Stomme woorden

Ergens een klap op geven ja…

Kantoortermen zijn afgrijselijk. Van het grootste deel van dit lijstje schiet ik meteen in cringe-stand. Terugkoppelen, aanhaken, oppakken.
https://www.ad.nl/ad-werkt/dit-zijn-de-77-kantoortermen-die-je-nooit-meer-wilt-horen~a1ba6219/

Het stopwoordje op ons kantoor: enfin/afijn

2 likes

Een “bilateraaltje”, klinkt het zo al minder om te kotsen? Nee! :sob:

2 likes

Ik heb het net gegoogled maar ik gun jou een leven vrij van deze informatie.

3 likes

Niet mijn tactiek hoor, gedeelde smart is halve smart. Iedereen mag lijden :stuck_out_tongue:

1 like

Hahaha neeee ik was te laat! @ladygodiva

Ik heb een hekel aan ‘aangeven’. Dus ‘ik heb aangegeven dat’ of ‘zij geeft aan dat’. Spullen geef je aan. Andere dingen zeg of vertel je.

Ik vind ‘naar mijn mening’ of ‘in mijn ogen’ ook heel stom. Zeg gewoon ‘ik vind’, je uitspraak wordt niet gewichtiger omdat je er zo’n lege formaliteit bijzet. Het wordt trouwens vaak gebruikt voordat iemand iets lulligs zegt of iets waarvan ze weten dat het misschien op weerstand kan rekenen, als een soort NMSVPE of ‘no offense but’.

2 likes

Over bila hè. Mijn vriend gebruikt dat woord elke dag, elke dag is het bila dit en bila dat. En als ik dan uit interesse vraag: hoe was je bila? kijkt ie me altijd aan alsof hij water ziet branden. Registreert nooit, alsof hij dat woord van mij niet verwacht? Ik zou bijna willen opnemen dat ik het hem vanavond vraag en dat ik dan gegarandeerd weer een schaapachtige “huh? wat zeg je nou?” krijg

2 likes

Waarom zijn dingen ineens ‘lowkey’?

Ik werk sinds kort op kantoor en ik word dus opeens bedolven onder zulke termen en ik vraag me af of anderen het ook door hebben dat ik een beetje in elkaar krimp als iemand de woorden ‘oppakken’, ‘schakelen’, ‘aanhaken’, ‘prio’, ‘terugkoppelen’, of ‘call’ uitspreekt.

1 like

Ik las “Ik hoor wat je zegt” en ik ben gestopt met lezen. Ik kan die zin echt niet uitstaan, je zegt dan eigenlijk gewoon “ik heb oren en daarmee het vermogen te luisteren”.

4 likes

Oh ja m’n oude leidinggevende zei dat altijd wanneer ik ergens mee zat. Heb je dus niks aan.

• Barf/barfje leggen
  • scriba (Latijn? Voor secretaris volgens mij maar ik krijg de rillingen van het woord. Gelukkig gebruikt geen hond het😁)
  • tackelen als in: dit probleem is weer getackeld. Zeg gewoon dat het geregeld, want ik tackle alleen mensen als in pootje haken

“Bammetje”, zeker als volwassenen het gebruiken. Dan heb ik gelijk geen trek meer.
Roeptoeteren, droeftoeter, gewoon omdat ik de klank niet mooi vind.

1 like

ME-TIME :facepalm:

3 likes

‘Mondje’

In Amsterdam zeggen sommige mensen juist DE Singel terwijl het HET Singel is.

1 like

‘Make-upje’ :nauseated_face:

2 likes

Late reactie (was terug aan het lezen, lekker ergeren) maar het stomme van dat ge’yaaaas’ vind ik dat de helft van de mensen die het gebruikt (vaak insta-meiden) waarschijnlijk geen idee heeft dat het al sinds de jaren 80 onderdeel is van drag-culture.

5 likes

Onmeunig :slightly_frowning_face:

Wat? Wat betekent dat dan?

Voor zover ik weet betekent het ontzettend (iets kan onmeunig lekker zijn bijvoorbeeld), en volgens mij is het Twents, en het is ook heel naar