Studietopic

Ik doe een master met ongeveer 30 andere studenten (hierdoor is het bijv. ook mogelijk om
mondelinge tentamens te doen via skype) maar dit programma wordt nu zover ik weet door de hele faculteit ingezet.
Ik weet niet hoe ze dat qua kosten doen maar ik weet wel dat ze vertraging zo veel mogelijk proberen te voorkomen omdat anders alle studenten die vertraging hebben zich gaan beroepen op het profileringsfonds en dat is ook een dure grap.

*Als jij trouwens bang bent voor de kwaliteit, ben ik bang dat we nu tentamens maken waarvan later misschien gezegd wordt dat het toch niet voldoet aan de kwaliteitseisen ofzo en dat qe dan alsnog volgend jaar terug mogen komen. :flushed:

Bij mijn studie geven ze dus trouwens (nog voor corona) ook take home tentamens/opdrachten waarvan ze dus weten dat studenten gaan samenwerken maar dat is niet erg/daar is de opdracht op gemaakt/doet niet af aan de kwaliteit van de toetsing. Dat lijkt me het beste maar ik snap dat je dan weer meer nakijktijd hebt.

Het zou dus niet eens in mij opkomen om een tentamen door een ander te laten maken maar ik ben ook echt een enorme schijtert wat spieken betreft.

@vitaminwater @Dombo Ik heb nog een 8,0 gehaald voor mijn verslag! Dus dankjewel voor het lezen/geven van feedback :blush::two_hearts:

11 likes

Netjes!

1 like

Wat goed!

1 like

Groepsproject gaat echt dramatisch hierā€¦ Morgenavond is de deadline en er moet nog idioot veel gebeuren, ik ben de enige die stress lijkt te hebben en voel me zoals gewoonlijk weer de zeikmoeder in die groepsapp. Niet dat dat me veel boeit, want blijkbaar is dat nodig. 1 iemand negeert al 2 weken lang terwijl ze wel alles gelezen heeft, heb haar nu afgebrand in die app en als ze nu weer skipt haal ik haar naam van het voorblad. En de anderen reageren ook zoooo traag. Ik ga niet alles nog last-minute doen en ik doe niet aan nachtwerk, dus dan zoeken ze het maar uit. Dit herkansen zou wel mega kut zijn, want volgend blok begint gewoon een nieuw groepsproject met deze zelfde mensen :triumph: :triumph:

Ik zou de docent proberen op te bellen op een schappelijk tijdstip als je het nummer hebt/kan vinden. En de situatie gewoon netjes uitleggen dat jij wilt weten waar je aan toe bent i.v.m. de mogelijkheid tot herkansen.

1 like

Kan je je niet gewoon voor de zekerheid aanmelden voor dat feedbackgesprek en erbij melden dat je dit voor de zekerheid doet, in afwachting van je cijfer etc? En als het je geruststelt eventueel nog een mailtje er achteraan naar het secretariaat.

Ik zou verder niet zo stressen overigens, als je het netjes hebt aangegeven via de geƫigende kanalen wordt er naderhand heus wel een mouw aan gepast als de docent zelf niet op tijd was. Het is echt megadruk nu voor docenten die ineens online moeten lesgeven, waar studenten dan vaak (begrijpelijk) ook nog allerlei extra vragen en opmerkingen over hebben, en dit vaak ook nog moeten combineren met de zorg voor hun eventuele kinderen. Daarnaast heeft mijn universiteit in ieder geval alle termijnen voor het aanleveren van cijfers, regelen van inzages etc totaal laten gaan.

1 like

Het is aan jou wat je met advies van anderen doet hĆØ, maar brutalen hebben vaak wel de halve wereld en weten vaak waar ze aan toe zijn. Ik heb deze rare periode al vaak genoeg gehad dat studenten mij op een minder gebruikelijke manier contacteerden en ik neem ze dat niet het kwalijk. Veel dingen zijn atm onduidelijker dan sta ik ze graag te woord.

2 likes

Op het gebied van onderwijs doe ik het graag op zā€™n Cyrus en daar horen soms fitties bij. Maar voor jezelf opkomen is misschien nog een waardevollere les die je kan leren dan het diploma waarvoor je de schoolbanken in bent gedoken.

4 likes

Ik heb ook zoā€™n vak, standaard hoorcolleges van 3:45 uur zonder pauze :sob: vind het lastig om wekelijks die opname te bekijken, omdat je gewoon weet dat tegen het einde vd opname ofwel je hele ochtend ofwel je hele middag voorbij is

1 like

Ik ben vorige week begonnen met mijn thesis en ik krijg echt zoveel stress door studiegenoten die al meer hebben gedaan dan ik/al weten wat ze precies gaan onderzoeken :sweat_smile:

Ik heb binnenkort mā€™n eerste online tentamens en ik zie er nu al tegenop. Omdat de tentamens in maart niet doorgingen zijn ze in dit blok gepland, terwijl ik nu met een scriptie ben begonnen en daarnaast nog een ander vak heb. Ik ben ook zo iemand die alweer alle details compleet vergeten is van de vakken van maart dus mag ik de komende maand voor drie tentamens gaan studeren plus nog wat scriptie deadlines.

