Het lijkt geen PMS te zijn maar wel iets hormonaals ivm stoppen met de pil vanwege het patroon in de klachten. Moet nu naar het ziekenhuis voor verdere diagnostiek. We gaan het zien, hopelijk is het onschuldig en makkelijk te verhelpen.
Pfoe je klachten klinken heftig, fijn dat er aandacht voor is en er verder onderzoek komt. Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt, veel sterkte de komende tijd!
Lief, dankjewel! Ik vind het allang fijn dat het serieus wordt genomen en dat ik niet word afgescheept met hoort erbij of ga maar weer aan de pil. Ik kan ook al redelijk snel terecht in het ziekenhuis dus hoef geen weken rond te lopen gelukkig.
Ik ben nu bijna 3 maanden gestopt met de pil en ik merk nog weinig verschil met toen ik wel de pil slikte. Ik heb hem meer dan 13 jaar geslikt. Het enige verschil is dat ik nu overal wat puistjes heb in mijn gezicht en op mijn borst, en dat ik opeens een sterke kinderwens heb . Ik ben de eerste keer na 39 dagen pas ongesteld geworden en ik wacht nu nog op ronde 2 (dag 43 inmiddels). Het voelt nog wel wat onhandig allemaal dat er nog niet echt een cyclus is, maar ik las ook dat dat een jaar kan duren voordat dat weer op gang is?
Ik ben gestopt omdat ik hoop iets minder afgevlakt/bozig te zijn en een hoger libido te krijgen. En omdat ik mijn cyclus totaal niet ken omdat ik eigenlijk mijn hele ongestelde leven al aan de pil ben.
Nieuw hier Ik wil over een paar maanden stoppen met de pil om hopelijk voor een kindje te gaan. Ik twijfelde daarom of het hier kan of het kinderwens topic? Indien nodig plaats ik het daar.
Maar na ± 13 jaar aan de pil weet ik gewoon even niet hoe je kunt beginnen met het meten van je cyclus. Misschien heel stom, maar ik heb me niet nog nooit mee bezig gehouden omdat ik maar een paar keer per jaar een stopweek heb. Iemand beginner tips? Ik word een beetje overwhelmed door google.
Ik gebruik Clue. De voorspellingen slaan vooralsnog nergens op, net als mijn cyclus, maar denk dat je daar wel vindt wat je zoekt. Eventueel aangevuld met eigen aantekeningen want in de gratis versie kun je sommige dingen niet tracken.
Is ook heel lastig! Ik had ook geen idee wanneer ik een keer ongesteld zou worden. Na je onttrekkingsbloeding zou ik eerst wachten op je echte menstruatie voor je het bij gaat houden. Ik kreeg laatst de tip in het Kinderwens topic (kun je gerust meeposten trouwens, zitten meer meiden in dezelfde situatie) dat je het ook kunt tracken met Apple Health. Dat ben ik sindsdien gaan doen en vind ik eigenlijk heel fijn! Moet je alleen wel een iPhone hebben haha.
Ik twijfelde al welk topic, want het duurt allemaal nog wel even⊠Ik spiek daar wel vast mee af en toe. Ik een iPhone, dus ga me daar eens in verdiepen binnenkort!
Jaa cycle tracking met Apple health is heel fijn! Niet te veel poespas. Stoppen met de pil en dan loggen vanaf het moment zodra je je eerste menstruatiedag hebt
Als ik mijn stopweek heb voel ik me altijd een week lang echt heel erg ellendig, moet ik om alles en niks janken, ben ik overal onzeker over en maak ik me druk om dingen die me normaal gesproken echt niet uitmaken. Zijn er meiden die dit ook hebben gehad en die zich stukken beter voelden door te stoppen met de pil? Want ik ben echt heel bang dat als ik stop dat ik me dan altijd voel zoals in mân stopweek
Toen ik stopte met de pil ging er een wereld voor me open werd ik echt een leuker persoon van
Hier staan veel ervaringen hierover
En je kan het natuurlijk altijd een tijdje proberen, als het niet uitpakt hoe je wil kan je altijd weer terug aan de pil gaan toch.
Ik gebruik zelf Clue. Zou gewoon in een app vanaf je eerste menstruatie zonder pil registreren wanneer het begint en tot wanneer. En dat zo bij blijven houden. Kan ook net zo goed zijn dat het gelijk wel duidelijk/regelmatig is.
Na mijn zwangerschap ben ik al snel weer aan de pil gegaan (nu 1,5 jaar geleden). De laatste maanden liep ik daarmee te tobben. Na mân laatste stopweek had ik een paar dagen na mân onttrekkingsbloeding ineens bloedverlies (eenmalig), toen 2 strippen van mân pil geslikt, nu helemaal gestopt. Nu had ik dus weer een onttrekkingsbloeding van 4 dagen, en vandaag, op dag 9 weer buikkrampen en bruin bloedverlies.
Is dit herkenbaar? Zou dit het schommelen van hormonen kunnen zijn? Vandaag voelde het alsof ik ging menstrueren maar dat lijkt weer weggetrokken.
Heel herkenbaar! Ik beninderdaad de app Clue gaan gebruiken en temperatuur meten om te kijken of ik een ovulatie heb. Ik doe dat met Daysy. Verder hielp het boek de Cyclus strategie me ook om er weer even in te komen (âoh ja, ik ben niet gek, dit is een normale cyclusâ)
Wat tellen jullie als 1e dag van menstruatie? Ik heb eerst een dag een beetje spotting, halve inlegkruisje ofzoiets. En de dag erna moet ik een medium maandverband.
Ik tel de eerste dag als de dag âdat je wel echt ongesteld bentâ. Dus ik tel de eventuele spotting vooraf niet mee.
(waar heb ik het over ik zit nog steeds te wachten op de tweede ronde sinds ik gestopt bent, 57 dagen and counting⊠)
Ik had gisteren voor het eerst een pijnlijke eisprong (denk ik). Hele dag steken rechts onder in mijn buik/lies. Ik hoop echt niet dat dit nu normaal is. Ben nu iets langer dan een half jaar gestopt en nog beetje onregelmatige cyclus maar zou nu wel passen als ik Fitbit moet geloven.
Soort gevoel alsof er iets in brand staat? Heel kort en dan is het weg en daarna weer? Want ik had dat gisteren en heb dat nooit eerder gehad, dus dacht echt wattefuk is dit nou weer
Meer messteken denk ik haha en wel ook best constante en als je beweegt extra steek