Ik doe een master met ongeveer 30 andere studenten (hierdoor is het bijv. ook mogelijk om
mondelinge tentamens te doen via skype) maar dit programma wordt nu zover ik weet door de hele faculteit ingezet.
Ik weet niet hoe ze dat qua kosten doen maar ik weet wel dat ze vertraging zo veel mogelijk proberen te voorkomen omdat anders alle studenten die vertraging hebben zich gaan beroepen op het profileringsfonds en dat is ook een dure grap.
*Als jij trouwens bang bent voor de kwaliteit, ben ik bang dat we nu tentamens maken waarvan later misschien gezegd wordt dat het toch niet voldoet aan de kwaliteitseisen ofzo en dat qe dan alsnog volgend jaar terug mogen komen.
Bij mijn studie geven ze dus trouwens (nog voor corona) ook take home tentamens/opdrachten waarvan ze dus weten dat studenten gaan samenwerken maar dat is niet erg/daar is de opdracht op gemaakt/doet niet af aan de kwaliteit van de toetsing. Dat lijkt me het beste maar ik snap dat je dan weer meer nakijktijd hebt.
Het zou dus niet eens in mij opkomen om een tentamen door een ander te laten maken maar ik ben ook echt een enorme schijtert wat spieken betreft.