Ja niks eigenlijk haha. Je moest ook zelf een onderwerp verzinnen, dus er is niet echt een duidelijke opdracht. Vind het vooral lastig dat ik het alles behalve juridisch moest benaderen en dat doe ik dus nooit haha
Ik ben nu bezig met een vak waarbij ik alle vrijheid heb gekregen qua onderwerp, onderzoeksmethoden en eindproduct. Ik had door omstandigheden (buiten mijn studie) een superlastige start, maar nu zit ik er helemaal in. En ik vind het zoooo leuk en interessant waar ik mee bezig ben!
Het enige kutte is dat de deadline eraan zit te komen en ik mezelf dus de hele tijd keihard moet afremmen, omdat ik voor allemaal dingen die ik graag zou willen gewoon bij lange na geen tijd (meer) heb. Zo jammer! Ik maak een podcastaflevering (in combinatie met een mini paper) omdat dat zo goed past bij het onderwerp en ik moet over een paar dagen echt gaan beginnen met monteren, anders komt het nooit af. Zit ik dan in de bieb: OEH dit artikel past hier vast ook nog goed bij. OH met wat diegene in mijn interview zegt kan ik ook nog die andere invalshoek toevoegen. AH eigenlijk wil ik nog een kort expert interview toevoegen. Persoon X is perfect hiervoor maarja ik heb wel een ingang bij persoon Y. Wacht hoe ga ik dat allemaal doen??? Dus ik heb afgesproken met mijn mentor (soort van mijn plan coach, heeft verder niks met mijn studie zelf te maken) dat ik eerst zorg dat het 95% af is en dan nog kijk hoeveel tijd ik over heb voor al die andere dingen. Maar dat is dus heel erg tegen hoe ik ben in haha. Het is dus nu allemaal leuk, maar fucking vermoeiend.
Ik krijg vrijstelling voor mijn minor dus geen studievertraging, financiële problemen. Zo heerlijk.
Superfijn! En terecht ook overigens. Wanneer verwacht je nu af te studeren? Kan me nog herinneren dat je destijds nog met je oude studie bezig was #nostalgie haha
Als het goed is ben ik over een jaar klaar!
Ten eerste: wat een domme, onderontwikkelde lul is R. Dat staat vast.
Maar wat ook vaststaat is dat je nog 4 weken met hem moet samenwerken en dat je zijn kennis op dit moment eigenlijk ook nodig hebt. Ik zou het daarom toch echt nog die 4 weken met hem uitzingen en hem eventueel daarna nog even vertellen hoe onprofessioneel en belachelijk zijn werkhouding is.
Om het voor je/jullie zelf makkelijker te maken: zouden jullie niet 1 of meerdere vaste momenten in de week kunnen afspreken waarop jullie contact hebben?
Misschien is via app dan niet zo handig, maar bijvoorbeeld via Zoom ofzo zodat jullie even allemaal tegelijk aanwezig zijn en op dat moment de vragen en opmerkingen kunnen bespreken die er zijn? Dat is denk ik efficiënter en bespaart jou stress als je tijdens of na je werk nog allemaal appjes moet doorlezen hierover, en zeker als dit allemaal door zou moeten gaan tot half 10 ‘s avonds. (Wat ik overigens ook belachelijk vind)
En over het onderwerp, dit kunnen jullie dan misschien ook in zo’n wekelijkse meeting bespreken waarbij iedereen even wat ideeën kan inbrengen, zodat jullie gezamenlijk tot een onderwerp kunnen komen.
Ik denk in elk geval dat het goed is de komende 4 weken zo weinig mogelijk aandacht te besteden aan het kinderachtige gedrag van deze vent, niet in de aanval te gaan en duidelijke afspraken te maken. For the sake of het cijfer dat jullie hier (neem ik aan) op krijgen.
Zodra het is ingeleverd kun je altijd je zegje nog doen.
