Studietopic

Ugh. De theorie die ik moet leren, is zodanig logisch en vanzelfsprekend dat ik het moeilijk vind om te onthouden en zelf te reproduceren ofzo.

misschien kun je met een medestudent afspreken en het doornemen? is altijd erg effectief bij mij. kan ook telefonisch zelfs.

1 like

Wel een goeie tip, maar ik heb geen medestudenten :stuck_out_tongue:. Ik ben pas halverwege het schooljaar ingevallen en ik mag per uitzondering dit vak nu nog doen, terwijl het eigenlijk vroeger op het jaar gepland stond. En ik studeer sowieso alles in afstandsonderwijs, dus ik heb ook van m’n andere vakken bijna geen lessen gehad. Ik ken m’n medestudenten eigenlijk helemaal niet.

Ik denk dat ik straks maar met mezelf in gesprek ga, eens ik alles heb doorgenomen, haha.

1 like

Yesss! Net punten terug voor een deeltentamen waarvan ik het eerste deel niet zo goed had gemaakt. Heb in totaal nu een 7,5. Zo blij! Nog één cijfer terug, daar heb ik sowieso een goed cijfer voor. En dan nog één meerkeuzetentamen over twee weken. Als ik die ook goed maak, ga ik cum laude mijn derde jaar in! :grin:

10 likes

Examen achter de rug en het ging wel goed, dus ik ben content. Wel een behoorlijk aantal belachelijke vragen, o.a. over de juiste bronvermelding, of iets onderlijnd of cursief moet staan. Mannekes, als het zo ver is, moet ik dat toch opnieuw opzoeken. Alsof het zinvol is om dat van buiten te kennen.

1 like

Ik heb weer even goede moed voor school. Maandag heb ik een belangrijke en moeilijke toets, maar ik heb er zowaar een goed gevoel over. De rest van het jaar is ook nog te overzien ondanks de korte tijd die ik nog heb.

Ik ga echt zo blij zijn als ik alles heb gehaald!

2 likes

Gefeliciteerd! Hard werken wordt beloond. :heart:

Lekker bezig @anon69702710, zal wel heerlijk voelen! Hopelijk heb je de andere twee ook gehaald.
Zulke berichten motiveren mij ook weer extra, echt heel fijn om te lezen.

Nog 3 dagen! Ik ben naar m’n ouders gegaan en ga vanavond wat dingen op papier zetten en die boven het bad hangen en dan in bad leren haha! Is heel effectief

4 likes

Zou heel fijn zijn inderdaad!

Zelf moet ik nog twee weken.

Kei goed!

Ik heb afgelopen dinsdag m’n laatste verslag ingeleverd en ik weet nu echt niet wat ik met m’n tijd moet. Ik verveel mij echt en overweeg om nog een studie te gaan doen :roll_eyes:

2 likes

@Moet Haha heb je nu vakantie dus? Dan zou ik gewoon flink gaan solliciteren of lekker genieten van je vrije tijd. Maar een nieuwe studie kan ik je ook aanraden, ik vind het leuk. Meestal :stuck_out_tongue:

Ik ben al 2 dagen bezig met een opdracht die ik vanavond moet inleveren, maar ik weet niet of wat ik doe de bedoeling is. Mijn studiegenoten en ik zaten hier al weken tegenaan te hikken, omdat niemand de opdracht begreep. Antwoorden van de docent hebben we ook niets aan. Het is gewoon vaag.
Wat doen jullie in zo’n situatie? Ik ben al 2 dagen aan het typen, maar nog geen stap verder. Ik weet gewoon simpelweg niet wat er nu van me verwacht word en of wat ik doe juist is?

Duimen dat het zo blijft! Goed bezig wel, je vriend heeft overduidelijk een positief effect op dat vlak :stuck_out_tongue:

Ik heb zelden herkansingen hoeven maken bij mijn vorige studie, hooguit wanneer ik geen gebruik had gemaakt van de eerste kans. Maar deze zomer moet ik sowieso 2 vakken herkansen, vrees dat het er 3 gaan worden met bovengenoemde opdracht erbij. Ik baal daar echt van, ik kan die druk van het móéten halen echt niet aan. :frowning:

@En_17_Anderen heb van m’n master idd vakantie, maar zomervakantie van werk is pas over 4 weken. Ik werk nu 4 dagen per week en volgend schooljaar 5

Succes nog even!

Lastig! Ik zou er denk ik toch mijn eigen draai aan proberen te geven en iets afleveren dat naar jouw idee ergens op slaat, maar dat is zo lastig. Krijg je er nog een herkansing voor?

Ik moet nu nog:

• Opdracht (individueel) - deadline 25 juni - 2EC
    Ben ik best wel ver mee, wil ik dinsdag af maken
  • Engels groepsopdracht - deadline 25 juni - 1EC
    Moet ik nog iets voor doen dat niet veel tijd kost, gaan we vrijdag voor zitten samen
  • Groepsopdracht - deadline 25 juni (rapport) + 28 juni (adviesgesprek houden) - 4EC
  • Tentamen 1 - 28 juni - 3 EC
  • Tentamen 2 - 29 juni - 3EC

Alles moet makkelijk lukken, maar die groepsopdracht… We moeten nog heel erg veel, maar een groot deel van mijn projectgroep heeft echt peper in hun reet nodig. Zo ontzettend laks. Sommige mensen hebben tienduizend herkansingen, dus dat groepsproject is hun allerlaatste prioriteit. Ze hebben een beetje de ‘komt volgend jaar wel’-mentaliteit.

Heel kut voor mij, want ik MOET nu alles halen omdat ik alle EC nodig heb om aan mijn minor te beginnen. :disappointed:

Heel veel succes met de laatste opdrachten/tentamens, ik hoop met je mee dat het lukt om je groepsgenoten te motiveren! Hoewel ik altijd best fijne groepjes heb gehad tijdens mijn studie, blijven groepsopdrachten gewoon vervelend, omdat je afhankelijk bent van anderen.

De laatste loodjes wegen echt het zwaarst! :cry:

6 likes

@Pantalones Succes! Klote zeg die groepsgenoten, zeker als er voor jou nog extra druk achter zit. Hopelijk zijn ze snel een beetje te motiveren.

Ik moet zelf nog twee toetsen, waarvan het er bij een erop of eronder is.
En waarschijnlijk heb ik halverwege juli nog een herkansing, maar ik moet de officiële uitslag nog even afwachten vanavond. Voor mij geldt hetzelfde, als ik een van deze laatste toetsen niet haal dan kan ik mijn planning van volgend jaar niet uitvoeren. Pff echt zoveel druk staat erop.

1 like

Deze week 2 bepalende assessments. Als ik deze haal kan ik gaan afstuderen. Spannend

6 likes