Hoe pakken jullie het thuis studeren aan? Ik krijg zo weinig gedaan met allemaal geluiden om me heen. En het is zo veel makkelijker om even iets anders te gaan doen in plaats van als ik in de bieb zou zitten. Echt totaal niet efficiƫnt allemaal, plus ik heb super veel te doen dus heb de tijd ook echt nodig.

is er iemand die ooit in bezwaar is gegaan tegen een beslissing van de examencommissie? Ik wil namelijk een extra herkansing, maar ben afgewezen omdat er geen sprake is van een force majeure. Maar het is het laatste vak dat ik moet afronden voor mijn opleiding, zonder dit tentamen kan ik in september niet beginnen aan mijn master. Weet iemand hoe soepel ze hiermee zijn?

Ik weet dat aan de UvA je een extra her kan krijgen als het je laatste vak is dat je nog moet halen (zoals bij jou dus), ik geloof dat je dan wel een 5 gehaald moet hebben voor de andere kansen. Maar als je een een andere uni studeert heb je daar waarschijnlijk niks aanā€¦

Ik denk dat je dit beter aan een studieadviseur kunt vragen want dit is overal zo anders. Bij mijn uni krijg je altijd een derde kans als hier sprake van is zolang je maar van alle reguliere gelegenheden gebruik hebt gemaakt (ook al heb je een 1 gehaald).

Bij mij is het inderdaad ook zo dat je minimaal een 4 of 5 moet hebben gehaald op beide tentamens. Maar ik heb een 3 en een 4,5ā€¦ Verder heb ik wel eventueel een doktersverklaring, maar ik weet niet hoe erg ze gaan zeuren om die 3 die ik heb gehaald.

@Flamoes Mijn studieadviseur weet dus vrijwel niks over dit onderwerp :disappointed:

Heeft iemand al wat gehoord van die drie maanden extra reisrecht? Ik moet mijn ov MORGEN stopzetten (rip) en heb nog steeds niks gehoord.

Ik lees net een bericht in wjekw dat de rechtenfaculteit van Leiden denkt dat ze het hele eerste semester online gaan doen. Ik werd daar voor het eerst in deze periode echt even verdrietig van. Ik begin als ik wordt aangenomen in september met een master in Leiden en ik had me er zo op verheugd. Ook op het sociale aspect dat zo helemaal wegvalt en het onderwijs is gewoon zo veel minder leuk online. Ik vind mijn master nog een jaar uitstellen ook wel weer heel wat, dus ik ga maar als een gek duimen dat het onderwijs gewoon door kan gaan.

4 likes

Snap heel goed dat je daar even verdrietig van werd. Het is zo anders dan we gewend en zeker als je aan iets nieuws begint is dat sociale aspect zo belangrijk.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen met ā€˜mijnā€™ master. Ik hoor over een maand of ik ben aangenomen voor een buitenlandse master. Op dit moment weet ik nog niet of ALS ik word aangenomen:

• het onderwijs doorgaat en zo ja, op wat voor manier
  • ik naar Denemarken mag verhuizen
  • mijn studiebeurs doorgaat
  • alle introductieactiviteiten doorgaan

Maar tot die tijd ben ik bezig met afstuderen dus beter maak ik me niet teveel druk. Morgen is de deadline voor mijn scriptie, maar ik ben nog lang niet klaar helaas. Ik heb met mijn begeleider afgesproken dat ik hetgene dat morgen af is inlever en dan doorwerk. Ik krijg dan eind mei feedback op het ingeleverde en dan lever ik het compleet in bij de herkansing (8 juni) en hoop ik dat ik het haal. :crossed_fingers:t2: Bij ons haalt maar 25% of 40%, afhankelijk van wie je het vraagt haha, het de eerste keer dus dit is wel heel spannend voor me.

Ik wil echt alleen nog maar huilen. Ben al 3, 5 maand bezig met goederenrecht en het dringt maar niet tot me door. Ik voel me zo ontzettend dom en heb het gevoel alsof ik net zo goed niets had kunnen doen, kan mā€™n vinger er ook niet opleggen wat ik niet snap want heb elke keer van alles fout. Deze donderdag heb ik mondeling tentamen ipv multiple choice zoals normaal. Zo kak allemaal.