Ah ja, dat is dan gelukkig voor hem maar als je die tijd niet hebt overdag zou ik daarin ook gewoon mijn grenzen aangeven en duidelijk zeggen dat als er verderop in de week nog vragen/opmerkingen zijn die niet super urgent zijn, deze gewoon kunnen worden besproken tijdens de Teams meetings.
Anders word je er echt gek van op den duur, je bent overdag al zo druk bezig en jij hebt niet de luxe die hij wel heeft van tijdens werk ook met studie bezig kunnen.
Veel succes nog even met de opdracht, het gaat vast goedkomen en dat feestje na afloop lijkt me meer dan verdiend
Hello, ik heb een vraag: ik ben opzoek naar een goede tentamentraining om m’n faalangst een beetje de baas te zijn. Wil echt alles op alles zetten om m’n P te halen voor 31 augustus. Heeft iemand hier in dit topic een aanrader?
Oeh goed punt, dankjewel. Ga morgen even op onderzoek uit.
Denk dat het een combi is van faalangst en time management.
Doordat ik een LOT volg, heb ik al best wel wat moeten vragen van m’n SLB’er. Dus wil liever geen beroep op haar doen.
Om hierop terug te komen; ik ga mezelf inschrijven en ik kijk er nu al naar uit
Ik heb een mail van duo gekregen dat ik moet bewijzen dat ik collegegeld moet betalen en daarvoor allemaal bewijsstukken moet inleveren, weet iemand waar zoiets voor is? Ik studeer, natuurlijk moet ik betalen
Zal wel mee gefraudeerd worden en dat je het daarom moet bewijzen.
Wow huh? Dat is echt niet oke hoor. Een 7 is prima en als je er niet met de pet naar gooit kan dat toch nooit ineens een 5 worden? Zeker niet als je twee maanden geen begeleiding hebt gehad. Zeker aankaarten bij school!
Waarmee gefraudeerd?
Heh? Maar hoe kan je begeleider bepalen dat er te weinig groei is als ze je in de tussentijd niet heeft meegemaakt?
Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan! Desnoods kijken of je het bij de examencommissie kan aanvechten. Ik weet dat mijn school wel eens stages toch voldoende heeft beoordeeld als een student dit zo kon motiveren.
Leuk! Ik ben inmiddels twee jaar bezig met een bachelor naast mijn baan. Ik doe het in deeltijd, dus ik ga er 6 jaar over doen in totaal. Het is soms zwaar, maar ik geniet er ook echt van. De stof interesseert me echt heel erg, dat maakt het makkelijker.
Ik heb deze week een tentamen en de docent heeft voor dat vak een heel boekwerk aan stof beschikbaar gesteld. Echt 500 pagina’s. Vervolgens zegt hij dat dat geen leerboek is en dat je uit mag gaan van je collegeaantekeningen en de powerpoints. Nou hele geruststelling. Stelt die man vervolgens een oefententamen beschikbaar met vragen die ik aan de hand van de sheets en mijn aantekeningen nog niet bijna kan beantwoorden, maar de antwoorden zijn ook niet te vinden in die handleiding. Echt hallo, hoe moet ik dit gaan doen? Ben geen tovenaar
Kun je geen samenvatting vinden van het boek? Of anders met medestudenten afspreken dat.iedereen een deel samenvat?
Nee het is echt een boekwerk met een hoop artikelen, jurisprudentie en delen van boeken erin gefrot. Maar heb iemand gevonden die dit vak vorig jaar deed en die stuurde een vraag die zij had en ze zei dat haar tentamen door hoe het nu met corona in elkaar zit totaal niet vergelijkbaar is met dat oefententamen waar ik stress van krijg. Dus ik ben enigszins gerustgesteld haha
Kan je de docent niet mailen met je vraag of is het eentje die nooit antwoord geeft? Ik had waarschijnlijk allang een gefrustreerde mail gestuurd haha.