Ik krijg uiterlijk woensdag twee tentamencijfers terug. Uiterlijk woensdag. Kan dat echt niet aan hahaha. Zeg gewoon woensdag. Of een andere dag, ook prima, maar nu kan het maandag, dinsdag of woensdag zijn. Echt die stress joh. En dan nog twee cijfers ook
Ik heb eind van de maand mijn eerste tentamen
Ik heb geen idee hoe ik dit moet voorbereiden,ik hoor zoveel verschillende verhalen over de moeilijkheid.
Ik weet ook niet goed waar ik moet beginnen om te leren, heb zoveel bronnen waar informatie staat.
Iemand tips?
Beginnen met een planning! Precies uitschrijven wat je moet leren en waar dat staat, alles uitprinten of de boeken hebben
Kijk wat er in de leerdoelen staat. Dat is wat je moet kunnen/weten om dit vak te halen.
Wat mij altijd helpt is een samenvatting maken. Dat kun je aan de hand van de leerdoelen doen. Als er bijvoorbeeld staat ‘kan uitleggen hoe xyz werkt’, dan zoek je op hoe xyz werkt en vat dat samen.
Een oefententamen kan je een goed beeld geven van hoe gedetailleerd de vragen zijn. En is het een open vragen-tentamen of multiple choice? Zijn het vooral kennisvragen of inzichtvragen?
Succes!
Dank jullie wel, ook @Luzarl
Het zijn 40 meerkeuzevragen met een mix van theorievragen en toepassingsvragen.
Ik ga morgen weer aan de slag!
Ik krijg vandaag cijfers terug en ben helemaal zenuwachtig. Echt dikke stress altijd op zulke momenten. Vooral omdat je niet weet of ze de bom om half 9 droppen of pas aan het einde van de dag
Edit: jaaaaa alles gehaald!!
Mijn verzoek verlenging prestatiebeurs enzo is goedgekeurd, maar nu staat er ineens dat ik 1500 euro teveel studiefinanciering heb betaald en dat ik terug moet betalen… my god wat is dit nou weer
Ohhh altijd die ellende he met Duo als je één studie doet en die in vier jaar afrond dan gaat het goed, maar het hoeft maar net iets anders te gaan en Duo maakt er een puinhoop van
Jaa jeetje wat een drama… geef me dan geen extra geld
Voor je 2e vraag: evt vragen naar studiebelasting, mogeijheden om traject versneld doorlopen bijvoorbeeld. Iets in deze richting wellicht?
Succes!
Is natuurlijk wel afhankelijk van de opleiding:
Als je een beperking hebt wat je vooraf moet regelen.
Als je al vroeg tijdens je opleiding stage moet lopen onder welke voorwaarden en wat zelf regelen
Zaken die je vooraf al moet aanschaffen
Groepsgrootte indeling klassen (bijv. doen ze op leeftijd /achtergrond)
Hoe vangt het schooljaar aan introductie? Lessen op locatie?
Soms wil ik toch nog een keer de selectie voor luchtverkeersleider proberen. Maar daar zit dus zo’n assessment in waarbij je iets in groepsverband moet doen in het Engels en dan denk ik alweer joe laat maar. Als ik weet dat ik Engels moet praten én dat mensen dat kunnen horen/daarbij op me letten, dan klap ik echt compleet dicht en krijg ik gewoon helemaal een blackout en weet ik de meest simpele Engelse woorden al niet eens meer
Zou je het niet willen proberen? Dan weet je ook wat het precies inhoudt en misschien valt het wel mee en gaat het veel beter dan je verwacht!
Ze zullen toch ook naar andere vaardigheden en resultaten kijken en je niet op 1 onderdeel afwijzen als dat op dat moment niet lukt? Zou je het met een (bijles)leraar kunnen oefenen?
Zou toch zonde zijn als het altijd door je hoofd blijft gaan dat je het toch een kans had willen geven.
Ik heb zo zoomoverleg met een docent en hij heeft geen zoomlink gestuurd en vind het altijd zo kut om daar dan over te moeten mailen en het te formuleren zonder dat ik onaardig overkom 🥲
Niet te moeilijk over denken hoor, je kunt bijv. dit sturen:
"Goedemorgen,
Zou u mij de zoomlink nog kunnen sturen, alstublieft?
Alvast bedankt!
Met vriendelijk groet,
Baron"
Verzonden haha
Ik heb een 8 voor mijn laatste project gehaald en dat had ik echt totaaaal niet verwacht, heel fijn. Nu nog assessment en na de zomer stagelopen!!!
Megachille scriptiebegeleider
Laatste loodjes wegen zoo zwaar. Woensdag en vrijdag een toets. Vak van vrijdag best interessant en moet wel goed komen. Vak van woensdag vind ik heel saai en kom ik lastig doorheen. Ben ook echt helemaal kapot en gestrest. Leren ervoor lukt amper, komt gewoon niet binnen, vooral omdat het iets van 30(?!?) artikelen erbij zijn die deels verschillende resultaten hebben en dan moet ik dus onthouden en weten welke uitkomsten uit welk artikel komen en dat het bij de ene op die manier zit en bij de andere op een andere manier maar wel dezelfde constructen behalve dan verschillende mediators. Zo ingewikkeld. En saaie onderwerpen.
Ik wil gewoon vakantie en geen herkansing maar leren lukt echt niet voor deze pff.
Heb helaas geen tips, maar herken je struggles echt precies. Heb woensdag een tentamen maar mijn motivatie was afgelopen week echt ver te zoeken waardoor ik amper wat daadwerkelijk onthouden/geleerd heb. Ik heb echt moeite om door te zetten als ik iets niet snap. Moed zakt echt in de schoenen.
Maar ik zal woensdag voor je duimen en hopelijk kun je herkansingloos de zomer in!