Uitloop is echt totaal normaal joh, maakt je helemaal geen screw up! Toen er nog geen boetes op lagen deden mensen makkelijk 8 of 10 jaar over een opleiding, dus 5 jaar over een vierjarige opleiding stelt echt niks voor. En hoe langer je studeert hoe korter je hoeft te werken
Het is een moeilijke opleiding, als er al wat kleine dingen tegenzitten wordt het moeilijk om de vier jaar te belopen.
Ik heb ook langer over mijn studie gedaan. Maar mijn mantra is dat je niet alles tegelijk kan doen, en tijdens mijn studie waren er op verschillende momenten zoveel dingen aan de hand die dan prioriteit hadden. En ik heb in die periode ook geleerd op mezelf te wonen, hoe om te gaan met stress, leren doorzetten etc etc. Dus ik vind het nu oké.
Is toch 50% korting volgend jaar, misschien ook als je voor 1maand moet betalen?
Lijkt me wel eigenlijk
Ik studeer in oktober af, mijn voordeel is dan alleen 50% korting voor 2 maanden. Zo zuur dat in deze regelingen zovaak studenten buiten de boot vallen. Want voor de 500 euro moet je weer voor augustus een diploma halen
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, daar heb ik veel aan. Omdat ik SJD ga studeren was ik benieuwd naar ervaringen. Vind het heel spannend nog.
Hier even een reminder dat Mark Rutte 8 jaar over zijn studie geschiedenis schijnt te hebben gedaan en Jesse Klaver is begonnen op het mbo.
Het maakt niet uit hoe lang je over iets doet, alles is mogelijk!
Stresssss. De deadlines vliegen me opeens om de oren en moet allemaal tegelijk onderwerpen en invalshoeken voor artikelen bedenken Had ik nou maar meer in de meivakantie gedaan…
Is altijd achteraf
Kunnen we je helpen met onderwerpen/invalshoeken?
Ja, we leren er nooit van hè?
En lief! Ik moet (fictief) voor het Parool een achtergrondreportage schrijven over jongerencultuur in Amsterdam, best specifiek dus… Maar dan wel een eigen invalshoek erbij. En daarnaast een vrij achtergrondartikel met eigen onderwerp en eigen medium naar keuze, maar daar heb ik zelf nog niet eens over nagedacht. Voor een ander vak moet ik ook een blog schrijven over een gebeurtenis die je zelf hebt meegemaakt, maar dat komt wel in orde.
Jongerencultuur in Amsterdam: drillrappers uit Amsterdam zuidoost!!
Daar zijn best veel artikelen al over geschreven recent geloof ik!!
Heel leuk!
Nou ja zeg ik heb precies vandaag besloten te stoppen met het zoeken naar een stage en in september te beginnen met een minor, krijg ik nu 3 mailtjes over mogelijke stages
Mijn voltallige studiegroepje heeft blijkbaar een samenvatting gevonden op stuvia die zo enorm handig is. Dus zover fijn dat ze mij dit achteraf verteld hebben, draagt echt bij aan het groepsproces.
Ten 2e: ik.vind die samenvatting gewoon niet meer op stuvia?? Op naam niet, op titel niet, op uni niet en op premaster niet.
Ik moet een empirische paper schrijven en vind het zo lastig. Laat me lekker juridisch onderzoek doen.
Pff nou lekker aardig dat ze dat pas achteraf vertellen. Bij mij gebeurde dat soort dingen ook vaak dus op den duur deelde ik zelf ook niks meer aan samenvattingen/verslagen en hield ik lekker alles voor mezelf .
Ik heb morgen een afstudeerdeadline en er zoveel paniek in de WhatsAppgroep van m’n afstudeergroepje. Echt heerlijk. Krijg echt zo’n groepsgevoel van die gezamenlijke paniek om hoelaat die deadline nou eigenlijk is.
Eind van de maand is de aanmelddeadline voor de master die ik wil doen, en ik ben vastbesloten om vandaag mijn motivatie af te maken! Ik kan mijn daadwerkelijke motivatie best goed verwoorden denk ik, maar het stukje veren-in-eigen-reet vind ik toch lastig altijd…
Ik heb een paper moeten schrijven die nu geheel op papier staat, maar ik moest het op een heel andere wijze schrijven dan ik gewend ben. En nu durf ik het niet in te leveren omdat ik bang ben dat het echt poep is. Heb al een taalcheck gedaan, zou verder niet weten wat ik nog anders kan doen. Zal ik het inleveren of nog laten liggen en er morgen ofzo nog een keer naar kijken?
Wat verwacht je morgen nog te kunnen/willen aanpassen t.o.v. vandaag?
Zijn er criteria die je kunt afvinken die je hebt gevolgd tijdens het schrijven? Wellicht nog een keer de opdracht naast je paper leggen ter vergelijking?
Veel meer kun je denk ik niet doen.
Succea met inleveren!