Vind het helemaal kut dat docenten soms zo slecht uitkomen met tijd en wat ze willen vertellen. Dan hebben ze 20 sheets en de laatste 15 worden afgeraffeld
Hoeveel studiepunten kan je in een jaar maximaal halen? Ik heb er 60 nodig voor mijn P maar ik vraag me af of er dan ruimte is dat ik ook bepaalde dingen niet kan halen en toch aan mn studiepunten kom
Ja moet je even kijken naar wat de bsa is voor jouw opleiding. Als je die haalt mag je door naar jaar 2, en kun je later de vakken halen die je nodig hebt voor je p. Tenminste, op hbo is dat zo
Als het goed is heeft jouw uni wel documenten beschikbaar waar precies staat hoeveel punten je moet halen om door te mogen naar het tweedejaar zodat je wel een positief studieadvies haalt. Maar het aantal kan verschillen per opleiding / universiteit.
Omgggg ik weet dus niet of ik wel of niet mn P cum laude heb gehaald en dat komt door bepaalde clusters en omdat ik 1 zin in het OER niet weet hoe ik die moet interpreteren. Mijn tutor wist het ook niet en examencommissie wacht ik al n halve week op. Vertel het me gewoon
Mocht iemand willen meedenken let me know
Er zijn dus twee dingen waardoor je niet weet of het zo is of niet. Je zou die OER-regel hier wel kunnen droppen dan kunnen mij ook mee-interpreteren.
En bij ons heb je clusters en je mag bij elk cluster bijv 1 punt halen tussen de 5 en 5.5 en heb je alsnog je studiepunt bijv. Dus ik denk dat de compensatieclusters daar vooral voor zijn.
Als ik per cluster het gemiddelde uitreken, en dan weer het gemiddelde van de clusters kom ik op 7.993 dus te weinig.
En als ik alle punten optel en deel door t aantal tentamens kom ik op 8.008
Gezamenlijk gemiddelde dan zou ik denken eerst het gemiddelde cijfer per cluster berekenen, die bij elkaar optellen en dat gedeeld door het aantal clusters die meetellen.
Shit ja dan heb ik het dus NET niet
Ik ging er niet eens van uit he tot een klasgenote het zei en nu ben ik doodnerveus
We zullen het zien. Ik hoop dat ik geen gelijk ga hebben.
Het maakte me eerst niet uit, maar op 0.07 (…) niet halen is echt kut Examencommissie zal wel denken die meid komt 3 maanden later hiermee ineens
Hoeveel uur kunnen jullie werken naast een voltijd master? Ik doe nu een research master met een studielast van 40 uur per week. 1 dag per week werk ik in de ggz (meestal een weekenddag). Nu heb ik ook nog een uitnodiging voor een gesprek gekregen voor de functie student-assistent bij een interessante master bij mij op de uni, zou ongeveer 6 uur per week zijn. Ik weet nog niet hoe dit opgedeeld is (vaste dagen of flexibel ofzo), maar zou dat te doen zijn? Minimaal 14 uur per week werken naast 40 uur studeren? Voor het geld hoef ik die student-assistent functie niet te doen want aangezien loonheffing aanstaat bij mijn andere baan, houd ik misschien 180/200 ervan over per maand. Denk alleen wel dat het goed op mijn cv staat? Wil ooit misschien nog hbo docent worden op de opleiding social work die ik zelf ooit heb gedaan, zulke baantjes zijn dan altijd goed. Maar vind de master ook wel lastig en intensief. 🥲 dilemma’s dilemma’s.
Ga het sollicitatie gesprek wel gewoon doen denk ik, want zijn nog 3 andere kandidaten dus misschien word ik het niet eens.
Ik werk 20-25 uur maar dat is echt killing. Ik zou denken dat 12-15 uur wel de max is voor een chill leven. Bijv 1 weekenddag en 1 of 2 avonden.
Jaa precies maar ik denk dus dat het eerder 3 x 2 uur is ofzo dan 1 dag die hele 6 uur. Weet niet wat ik fijner vind daarin… moet dat echt even vragen maandag. En of ik dat zelf een beetje kan indelen. Volgens mij is een deel ook modereren van colleges, dus dan kan dat sowieso niet flexibel.
Voor iedere voltijd studie staat 40 uur op papier, dus zou vooral kijken of je dat er daadwerkelijk aan kwijt bent. Ik heb 3 colleges per week en ben niet zo’n voorbeeldstudent die leerstof helemaal bijhoudt of alles leest en ik werk er 24 uur naast. Is nu met scriptie (en ook nog vakken) wel goed plannen, maar het is te doen. Als ik een volle week aan colleges zou hebben zou ik dat niet doen
Ohja ik heb trouwens wel gewoon genoeg vrije tijd, dat zou ik ook altijd onthouden dat je dat misschien niet/minder hebt als je meer gaat werken
Ik werk ongeveer 8 uur per week naast mijn master (1 hele dag) en dat vind ik wel de max. Meer zou op zich kunnen, maar ik wil ook genoeg tijd overhouden om te relaxen en leuke dingen te doen en dat gaat zo nog prima!
Ja klopt! Vind ik nu nog lastig inschatten, alles wat ik over kan slaan qua lezen sla ik over dus nu kom ik nog zeker niet aan die 40 uur maar vanaf december heb ik een research internship en moet ik dus een onderzoek schrijven. Wellicht dan wel 40 u kwijt. Nu nog niet… maar houd idd ook wel van luieren.
Lastig. Maar goed, eerst gesprek maar voeren. Wie weet word ik wel niet eens aangenomen. Zijn 4 kandidaten in totaal voor 1 plek.
Lijkt me wel heel erg leuk om te doen! Maar stress een beetje qua tijd en of het niet teveel wordt.
Tijdens mijn hbo werkte ik gemakkelijk 2/3 dagen per week. Is nu wel anders, studeren kost me nu wel meer tijd. Maar misschien is dat alleen wennen omdat het een andere manier van studeren is.
Ja ik dus minder tijdens hbo omdat ik toen veel colleges had haha. Kun je langer over je master doen? Vast wel toch? Ik wil hem gewoon in een jaar doen naast 24 uur werken, maar heb wel voor mezelf bedacht dat als het niet lukt, dat ik er dan liever wat langer over doe dan dat ik mezelf compleet de naad uitwerk. Mijn functie is ook voor minimaal 24 uur en vind werkervaring en mogelijk iets langer over mijn master doen veel waardevoller dan geen relevant werk en binnen een jaar afstuderen. Dat is misschien ook iets om mee te nemen in je overweging!
Op zich zou dat kunnen maar de master(s) die ik op se planning heb staan nemen dus al 3 jaar in beslag, meer dan genoeg haha
Nouja ik ga eerst het gesprek a.s. maandag maar afwachten… en hun beslissing, wie weet wordt ik het niet eens. Dan hoef ik nergens over na te denken
Ik denk dat ik een uitzondering ben maar ik heb mijn pre-master en tot nu bijna mijn 1e blok van de master afgerond naast een 32-urige werkweek.
Nu heb ik ook heel veel geluk dat ik een hele flexibele werkgever heb die mij ook ruimte geeft om onder werktijd opdrachten te maken e.d.
Maar als ik de keuze heb zou ik minder willen werken, maar dat kan niet zonder behoud van salaris en mijn huidige functie die ik weer wil behouden voor mijn opleiding.
Daarnast ben ik single met een appartement e.d en heb ik geen financieel vangnet inde vorm van een partner bijvoorbeeld om structureel minder te gaan werken.
We gaan zien hoe het gaat lopen…