Ik heb mijn scriptie ingeleverd! Nu twee weken wachten op mijn cijfer… Als het een voldoende is, ben ik allang blij, want dan heb ik gewoon mijn master afgerond
Joe, ik ga beginnen in september met social work. Heb eerst MBO niveau 2, 3 en 4 afgerond. Iemand nog tips voor mij van MBO naar HBO?
Ik heb social work gedaan dus als je daar vragen over hebt mag je me een bericht sturen! Verder geen mbo hbo tips, sorry
Ik heb zowel MBO naar HBO, als HBO naar universiteit gedaan, dus met je vragen kan je bij mij terecht haha!
Het grootste verschil tussen MBO en HBO vond ik vooral de hoeveelheid die je moet leren voor tentamens. Bij de opleiding die ik op het MBO deed, hoefde ik vrijwel geen echte die-hard theorie te leren en op het HBO wel. Verder vragen ze op het HBO wel wat meer van je doordenkignsvermogen. Op het MBO is het vaak 1+1=2 en op het HBO moet je wat meer doordenken en zelf met de stof aan de slag gaan.
Ook het huiswerk is meer en ook moet je meer verslagen/groepsopdrachten doen.
Ik vond de stap goed te doen, zeker als je een opleiding doet die je zelf interessant vind!
Weet iemand toevallig of je je reisproduct moet stopzetten zodra je bent geslaagd of pas wanneer je opleiding (in studielink) eindigt? Dat is bij mij pas 31-08, dus hoef ik dan pas m’n OV te stoppen? Snap er niets meer van hahaha
Bij mij is dit al jaren geleden, dus ik weet niet of het nog steeds zo werkt, maar ik mocht mijn OV stopzetten op 31 augustus (ik ben op 28 juni geslaagd, volgens mijn diploma) en daarna had ik nog ongeveer 5 dagen om het reisproduct van mijn OV-chipkaart af te halen, geloof ik.
Bij mij was de examencommissie ineens ongewoon snel (had blijkbaar net op het goede moment voor hun vergadering iets ingediend), dus had na 9 dagen reactie. Hoop dat dat bij jou ook zo snel gaat!
Ik meen me te herinneren totdat je collegejaar (wat je betaalt) is afgelopen. Dus studeer je in de zomer af, dan stopt het 31-08. Als je in februari of maart Ofzo afstudeert moet je hem vaak wel meteen stopzetten.
Ik volg sinds dit jaar een deeltijd studie, om een 2e lerarenbevoegdheid te halen. Ik werk daarnaast ook fulltime dus soms staat het huilen mij nader dan het lachen. Maar het gaat best goed en heb tot nu toe alles gehaald. Maar dit blok pfff… wij hebben a.s. dinsdag pas de tentamens dus dit gehele weekend bestaat uit studeren. En het is zulk lekker weer… nu heb ik wel al veel buiten geleerd maar voor sommige dingen heb je een laptop nodig en ik vind dat binnen fijner werken. Genoeg geklaagd voor nu, zijn er nog meer mensen die komende week pas tentamens hebben?
Ik heb mijn laatste tentamen nagekeken en ik denk dat ik hem gehaald heb! Blij omdat ik nog steeds cum laude sta en nu kan genieten van de vakantie!
Heb wel nog steeds stress van dingen die ik moet afronden van mijn bestuursjaar. Het was leuk en leerzaam, maar ik ben blij als ik straks klaar ben. Dat continu aan staan en altijd nog wel dingen moeten regelen is zo stressvol.
@Violet_Hill @Peachpuff Thanks allebei, ik denk dat dit inderdaad ook geldt! Nog even genieten van gratis reizen dus
Mijn bachelorscriptie afgewerkt en een 17,6/20 en afgestudeerd met grote onderscheiding! Laat de vakantie nu maar beginnen! Heb deze examenperiode veel gehad aan meelezen in dit topic, gewoon al om te beseffen dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten werkte motiverend
@Xigua Gefeliciteerd! Nu lekker genieten van je welverdiende vakantie.
Ik ben nu in afwachting van een beoordeling van een opdracht en komende week heb ik nog een herkansing waar superveel vanaf hangt. Ik ben echt zo nerveus omdat er veel vanaf hangt… Ga echt duimen voor m’n leven.
Wij duimen alvast met je mee
Helemaal niet erg, bedankt! Hoe is social work je bevallen en heb je snel werk kunnen vinden?
Dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Enige waar ik momenteel nog een beetje mee struggle maar wat wel vooruit gaat is mijn gezondheid. Ik vergeet enorm veel en ik zeg nog wel eens verkeerde woorden. Heel vreemd en vervelend maar hoop dat het minder gaat worden. Studie lijkt me wel enorm leuk, dus dat maakt het denk ik ook gemakkelijker.
Ik wacht nog steeds op m’n allerlaatste cijfer. De eerste beoordelaar heeft het al nagekeken, alleen de tweede nog niet. Hij heeft nog 1,5 week,.
Zit te janken op de bank omdat de vakken die ik komend jaar wilde gaan volgen vol zitten terwijl ik om 00.01 op inschrijven drukte maar vervolgens een foutmelding kreeg. M’n vriend boos omdat hij vindt dat ik me aanstel, maar ik vind het echt zo kut. Ik wil helemaal geen schoolgeld betalen om vakken te volgen die ik niet eens leuk vind, maar ik heb deze studie wel nodig… Iemand ervaring met wachtlijsten voor vakken? Is dat valse hoop of kom je dan echt nog aan de beurt? Gaat om -.
Edit: meest frustrerende is nog wel dat een studiegenootje het allemaal niet zoveel kon schelen en ik haar appte of ze ook die foutmelding kreeg. Die was nog helemaal niet bezig met inschrijven maar appte een half uur daarna dat zij zich wel heeft kunnen inschrijven voor die twee vakken…
Oh pfff dat inschrijven is zo irritant. Ik had toen ik een minor ging doen dat iedereen zich voor vier of vijf inschreef (als backup) dus toen schoot de wachtlijst wel snel op. Als dat bij jou ook het geval is maak je misschien nog wel kans?
Ik ben gestopt dus over werk vinden kan ik niks zeggen, maar het grootste gedeelte van mijn klasgenootjes is vorige week afgestudeerd en heeft al een baan. Ik vond het altijd heel erg leuk!