die opdracht, dus vind dat ik dan wel wat mag vragen haha. Een studiegenoot heeft er zelfs iets opstaan voor 25 euro. Dat vind ik echt debiel, maar toch is het al 2x verkocht.

Ik vind verkopen via Stuvia echt fijn, maar merk wel dat ‘de concurrentie’ echt hoog is. Ik deed echt een vrouwenstudie, die zijn over het algemeen toch wat ijveriger met mooie samenvattingen maken :joy:

1 like

Stel je moet een scriptie schrijven in 20 weken en daar staan 12 ECTS tegenover. Omgerekend is dat 17 uur per week, maar dat zegt niet zoveel. Voor de mensen die al een scriptie hebben geschreven: hoeveel uur per week waren jullie daar aan kwijt?

Ik vraag dit, omdat ik tegelijkertijd stage ga lopen (28 uur pw) en ik twijfel of ik mijn baan nog aan kan houden. Ik krijg namelijk geen stagevergoeding :frowning:

Hebben we het hier over een bachelor- of masterscriptie? En heb je vrije scriptiekeuze / onderwerp dat je goed ligt?

Ik heb morgen een tentamen en ben vandaag begonnen met leren. Net 3 hoofdstukken samengevat en ik heb nu al echt geen zin meer. Ben serieus aan het overwegen te stoppen met leren en dan zie ik wel waar het schip strandt.

Master! En ik weet nog niet wat de onderwerpen zijn waar ik uit kan kiezen, maar ik gok wel dat er iets tusssn gaat zitten wat me boeit :slight_smile:

@Flo Nee, doorzetten! Je bent nu al een eind op weg, you can do this!

1 like

Was bij mijn bachelorthesis het meeste tijd kwijt aan het zoeken van literatuur en dat lezen. Vond het opstellen van een onderzoeksvoorstel ook het moeilijkst om te doen dus niet onderschatten! Heb het zelf na mijn uitwisseling gedaan, dus had een maandje om te schrijven en werkte daarnaast zo’n 16u per week en heb uiteindelijk een 7,5 gehaald. Op zich zou het moeten lukken, maar het kan pittig zijn.

1 like

Heb jij in een maand je hele scriptie geschreven? Wow! Knap!

Ik vind het heel moeilijk om in te schatten, want op het hbo deden we 10 maanden over de scriptie en dan liep je daarnaast 3/4 dagen stage. Toen werkte ik ook nog 16 uur, maar dat was ook wel een ander niveau.

Was 6k woorden, dus niet zo groot en uitgebreid als een masterthesis maar ik denk wel dat het je wel zou lukken in 20 weken!

1 like

Alles is vandaag in orde gekomen. Ik kan éindelijk op het leerplatform en ik heb goede feedback gekregen van een opdracht waar ik niet zeker over was.

En ik heb binnenkort een examen van 2 uur, waarin én een schriftelijk deel over de theorie zit, én een praktisch deel op je laptop, én een mondelinge verdediging van dat praktische deel. Heh, dat lijkt me nogal veel in 2 uur :stuck_out_tongue:.

3 likes

MEER MENSEN DIE AAN HET STRIJDEN ZIJN
Meld je please

11 likes

same, mijn wettenbundel is al beschadigd in de strijd :joy:

4 likes

Jep hier ook. Gelukkig woensdag mijn laatste tentamen, maar ben er helemaal klaar mee( had er 4 in totaal). Heb het gevoel dat ik nauwelijks kan ontspannen omdat ik in mn achterhoofd vaak aan het nadenken ben of ik wel genoeg heb geleerd. :cautious:

Ik kan een bepaald arrest niet vinden, ik kan alleen samenvattingen van het arrest vinden maar ik wil het gehele arrest lezen. Op rechtspraak.nl kan ik het niet vinden en voor de Kluwer navigator moet ik een abonnement afsluiten, dus daar heb ik niks aan. Weet iemand op welke site ik nog kan kijken? Het gaat om het Haviltex-arrest trouwens (heeft betrekking op de overeenkomst).

Kan je trouwens niet inloggen met je schoolaccount op kluwer? Ik kan dat wel dus mocht je nog wat anders nodig hebben pb mij dan dan kan ik het van kluwer naar je doorsturen.

1 like

Ik meld mij ook, laatste loodjes gelukkig. Had 4 tentamens en 1 assessment, en ben doordat ik tussendoor een weekendje wegging al extra vroeg begonnen met leren. Dus nu duren deze 2 tentamenweken voor mijn gevoel al een jaar of zeven. Maar! Volgensmij gaat het best goed. Al 2 voldoendes binnen, andere twee tentamens gingen voor mijn gevoel redelijk en die van morgen komt denk ik ook wel goed.

Volgende week beginnen met fulltime stage, retespannend. Ook al komt het leren me nu een beetje mn neus uit, ik ga het toch wel missen denk ik.

Succes met je stage! Ik vind stage echt veel leuker dan leren etc. hahah.

1 like

Thanks! Ik ben juist gek op studeren en hoorcolleges volgen haha. Maar als het goed is is dit wel een interessante stage. Moet nog even denken of ik er over ga posten en hoeveel dan ivm herkenbaarheid :smile:

1 like

Ugh, ik heb een seminar gemist, omdat ik de aankondiging gemist heb die gistermiddag om 16u online werd gezet (verandering van uur).

Nee, het probleem is dat ik geen schoolaccount meer heb omdat ik afgelopen juni ben afgestudeerd aan mijn (HBO) opleiding. Ik zit niet meer op school nu en ben aan het studeren voor mijn toelatingstoets voor een master, vandaar :slight_smile:

Super bedankt!!

1 like