Stel je persoonlijke vraag #32

Ik zit op de bank met een houten snijplank met een gevuld stokbrood erop, in m’n huispak, half tranend een kerstfilm te kijken. Kersenbiertje erbij.

En nu voel ik me alsof ik deel ben van een film, een typische romcom, helaas blijf ik altijd in deze beginscène hangen en kom ik niet opeens een geweldige man tegen in de GAMMA.

Heb jij ook wel eens sterk het gevoel dat je in een film zit als je zo’n typische scène beleeft?

• Ja
  • Nee
  • Ik beland nooit in zo’n situatie
  • Anders

0 stemmers

Uit welk gehucht kom je als je dat niet gewend bent? Ik zeg standaard tegen iedereen lieve schat, schatje, meid, chick. Vind het echt leuk als een vrouw achter de kassa dat zegt bijv.

@Kauai ik vind het
Tegenwoordig kut
Dat alles wat je
Zo met rare pauzes leest
Poezie is
Terwijl het dan over
Nutteloze dingen
Als tenenkaas
Gaat

23 likes

Hahaha ??? Gehucht ??? Ik heb oprecht nog nooit ergens in Nederland meegemaakt dat iemand uit een dienstverlenend bedrijf mij schat noemde. Gelukkig maar. Hou helemaal niet van dat amicale gedoe met vreemde mensen. En meid en chick zou ik al helemaal niet waarderen. Denk dat jij je eerder in een bubbel bevindt.

Ik heb dit zelfs in het noordoosten van Amerika amper gehoord. In Florida strooiden ze wel overal met honey and sweety and babe.

11 likes

Haha volgens mij is het in het Noorden niet zo normaal. Schat en lieverd is volgens mij oa een Amsterdams ding (de Jordanezen dan). Maar als iemand zo tegen mij zou beginnen op de SEH zou ik dat wel echt gek vinden. Een verpleegkundige die je al langer kent, prima.

2 likes

Ja als ik aan het wandelen ben met heart of glass in mn oren en als ik in het donker naar de kliko loop

3 likes

Dacht dat hagenezen en rotterdammers ook wat ervan konden

6 likes

Ik heb een vriend die als arts werkt in N-H (en daar niet vandaan komt) en die moest echt wennen aan het feit dat ze daar heel vaak ‘pik’ zeggen. Niet perse negatief maar gewoon als woord om je te benoemen, a la ‘Wat doe je nou pik? Of ‘lekker bezig pik!’’ Hahah

4 likes

Geit ut meedje? - hoor je dan wel weer in onze gehuchten. :joy:

6 likes

Is dat iets Noord-Hollands? Ik ken het vooral als iets studentikoos/corporaals

10 likes

@tessel dit dus al woon ik op de helft

Heb jij moeite om een hele zak chips alleen op te eten in een keer?

• Ja, lukt me eigenlijk nooit
  • Nee, easy peasy, doe ik zo vaak

0 stemmers

Ooh ja geloof ik wel, vandaar dat ik ‘oa Amsterdammers’ zei! Ik ken niet zoveel Rotterdammers/Hagenezen die daar echt geboren en getogen zijn. Maar ik weet wel dat er vrij veel mensen zijn die het hele schat/lieverd niet kunnen waarderen.

1 like

Daar ga ik gewoon niet mee om :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Just kidding, just kidding, maar die moeten niet boos worden als ik het per ongeluk zeg

2 likes

Niet ten noorden van Amsterdam komen haha

2 likes

Robbie Williams - Angels

• Ja mooi lied
  • Nee niks aan
  • Ken ik niet

0 stemmers

Is wel Amsterdams, maar ouderwets. Je hoort het nog wel met de echt platte accenten maar idd verder vooral corporaal, of import dat Mokumse cosplay doet en een pikketanussie bestelt aan de bar.

5 likes

In Twente zouden ze ook vreemd opkijken. Maar vervolgens bieden ze je koffie aan

1 like

Oke dus niet ten noorden van Amsterdam + ten oosten van Amersfoort?

3 likes

Ik vind alleen Narcotic van Liquido (of andersom) erger. Ja dit is dezelfde categorie, namelijk de categorie van liedjes waar dronken witte mannen veel te erg in op gaan en iedereen om zich heen met hun zweterige lijf aanklampen om mee te lallen

1 like

Gewoon alles buiten de randstad.

3 likes